Gå til innhold

BK: Bro over Gaula ved Klett, hvilken versjon?


Ratleto

Anbefalte innlegg

En stund siden jeg har benyttet meg av BK nå. Har stort sett bare "kastet" bildene mine inn i bildetråden for hver måned i det siste. Men her ble jeg veldig usikker på hvilken versjon som fungerer best.

 

Fargeversjon:

4141963356_7004d329c6_o.jpg

 

 

Kald sepia-versjon:

4141206215_7cccff380f_o.jpg

 

Dersom noen vil gi kritikk på selve komposisjonen, så er det greit det også, men jeg er først og fremst ute etter hvilken versjon som fungerer best.

 

 

Eller er det som det pleier å være når jeg spør slik, at de 2 fungerer like bra, bare til forskjellige ting? :p

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er selvfølgelig bare min egen mening, og den er nok ganske farget (he-he) av min forkjærlighet til monokrome bilder.

 

Jeg synes versjon 2 gir meg utrolig mye mer enn versjon 1. Versjon 2 har et mye mørkere og tristere uttrykk og gjør bildet nesten mystisk. Det synes jeg passer utmerket til motivet, og er slik jeg ville ha forventet å ha sett motivet framstilt i et maleri (ja, det minner meg om et maleri). Det virker også mer korrekt eksponert, men det er kanskje bare meg?

Lenke til kommentar

Var det ikke det jeg visste. Folk blir aldri enige når jeg kommer med 2 versjoner av samme bilde. :p Begge versjoner har vel, som vanlig, sine styrker og svakheter. :) Og jeg klarer ikke bestemme meg for hvilket av dem jeg liker best heller. Fargeutgaven er realistisk, fin blåfarge spedd på med gult, og kald tåke. Kald-sepia-utgaven har mere mystikk over seg.

 

Bilde 1 er forresten så nært som det går an å komme med rett eksponering. Det var sånn det så ut når jeg var der og tok bildet.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Fantastisk flott begge, på hver sin måte.. utrolig fine farger i det første, og du har fått frem en 100% blink-diagonal. Dette er ett av de fineste bildene dine...det må da på veggen i stort!

RandiA

 

Takker. Og på hver sin måte, ja. Hehe.

 

Hm. Synes selv at bildet ikke er høyere opp enn topp 10 i år. Kanskje topp 5. Men hver sin smak. Det er jo noe av det som er gøy med foto. :)

 

Eg likte begge, og begge har sine kvalitetar, men heller helst mot svart/kvit varianten.

 

Ok. Takker for input. Det er foreløpig en liten "ledelse" til kald-sepia-utgaven, men farge-utgaven er altså bra den og - på sin egen måte. Hehe.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Eg likte begge, og begge har sine kvalitetar, men heller helst mot svart/kvit varianten.

Ratleto har beveget seg inn på dine enemerker nå.....her øyner jeg hard konkurranse ( om trøner-broene) :!:

 

Nja. Jeg tror ikke jeg kommer til å bli noen bro-fantast med det første. Ingen fare. :)

 

#1

 

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

Alternativt #2

 

:p

 

Informativt. Not. :p:D Men takk likevel. :)

Lenke til kommentar

Jeg synes #2 var by far den beste versjonen. Det ser mye mer profesjonelt med sepia-versjonen, man tenker hovedsaklig på komposisjonen og ikke fargene. For det er jo ikke akkurat fargene på bildet som er det store i bildet du har tatt, det er tåken og komposisjonen syns jeg, så da er det like greit med et bilde uten "forstyrrende" farger. Flott bilde! :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg synes #2 var by far den beste versjonen. Det ser mye mer profesjonelt med sepia-versjonen, man tenker hovedsaklig på komposisjonen og ikke fargene. For det er jo ikke akkurat fargene på bildet som er det store i bildet du har tatt, det er tåken og komposisjonen syns jeg, så da er det like greit med et bilde uten "forstyrrende" farger. Flott bilde! :thumbup:

 

Takk for godt gjennomtenkt og begrunnet kritikk. Er langt i fra alltid man (eller, jeg, i alle fall) ser hvorfor det og det fungerer i egne bilder. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...