Gå til innhold

Forslag til IDE med SFTP støtte?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er på utkikk etter en god IDE med støtte for SFTP. Bruker i dag Dreamweaver, men føler det blir veldig overkill da jeg kun koder direkte.

Ønsker med full støtte for (X)HTML, CSS og PHP. Hvis den har formatering innebygd, er dette å foretrekke.

 

Viktigste er støtte for SFTP, da jeg jommer remotely. Hvis da dere ikke har noe annet forslag? Tester nå ExpandDrive og Intype.

 

Har brukt Aptana tidligere, men nå har de fjernet PHP-støtte og er veldig mye mer enn hva jeg trenger. Har også brukt NetBeans, men demmers SFTP støtte er noe vanskelig å skjønne seg på.

 

Takker utrolig mye for all respons som blir gitt i tråden :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men slik jeg forstod, og har opplevd så langt, er at du må lage ett nytt prosjekt før du kan bruke SFTP. Ikke at du bare kan koble direkte til, og begynne å kode med engang. Kan være jeg tar feil, men er iallefall den erfaringen jeg har fått. Skal laste ned 6.8 nå, så skal jeg se ;)

 

Stemmer det, vet ikke hvordan du jobber, men jeg pleier somregel å ha et spesifikt prosjekt jeg jobber med. I NetBeans har jeg nå 5 prosjekt, alle laster opp til forskjellige steder. Og du kan fint lage ny filer i prosjektet, så blir de lastet opp sammen me alt annet, for meg er det en finfin løsning.

Lenke til kommentar

Dessverre har jeg nok ikke laget meg en egen "rytme" på hvordan jeg utvikler.

Bruker som regel SFTP direkte mot mappen på serveren. Regner nok med at dette er en utrolig dårlig praksis. Så hvis du har noen ressurser på akkurat dette emnet, ønsker jeg gjerne å få ta en titt ;) Skulle gjerne hatt en bedre "workflow".

 

Men skal sjekke ut NetBeans ved å bruke prosjekt. Har også tenkt å kanskje bruke Git etterhvert. Hvis flere evt. skal være med på siden. Men så langt har jeg dog ikke kommet :p

 

Igjen, takk for svarene :)

Lenke til kommentar
Prøvde Aptana noe mer, og det funket, men savner veldig å sette sidene som UTF8. Noe jeg ikke kunne se.

Du kan endre standard tegnkoding fra Window > Preferences, velg General > Workspace, og sett ønsket tekstkoding under Text file encoding.

 

( Tekstkoding for åpent dokument kan også settes under Edit > Set Encoding )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...