Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Gule blinklys ble hvite.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du ha virkelig gule blinklys som ikke er bare elendig lakk så kjøper du Philips SilverVision: http://www.powerbulbs.co.uk/product_detail.asp?prod=69

 

Jeg anbefaler ikke å leke med LEDs ettersom det er forbudt og de somoftest ikke gir korrekt lysbilde som da gir elendig lys i form av tynne striper i alle retninger. Reflektoren i blinklysene forventer at brennpunktet til pæra ligger på ett bestemt sted og distribuerer lyset deretter, men disse LED-pærene har strødd LEDs over hele og har derfor en hel drøss med feilplasserte brennpunkter.

Lenke til kommentar
er det forbudt med dioder i blinklysene? hva baserer du den uttalelsen på det på?

Stemmer at det er ulovlig med _ettermontering_ av LED-pærer. Grunnen er at godkjenningen til lykta faller bort dersom deler byttes til noe annet enn hva som originalt sto der ved godkjenning. Godkjente pærer er regnet som originaldel og vil derfor ikke bryte godkjenningen av lykten. Det er ikke mulig å godkjenne LED-pærer for ettermontering ettersom kravene i ECE R37 sier at pærene skal ha glødetråd osv.

Endret av gxi
Lenke til kommentar
Jeg skal ha H7, men i en tidligere tråd anbefalte mange med NightBreaker.

 

Jeg har fått med meg at mange anbefaler de. Men det vil jeg tro har litt å gjøre med at Osram pærene selges overalt, mens jeg kun har sett Philips hos Clas Ohlson og på nettet. Her er en test som sammenligner de to, og selv om Nightbreaker blir nest best, kommer Philips mye bedre ut

 

http://www.autoexpress.co.uk/products/prod..._of_winter.html

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

De får annen farge på blinklysa fordi de er flyttegods? :p

 

Vet det er en del amerikanske biler som er godkjente med røde blinklys, men virker på meg som om de reglene bare er retningslinjer, for har hørt de skal være fra føre en viss periode (60-70-talls) men har en kamerat med en 2. generasjons Eclipse som er godkjent her med røde blinklys bak etter import..

Lenke til kommentar

De fleste biler med røde blinklys har nok ulovlig ettermonterte lykter som er importert fra USA fordi "de ser kulere ut" enn de norske. Uansett vil biler importert til Norge som ikke er veteranbiler måtte tilpasses europeiske regler for å kunne bli godkjent. Det er ikke bare blinklys som er forskjellig på amerikanske biler, er også bremselys som er vesentlig svakere på amerikanske biler enn europeiske (vet ikke hvordan det er med aller siste oppdatering i reglene ettersom amerikanerene har endret endel for å tilpasse reglene til europeiske regler).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kan du forklare meg hva du mener at bilen er flyttegods?

 

Hvis jeg kjøper en bil av en fyr i Washington, tar den med meg til Arendal, og får norske skilter på den, da er den IKKE flyttegods?

 

Men hvis eieren fra Washington flyttet til Arendal, og tok med seg bilen sin, fikk norsk statsborgerskap og norske skilter, så ER den flyttegods?

 

Eller regnes bilen kun som flyttegods dersom dens amerikanske eier har lovlig oppholdstillatelse, studerer i Arendal ett år, men ikke har statsborgerskap?

 

Eller tenker jeg helt feil?

Hvordan vet man om bilen er flyttegods?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

"Flyttegodsregelen" er desverre avskaffet nå.

 

Reglene var at man fikk ta bilen sin tollfritt med seg hjem til Norge dersom man hadde vært bosatt i f.ex. USA i minst 5 år, og hadde eiet bilen de siste 12 mnd. i USA. Man kunne da ikke selge bilen før 12 mnd. etter tilbakeflytting til Norge.

 

Bilen kunne også registreres i Norge slik den var levert fra fabrikk med Amerikanske spesifikasjoner, dvs. lys plassering og farger + diverse kunne avvike fra Norske krav.

Endret av Skummel_Fyr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...