Gå til innhold

Treningsopplegg - ønskes råd


ovalle

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Jeg har engentlig aldri trent styrke noen gang i mitt liv.

Kan si såpass at jeg snart er 20, 170 høy og veier ca. 70 kg.

 

Jeg så mange som postet sine treningslogger med alle øvelsene og slikt. Det jeg lurte på var om noen av dere kunne anbefale meg ett treningsopplegg som går over 2 - 3 ganger uka som styrker musklene i kroppen.

Jeg la merke til at mange snakket om forskjellige øvelser jeg aldri hadde hørt om, eller vet hvordan man trener (kan vel kalle meg litt Noob :p ) Så det hadde vert greit, hvis dere gidder å lage ett opplegg for en nybegynner som meg at dere også forklarer hvordan jeg skal utføre ovelsene. Det finnes et styrkerom her på skolen min som sikkert har alle nødvendige apperatene jeg trenger :)

 

Takker dem som gidder å legge opp ett opplegg for meg :D

 

- Ovalle -

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve RYP "II"

Det ville jeg ha anbefalt, trener etter denne selv akkuratt nå og jeg har trent i 10år.

Du finner den Her.

 

Linken over er en oppdatert utgave av RYP , samme forfatter også.

 

 

Her er resultater fra 13 uker på RYP.

 

http://www.tn.no/artikler.aspx?id=250

 

Personlig liker jeg ikke sånne bilder, da 99,9564% ikke er ekte.

Men disse er, litt kjipt å være vinneren , men kun har lekt i photoshop når man skal møte opp for å få bilen.

Se på det som en pekepinn på hva du kan oppnå på 3 mnd.

13uker.no_deltakere.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Tusen takk :D Det ser svært nyttefullt ut ;)

Men jeg må innrømme at mye av det ser gresk ut for meg..

 

Hva er liksom "Mage 1 sett maks tid på planke og sideplanke (venstre+høyre)" for noe?

 

og på dag 2 står det: "Skulderpress med manualer (eksperter hevder at kun 20-30% av befolkningen har en skulderstruktur som tillater pressøvelser over hodet, så jeg foretrekker øvelsen skapular sidehev her)."

 

"Nedtrekk med skulderbredt overhåndsgrep "

 

Må si at "skapular sidehev" er ett ord jeg aldri har hørt før :p

 

Jeg vet at spørsmålene mine sikkert er "teite" for de av dere som har peiling på dette.. men må innrømme at treningsopplegget virket bra, det inneholdt bare noen øvelser jeg har lite, som sakt ingen peiling på hvordan jeg gjennomfører :p

 

Takk for nye svar :)

Lenke til kommentar
Tusen takk :D Det ser svært nyttefullt ut ;)

Men jeg må innrømme at mye av det ser gresk ut for meg..

 

Hva er liksom "Mage 1 sett maks tid på planke og sideplanke (venstre+høyre)" for noe?

 

og på dag 2 står det: "Skulderpress med manualer (eksperter hevder at kun 20-30% av befolkningen har en skulderstruktur som tillater pressøvelser over hodet, så jeg foretrekker øvelsen skapular sidehev her)."

 

"Nedtrekk med skulderbredt overhåndsgrep "

 

Må si at "skapular sidehev" er ett ord jeg aldri har hørt før :p

 

Jeg vet at spørsmålene mine sikkert er "teite" for de av dere som har peiling på dette.. men må innrømme at treningsopplegget virket bra, det inneholdt bare noen øvelser jeg har lite, som sakt ingen peiling på hvordan jeg gjennomfører :p

 

Takk for nye svar :)

 

Les igjennom hele RYP-programmet først. Det er litt over 44 sider, men hvis du skal få mye ut av det, er det verdt lesingen. Sett deg godt inn i stoffet. Ikke bare tenk gjennom treningen, men også kosthold.

Lenke til kommentar

Her er egen artikel for mage, der ser du en sideplanke/planke-video.

 

Nedtrekk med... betyr at håndtaket skal være 1 meter langt og ikke 10cm som noen er.

Holde like bredt som skulderen.

 

http://www.myrevolution.no/tjenester//35/

I prog er det en øvelsesguide.

 

------------------

Enig med han over, Les TN sin RYP først (PDF)

Så velger du myrevolutions prog etterpå.

 

De viktigste prinsippene er at programmet har en progresjon, dvs du begynner lett og øker vektene 1-2 ganger pr uke.

Når du kommer til uke 5-6-7-8 er det tungt og du tar en uke hvile før du begynner på nytt med en oppjustert startvekt.

 

På toppen av dette så trener man likt om man vil opp eller ned i vekt, det er kun om man legger til eller trekker fra ett måltid ut i fra normalen som bestemmer det.

Går du ikke opp i vekt/masse , spiser du forlite.

 

 

Det er 2 måter å ta nedtrekk på.

smal-nedtrekk2.jpg

 

nedtrekk1.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...