Gå til innhold

Råd og vink; skal ta opp lån v/ bilkjøp!


Carisma'03

Anbefalte innlegg

Gløm det, det blir ikke noe av. Ingen banker/finansieringsselskap som godtar alenelån med min alder/inntekt/etc. og har spurt tre mulige av nær familie som kunne stilt som kausjonister, men ingen syntes noe særlig om dette så de sa nei pga. diverse argumenter imot.

 

Det er forsåvidt greit. Jeg må bare svelge at det ikke går. Får bli Carisma noen halvår til :p Det er for all del en god bil det. Er bare det at det ikke var jeg som plukka den ut, og bilen/forsikringa/lånet står fortsatt på faren min. Den er fortsatt "min" siden det er jeg som betaler alt, bare jeg som bruker den, osv. Har til og med tidligere fått faren min til å skrive under på at den er "min" / jeg som disponerer den og betaler alt som har med den å gjøre :p

 

Men jeg gjør det beste ut av dette. Har regnet ut at hvis jeg nå heller setter av ett par tusen ekstra hver måned til å betale ned Carismaen min så vil den være ferdigbetalt om ca. 2 år. Den har nå gått 85000 og hvis jeg kjører f.eks. 20000 km. i året så vil den ha gått et sted rundt 125000 km - og da er det fortsatt MYE bil igjen :D Jeg er flink til å kjøre den på service (service-heftet følges hele veien) og vasker/vedlikeholder den 1-2 ganer i uka, så isåfall har jeg en ganske verdifull bil etter de to årene. Finner jeg en like perfekt Galant Avance på den tia, kan jeg selge bilen og få en solid sum å rutte med ;)

 

Håper dette høres ut som en grei plan :) Jeg ser for meg en lys fremtid uansett. Takk for alle tilbakemeldinger her!

Endret av Carisma_ftw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm. Du kjøpte sponset bil for et års siden og har hatt lappen siden i sommer? Og nå vil du ha ny bil til 130k, går på VGS og har egenkapital på tusen kroner? Noe sier meg at du kvalifiserer til å havne i luksusfellen hvis du ikke får opp øynene. Hvis du er så flink til å sette opp budsjett vil du finne ut at dette ikke henger på greip.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...