Gå til innhold

Trenger tips til abonnement med datapakke


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skulle gjerne hatt litt hjelp til å navigere meg i jungelen av abonnement med datapakke/surfepakke.

Jeg har en HTC Hero og her er omtrentlig forbruk i en måned:

 

Ringing: 150 min per måned fordelt på 45 samtaler.

SMS: 300 stk.

MMS: 0 stk.

Surfing: 500MB

Spesifisering: Er litt usikker på denne, men regner med at det blir omtrent 500MB med: 100 låter på Spotify, normal surfing, push-e-post og tethering med Macbook-en.

Jeg kommer ikke på andre ting som bør nevnes i dette øyeblikk, men skal svare så godt jeg kan om det skulle være noe som burde vært oppgitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sett på kalkulatoren på telepriser.no ?

 

Sånn helt uten å slå inn dine tall, antar jeg at du bør ta en titt både på Netcom iConnect og Netcom FlexiTalk med surfepakke 2. Ellers er jo alle abonnement som har makspris per dag adskillig bedre enn å betale per MB, men disse har som regel nedsetting av hastighet etter et gitt antall MB. Du er nok over den grensa på mange.

Lenke til kommentar
One call faktura+ extra datatrafikk. 500 mb koster 169 kr.

 

http://onecall.no/abonnement/faktura.php

 

http://www.onecall.no/tilleggstjenester/pr...gstjenester.php

 

Bruker du over 500 mb så koster det jo bare 99 øre per mb. One call bruker telenor sin dekning...

Interessant. Skal ta det med i vurderingen. Takker. :D

Men hvorfor står det en skyhøy mnd.-pris på det aboet på Telepriser mon tro?

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg slenger meg på denne, da jeg får Hero til jul. Jeg har ikke brukt internett noe særlig på mobilen før, men med hero vil nok dette endre seg. Da vil jeg bruke facebook, spotify og div forumsider på mobilen. Jeg har nå non stop fra Telenor Djuice (som er utgått) og lurer på om det fort kan bli dyrt når jeg i tillegg skal surfe? Er avhengi av både Telenor (dessverre) og Fri Familie. Simply kunne ikke kombineres med fri familie, men det kan SurfPrat M. Er dette et godt abonnement for mitt bruk?

Lenke til kommentar

Kom nettopp på at jeg også trenger tvilling-SIM. De fleste operatører har vel det, men er det forskjell på hvordan tjenestene virker?

EDIT: Etter å ha tatt et nytt søk i telepriser ser det ut til at Chess iTouch er desidert billigst. Lurer bare på hvordan de greier å være 200,- billigere enn OneCall med samme datapakke som er inkludert i iTouch. :hmm:

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar
Kom nettopp på at jeg også trenger tvilling-SIM. De fleste operatører har vel det, men er det forskjell på hvordan tjenestene virker?

EDIT: Etter å ha tatt et nytt søk i telepriser ser det ut til at Chess iTouch er desidert billigst. Lurer bare på hvordan de greier å være 200,- billigere enn OneCall med samme datapakke som er inkludert i iTouch. :hmm:

 

Telepriser.no er et godt utgangspunkt, men desverre kan man ikke se hele sannheten når det gjelder tilleggspakker der.

 

Selv endte jeg opp med ChessPremium som skal bygges på med Chess SurfKnight - 100 MB data for kr 49,- per måned. Det er jo ikke fri bruk, men antageligvis nok for meg inntil videre.

 

Hvis du "overser" datatrafikken, er ChessPremium et bedre/billigere abonnement enn iTouch. Oppstart 0 øre, 60 øre per minutt tele, månedsavgift 0,- og SMS for 29 øre gjør at man kan leve ganske billig.

 

Men når man bruker data står jo prisen på iTouch i ro på 89,00, mens ChessPremium blir dyrere. Du kan oppnå det samme på ChessPremium med det dyre SurfKing til 249,00 men man skal ringe/tekste en del for å rettferdiggjøre bykstet i abonnementskostnad fra 89,00 til 249,00 (før minimumsfakturering). ChessKnight er imidlertid en grei pakke, 49 kroner i måneden for en pakke som forhåpentligvis holder til de få timene i uka når jeg ikke er i en WLAN-sone.

 

Derfor endte jeg opp med ChessPremium i stedet for iTouch.

 

(Og Chess i stedet for Netcom fordi Chess hadde N900 på lager.)

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
Jeg slenger meg på denne, da jeg får Hero til jul. Jeg har ikke brukt internett noe særlig på mobilen før, men med hero vil nok dette endre seg. Da vil jeg bruke facebook, spotify og div forumsider på mobilen. Jeg har nå non stop fra Telenor Djuice (som er utgått) og lurer på om det fort kan bli dyrt når jeg i tillegg skal surfe? Er avhengi av både Telenor (dessverre) og Fri Familie. Simply kunne ikke kombineres med fri familie, men det kan SurfPrat M. Er dette et godt abonnement for mitt bruk?

 

Dessverre?

 

Hva som er riktig abb vil avhenge av bruken din, visst du kan fortelle litt om det blir det enklere å gi tips til telenor abb.

 

Men Frihet med Mobilsurf kan være en idè, da har du 99kr mnd, 500mb inkludert og en ringe\sms pris på 49 øre uansett operatør.

Lenke til kommentar
Jeg slenger meg på denne, da jeg får Hero til jul. Jeg har ikke brukt internett noe særlig på mobilen før, men med hero vil nok dette endre seg. Da vil jeg bruke facebook, spotify og div forumsider på mobilen. Jeg har nå non stop fra Telenor Djuice (som er utgått) og lurer på om det fort kan bli dyrt når jeg i tillegg skal surfe? Er avhengi av både Telenor (dessverre) og Fri Familie. Simply kunne ikke kombineres med fri familie, men det kan SurfPrat M. Er dette et godt abonnement for mitt bruk?

 

Dessverre?

 

Hva som er riktig abb vil avhenge av bruken din, visst du kan fortelle litt om det blir det enklere å gi tips til telenor abb.

 

Men Frihet med Mobilsurf kan være en idè, da har du 99kr mnd, 500mb inkludert og en ringe\sms pris på 49 øre uansett operatør.

 

Hehe ja, dessverre, kunne tenke meg å bruke Tele2 egentlig. Hadde tenkt til å bytte til Frihet uansett, så om jeg kan legge til mobilsurf og fortsatt være bruker av Fri Familie så høres det veldig bra ut! :D Takk for tips!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har ikke greid å bestemme meg enda faktisk, men det står nå mellom Talkmore Link og One Call Faktura. Sistnevnte blir billigst når jeg bruker Telepriser, men jeg vet ikke om alt er reelt der. Jeg kommer til å bruke internett en del og derfor likte jeg godt at Talkmore hadde makspris per dag, noe One Call ikke ser ut til å ha. Her er resultatet på Telepriser:Her

Hva tror dere og hva ville dere valgt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...