Gå til innhold

Student og Hv-016


Skello

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann.

 

Lurte litt på og bli med i Hv-016 neste år og kombinere det med studier og lurte på om noen her hadde erfaringer med det? Lønna varier jo etter treningsmengdene vi blir tilgitt, men er det noen som har et ca på lønn i et år?

 

I 016 så vil du som menig ha fra 20-25 dagers trening, mens befalet ligger på 25+. Utsettelse kan søkes hvis treningen ikke passer med skole og liknende. Jeg har fremdeles tilgode å se noen i Innsatsstyrken få avslag på noe slikt, så det er fullt mulig å kombinere dette med studier. Hvis du likevel mener dette er for mye så kan du enkelt søke om å bytte troppstype, fryse kontrakten, eller selvfølgelig si opp kontrakten. Det er da en måneds oppsigelse hvor du ikke vil bli kalt inn til tjeneste. De ønsker ikke å kaste bort sin eller din tid på trening også vil de ha tilbake dyrt utstyr. Lønn kan jeg dessverre ikke svare på uten å vite grad, men den er helt grei. Frem med kalkulatoren! Satsene (ikke oppdaterte) og generell info om 016 finner du her: HV-016

 

Selv om "Herr Brun" vet nok om forsvaret til å bemanne et eget sentralbord, så bør du kontakte ditt lokale HV-distrikt å spørre etter sjef 016 eller S-1 for innsatsstyrken for mer info.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Etter man fullfører aspirant perrioden og blir tatt opp som et fullverdig medlem i 016, og man har fullført grunnkurs 016 1 og 2.

 

Så vil man få sersjants grad, dette er noe som har holdt seg fra gamle dager da man ikke hadde innsats tillegg, og for å kompansere for tapt arbeidsinntekt, så fikk alle grad og lønn.

 

I disse dager så får man dobbelt opp, serjants lønn, + innsats tillegg for de dagene som kommer utover den årlige fastsatte verneplikten for befal i HV.

 

Og da har man rundt 2000 per øvelse døgn.

Lenke til kommentar

Jeg aner ikke om satsene har blitt endret siden dette ble publisert (jeg regner nesten med det), men det gir i alle fall en pekepinn på hvor landet ligger. Følg linken, så finner du flere dokumener som sier litt om hva avtale med HV Innsatsstyrke innebærer. PowerPoint-fila "Lønn og avtale (tabell)", lysbilde 4, gir en grei oversikt over økonomisk kompensasjon.

 

http://www.hvrekruttering.no/bibliotek.html

Lenke til kommentar

Her har du de nyeste satsene: Økonomi

(et helvete å finne)

 

Husk også signeringsbonus på 5000,- og en sluttbonus på 30 000,- hvis du møter på over 75% av øvelsene/innkallingene. Ligger du derimot under 75% så vil du ikke få deler av bonusen utbetalt, men distriktene pleier å arrangere opsamlingsøvelser på slutten av året for at du skal få bonusen. Det er uansett

mulig å melde seg frivilig til tjeneste som følgebefal, veileder på skytbanen etc for å oppfylle den delen av kontrakten.

 

Sersjant blir du dessverre ikke etter endt grunnkurs, men å få en HV-grad er ikke akkurat ekstremsport...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...