Jump to content
Sign in to follow this  
klabbetrynet

Erfaringer med vvskupp.no

Recommended Posts

Hei jeg har funnet et eksklusivt dusjkabinett på vvskupp.no. Jeg er litt usikker på denne nettbutikken her.Er det noen som har erfaringer med denne butikken ? Er det lurt å forskuddsbetale 10.000 kr til en nettbutikk ? Håper det er noen som har erfaringer med denne butikken og kan dele den med meg :)

Share this post


Link to post

Jeg har ikke handlet der selv, men jeg kjenner til bedriften via kjente.

 

vvskupp.no virker på meg som en seriøs nettbutikk. Regnskapstallene:

 

http://www.1881.no/Regnskap/Designkupp+AS_...upp+AS&qt=1

 

Må du betale før de bestiller kabinettet eller før de sender det?

 

Som alltid kan det være en større utfordring med evt. reklamasjoner ved kjøp av nettbutikk i forhold til en seriøs rørlegger. (jeg skiver det slik fordi det hos noen rørleggere så er det "ikke noe som heter reklamasjoner").

 

Hvilket dusjkabinett er det snakk om?

Share this post


Link to post

Vi er nettopp ferdige med å rehabilitere to bad i boligen vår, hvor vi benyttet VVS kupp som leverandør på det meste av VVS utstyret, vi handlet utstyr for mer enn 150.000 kr.

 

For oss har prisene virket fordelaktige, i alle fall i forhold til veilende priser i butikkene. Men vi har kun observert slike priser, og ikke innhentet direkte sammenlignende tilbud fra andre butikker, vi syntes det var lettere å kunne lete seg frem til produktene via nettbutikken til VVS kupp. Så vi kan vel egentlig ikke konkludere med at vi har spart veldig mye.

 

Det vi derimot sitter igjen med er at selskapet er notorisk upålitelig når det gjelder leveringsdatoer, selv om dette jo er helt avgjørende for at håndverkere skal kunne planlegge.

 

Vi fikk flere leveranser, med seks ukers stipulert leveringstid. Nesten ingen leveranser ble levert slik, og det var ingen informasjon underveis om utsatt leveranse. Vi etterlyste varene etter syv uker, hvorpå VVS kupp returnerte med nytt leveringsestimat om nye to uker. Ved utløp av de nye to ukene måtte vi igjen etterspørre varene, og leveringen skjedde da ofte uker senere.

 

Betaling er en annen problemstilling: Det var ikke mulig å bestille og betale med kredittkort. Leveransen skjedde via Bring, og vi ble da oppringt om morgenen når leveransen var planlagt, der vi fikk beskjed om å betale inn noen titusen i løpet av en time, i motsatt fall ville utleveringen ikke finne sted før flere dager senere.

 

I tillegg var veiledningen vi fikk fra VVS kupp både mangelfull og feil. Et eksempel var når vi bestilte badekar, og satte som en klar betingelse at boblebadet vi bestilte skulle være selvrensende, og fikk tilbud på et slikt badekar. Vi syntes det tilbudte karet var dyrt og etterspørte alternativ. VVS kupp returnerte med et alternativ som vi kun nettopp nå har skjønt ikke vur utstyrt med selvrens.

 

Et tredje ankepunkt mot selskapet er hvordan de ikke kvalitetssikrer sine bestillinger eller ordreinnlegginger. Vi bestilte to høyskap, ett med høyre- og ett med venstre-dører for å plasseres side-om-side. Ved levering viser det seg at de hadde klart å forveksle produkt-ID på ett av skapene, hvor siste tegn i ID ble byttet ut fra et 2-tall til en Z. Dette medførte at det var andre håndtak på det skapet.

Også her kom vi inn i en fryktelig tidkrevende leveringsprosess: nye seks uker leveringstid med tillegg som over. Stor var overraskelsen når det viste seg at de faktisk klarte å sende oss en tredje type håndtak! Og jo ganske riktig: det medførte enda nye seks uker leveringstid!

 

Vår konklusjon er derfor:

 

Vi synes ikke denne butikken er seriøst opptatt av kundene sine.

 

Vi tror konseptet er bra, men våre erfaringer viser at VVS kupp desverre ikke har de rette menneskene på plass for at dette skal fungere på en tilfredstillende måte.

 

Vi vil derfor ikke anbefale denne butikken.

 

:(Terningkast 2 fordi de hadde både bra produktutvalg og gode produkter.

Share this post


Link to post

Hei

 

Viser til innlegg fra lervyo.

 

Vi beklager selvfølgelig at denne kunden ikke er fornøyd med våre leveringstider og service.

 

Samtidig føler vi at innlegget er svært lite nyansert. Denne kunden forespurte og bestilte spesialprodukter fra Villeroy & Boch (V&B) som vi tidligere ikke har foretatt bestillinger på. Vi informerte i forkant av bestilling om oppgitt leveringstid fra V&B, men at denne leveringstiden var ubekreftet. Vi informerte også om at det ikke er mulig å benytte kredittkort på manuelle bestillinger. Kortbetaling kan kun foretas gjennom direkte handel i nettbutikken. At leveringen av noen få enkelteprodukter tok lenger tid enn hva vi først ble informert om fra V&B er selvfølgelig beklagelig. Vi har imidlertid ingen mulighet til å påvirke leveringstiden til V&B og mottar heller ingen kompensasjon som følge av en evt. forsinket levering. Til tross for dette mottok denne kunden en kompensasjon på flere tusen kroner som følge av denne forsinkelsen.

 

Når det gjelder påstand om feilinformering om boblekar kan vi informere om at ble det i forkant av bestilling ble oversendt all teknisk dokumentasjon som det var mulig å fremskaffe om de ulike boble- og massasjesytemer til V&B.

 

At det ble levert feil håndtak på ett av skapene tar vi det fulle og hele ansvaret. Ny skapdør ble umiddelbart bestilt og levert så snart vi mottok dette fra V&B. At det igjen ble levert feil håndtak var dessverre en feillevering av V&B. Noe av årsaken til denne feilleveringen kan være at kunden underveis i denne omleveringen ønsket en ny type håndtak enn hva som var bestilt. Det ble som følge av denne endringen mye teknisk dialog med V&B.

 

Vi beklager igjen at noen få av våre over 3000 årlige kunder ikke er fornøyd med vår service og leveringspålitelighet. Disse tilbakemeldingene tar vi svært seriøst og forsøker på bakgrunn av disse kontinuerlig å forbedre våre systemer og rutiner.

 

Vi kan forøvrig nevne at vi høsten 2009 gjennomførte en kundeundersøkelse hvor det kom frem at 94% av kundene var fornøyde med handelen. Vi kan garantere at vi vil gjøre vårt ytterste for at også de siste 6% skal sitte igjen med en positiv kjøpsopplevelse etter å ha handlet fra vvskupp.no.

 

 

Mvh

 

Håkon Tegneby

Daglig Leder

Vvskupp.no

Edited by Vvskupp.no

Share this post


Link to post

Hei

 

Vi må si oss helt uenig med Iervyo!

 

Vi handlet tidligere i sommer alle våre baderomsprodukter hos vvskupp.np. Da vi ikke har noen erfaring fra denne bransjen behøvde vi mye hjelp til valg av riktige produkter. Vi tok derfor direkte kontakt med vvskupp.no og fikk utrolig mange gode tips og anbefalinger om ulike løsninger som kunne passe til vårt bad. Vi ble utrolig fornøyd med resultatet :) . Alle prduktene vi bestilte kom også til oppgitt tid. Vi fikk i forkant av leveringen en telefon fra Bring som ønsket å avtale et tidspunkt som faktisk passet for oss å ta i mot produktene. Det aller beste var allikevel at vi kunne koste på oss en ekstra ferieuke i Spania for de pengene vi sparte på å kjøpe produktene gjennom vvskupp.no. :D

 

Vi vil også takke vår rørlegger som ikke hadde noen innvendinger til at vi kjøpte alle produktene hos vvskupp.no.

 

Vi vil absolutt anbefale denne nettbutikken!

Share this post


Link to post

ADVARSEL: Hold dere unna!
Kjøpte er forholdsvis dyrt blandebatteri fra Grohe, og sparte opprinnelig noen kroner fra å kjøpe det fra butikk eller rørlegger. Det ble derimot feil på blandebatteriet innenfor garantitiden, og VVSKupp har vært et mareritt å forholde seg til.
For det første fraskriver de seg alt ansvar som selger, og skylder på leverandøren sin. Dette tar svært lang tid, og jeg har nå vært uten en fungerende dusj i tre hele uker. For det andre nekter de å betale for kostnader feilen på varen har påført meg som kunde. Jeg ble naturligvis nødt til å tilkalle rørlegger når dusjen sluttet å fungere, og rørlegger avdekket feil på blandebatteriet. Dette er en kostnad selger skal dekke i henhold til Forbrukerkjøpsloven, men dette nekter VVSKupp å forholde seg til.

Uttalelsen fra rørlegger ville ikke VVSKupp akseptere, og etter to uker fikk de Grohe(leverandøren) til å sende en rørlegger for å konstatere at blandebatteriet var ødelagt.
Etter dette har jeg ikke fått noe dato for når jeg kan forvente å få en ny vare, og de har null forståelse for at jeg som kunde er i en vanskelig situasjon uten en fungerende dusj.
Jeg vil STERKT anbefale dere å holde dere unna dette uredelige firmaet, selvom det kan være noen få kroner å spare. I lengden er det absolutt ikke verdt det!

Share this post


Link to post

Hei Jeg har svært dårlig erfaring med denne nettbutikken! Mottok et toalett for noen uker siden som var ødelagt. Det ankom svært dårlig emballert, det vil si kun i en pappeske uten noe beskyttelse i form av isopor el.l. Toalettet hadde jo dermed selvsagt et stort hull! MEN VVSkupp tar ingen ansvar for dette og vi har ikke fått noe som helst erstatning. Så anbefaler derfor å IKKE kjøpe noe fra denne nettbutikken. Hilsen misfornøyd kunde

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...