Gå til innhold

Multicom - raske leveringer?


Anbefalte innlegg

Hi.

 

Er det standard at multicom er treg til å levere varer man har bestilt? Akkurat 1 uke siden jeg bestilte noe, har skrevet mail til dem men de påstår at varen ikke er på lager selvom det sto +20 når jeg bestilte det.

 

Har bestilt ganske mye gjennom nett men aldri opplevd at varen ikke er på lager når det står på nettsiden dems? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestillte selv litt ymse derfra kl.1600 den 10.november, og det enda ikke sendt det heller. Står på sidene deres av leveringstid er opptil 5 dager, men trasig og måtte vente i over en uke på at ting skal bli sendt. Samtlige deler jeg bestilte stod også som "på lager", noe de enda gjør.

 

Synes dette er for dårlig av Multicom, og kommer ikke til å handle der i fremtiden!

Lenke til kommentar

Jeg har selv bestilt deler til ny pc fra multicom, og det er som med Zash, 1 uke siden. Alt var inne på lager når jeg bestilte og jeg regnet med, som med alle andre nettbutikker, at det ble sendt dagen etter. Jeg ringte inn til dem Mandag for å høre hva forsinkelsen er, og det var visst kabinettet jeg hadde bestilt som måtte bestilles fra leverandør, så den er jo fan ikke til å stole på den lagerstatusen. Spesielt når jeg ringte forgårs og fikk vite at den skulle komme igår på lager, og den er ikke sendt idag heller!!

 

Jeg har bestilt resten av pcen på den nye nettbutikken, Dustin. Den pakken kom igår, så jeg er ganske irritert at jeg ikke kan komplettere pcen. Når jeg bestiller en ting fra en nettbutikk forventer jeg at lagerbeholdninger er riktig. For jeg bestiller ikke varer som ikke er på lager . Da går jeg heller til en annen nettbutikk selv om det er litt dyrere kanskje. Det er nesten så jeg har lyst til å avbestille hele driten så ikke de skal få pengene mine, selv om den kanskje hadde blitt sendt imorgen!

 

Edit:

Vil også bare legge til dette jeg fant på salgsvilkårene deres.

 

"Lagerstatus er basert på informasjon fra våre leverandører og vårt eget lager. Normalt blir lagersaldo oppdatert hver time, men enkelte produkter oppdateres en gang i døgnet. Vi tar forbehold mot feil."

 

Høres utrolig uprofft ut. Jeg har faktisk sjekket lagerstatusen til kabinettet jeg bestilte ofte, og den var vært uendret på kabinnettet helt siden jeg bestilte. Selv om de har vært tomme. Nå har de også kommet med en ny dato på skjermkortet jeg bestilte derifra, så blir jo redd for at flere ting nå blir tomt før de får sendt pakken. Vet jo ikke om de reserverer de andre produktene når noe er tom heller.

Endret av Ody
Lenke til kommentar

Morsomt. Jeg er i eksakt samme situasjon. Bestilte deler til en hel PC fra Dustin og Multicom på mandag. Alt på lager iht begge butikker.

 

Pakken fra Dustin kom fram dagen etter, dvs tirsdag, mens forsendelsen fra Multicom nå onsdag EOB fremdeles er ubehandlet i ordresystemet deres.

 

Iflg Multicom skyldes dette at lagebeholdningen som vises inkluderer fjernlager hos samarbeidspartnere. Det er vel ikke uvanlig at nettbutikker opererer med fjernlager i en eller annen form, men jeg synes ikke det kommer spesielt tydelig fram før bestilling.

 

Vet iallfall hvor jeg skal handle alle komponentene neste gang...

Lenke til kommentar

Det er vanlig at det tar over en uke før Multicom sender varene. Dette fordi de egentlig er på "fjernlagere", slik at varene først må til Multicom før de sendes videre til deg. Nettbutikker som har egne lagre som f.eks. Dustinhome og Komplett har selv store lagre og sender varene ganske raskt etter bestillingen har blitt lagt inn.

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det har ikke Multicom eget lager? (mulig jeg tar feil).

 

Har ikke handlet der mye, men har en meget god erfaring der sist (2 uker siden).

De fikk leverandør til å sende varen direkte til meg siden det hastet å få tingen før en reise, tok 2 dager å få varen.

Kostet heller ikke noe ekstra, utrolig hva en hyggelig tlf-samtale kan få til, flere burde prøve det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...