Gå til innhold

DivX5 vs DivX3 - The everlasing battle


tft

Anbefalte innlegg

Etter mye om å men, så må jeg fortsatt si at DivX 3 er mye bedre enn DivX5. både i billed kvalitet og IVERTFALL størrelse. Men kanskje jeg gjør feil? Når jeg tester ut så får jeg et skarpere bilde og mindre plass når jeg bruker DivX3 og et kornete bilde som tar større plass med DivX5. Kan DivX5 tihengere si hva jeg gjør galt.

 

Det som plager meg med DivX 3, er at det ikke er støtte for det i de nyere stasjonære DVD spillerene (les KISS) Mens DivX5 er det støtte for :evil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, fant ut at de nyeste KISS spillerene skal kunne spille av DivX 3.11. Men hørte også at det var noe bøgg med lyden.Kanskje det er filmer som har DivX Audio, og ikke mp3. Men uanz, syns fortsatt at DivX5 er dårligere....noen som har noen inspill,instillinger som er bra for DivX5.

Lenke til kommentar

DivX5 er mye bedre enn DivX3 synes nå jeg. Det er mye mer likt XviD.

(XviD er jo best)

 

Skjønner ikke hvordan DivX3 skal være bedre. Dem har jo hele tiden jobbet for å forbedre teknologien. Og DivX5 skal vist være over 20% bedre enn tidligere teknologier. Dessuten skal den være mye mer optimalisert for avspilling, spesielt med AMD CPU'er..

 

 

Så jeg fatter egentlig ikke hvorfor dem encoder i DivX 3.x..

Lenke til kommentar
forslag til programvare for å lage xvid-backup?

Helst av type klikk klikk og se resultatet?

Orker ikke stresse fram og tilbake i flere timer for å lage en brukbar backup...

Gordian Knot med Rippack 0.28 og Gordian Knot Codec Pack 1.1 hvis du ikke har alle codecs du skulle trenge.

 

Alt dette finner du her.

 

Guide, skulle du trenge det, finner du her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...