Gå til innhold

Min dag som privatist


mathos

Anbefalte innlegg

Tidenes mest slitsomme dag!! Med to utropstegn. Har tatt eksamen i naturfag som privatist.

 

Stod opp kl 05 etter 2 timers søvn, var i Arendal halv 8, og tok skriftlig eksamen i naturfag kl 9. Siden det er langt fra mitt hjemsted til Arendal, måtte jeg bli der til de første kom opp i den muntlige delen av eksamen kl 5. Halv 8 er det min tur, etter 10 timer med halvsoving og sikling over naturfagsboka og rapporter.

 

17 timer etter jeg dro hjemmefra kom jeg hjem, dehydrert, utsultet og totalt utslitt.

 

.. men det gjør ingenting, for jeg fikk 6! :D

 

Kommentar fra sensor: Det eneste du gjorde feil var at du kunne for mange detaljer. In your face, gamle naturfagslærer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hvert gjennom 10-12 privatist eksamner, og syns det har vært meget lett alle gangene.

 

Alle muntlige eksamner started kl. 16 så jeg hadde god tid, var også bare 10 minutter resie fra hjemmet.

 

De 4 skriftlige eksamene var greie nok, måtte komme meg dit kl. 8 så jeg måtte stå opp tidligere, men det var fremdles bare 15 min hjemmenifra.

Lenke til kommentar
Er dette noe man kan gjøre for å forbedre karakterene?

 

Ja, du kan ta fag du gjorde det dårlig i på nytt som privatist.

 

Du kan også ta privatist eksamen så mange ganger du vill(koster 500kr pr. gang)

Kosta 707 for meg per fag iår... prisane varierer visst litt. Skal opp i matte på onsdagen.

Lenke til kommentar
Herlig! Når og hvor er disse eksamenene? Faste tider på året?

 

Det er hvert termin, rundt jul og før skolen slutter i mai/juni

 

I 2003 betalte jeg 350kr for eksamner jeg tok for første gang, også var prisen 500 viss du tar eksamen i et fag du har karakter fra før i.(jeg tok ikke noe fag mer enn 1 gang)

 

Det er både skrifklige og muntlige eksamner,

Lenke til kommentar
Så hvis jeg f. eks. får 3 i noen fag til sommeren, så kan jeg ta en privatist eksamen og få den på vitnemålet?

Jepp, men det er billigast om du ikkje har karakter i faget. Då er prisen lågare. Om du skal opp som privatist uansett, er det altså best å ikkje fullføre faget.

Oslo er hvertfall gratis hvis du stryker. Skal hente eksamensoppgaven i morgen, helt kostnadsfritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...