Gå til innhold

Hvordan koble Xbox til PC`en?


Anbefalte innlegg

Jeg får det ikke til.  

fra nettverkskrtet, går en ledning til switchen, inn i uplinken, derfra går det kabler til adsl-modemet mitt, samt en annen PC. Så setter jeg TP ledningen i switchen, og så videre i xboxen. Når jeg da går inn på xboxen, finner ikke "connection". Er det noe innstillinger man må stille in? Isåfall hvor? ELler har jeg koblet feil? Setter meget stor pris på respons.

 

Slik gjør jeg det (Dumt at man ikke kan laste opp bilder): En ukrysset nettverkskabel fra Xboxen til switchen (ikke uplink). En ukrysset kabel fra nettverkskortet i pcen til switchen (ikke uplink).

 

Hvis du bruker evolution X har den innebygd ftp. For at den skal få kontakt med pcen din, må den være i samme ip-serie. Eks. Xboxen har ip; 192.168.1.5, PCen din har ip; 192.168.1.6. Dette forutsetter at "net masken" er "255.255.255.0". Hvis du ikke har noe ftp program som flashfxp kan du skrive inn i internett explorer: ftp://brukernavn:passord@ip-adresse :wink: Håper du forstod det. (Jeg håper det var det du ville vite)

 

Hva er vitsen med å koble ADSL-modemet til switchen, du får jo ikke internett på pcen da. Skal man få internett må man koble den direkte til nettverkskortet i PCen, eller koble den i en router som deretter blir koblet til en switch hvis man ønsker det. En switch kan ikke dele internett, den har ingen router funksjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg får det ikke til.  

fra nettverkskrtet, går en ledning til switchen, inn i uplinken, derfra går det kabler til adsl-modemet mitt, samt en annen PC. Så setter jeg TP ledningen i switchen, og så videre i xboxen. Når jeg da går inn på xboxen, finner ikke "connection". Er det noe innstillinger man må stille in? Isåfall hvor? ELler har jeg koblet feil? Setter meget stor pris på respons.

 

Slik gjør jeg det (Dumt at man ikke kan laste opp bilder): En ukrysset nettverkskabel fra Xboxen til switchen (ikke uplink). En ukrysset kabel fra nettverkskortet i pcen til switchen (ikke uplink).

 

Hvis du bruker evolution X har den innebygd ftp. For at den skal få kontakt med pcen din, må den være i samme ip-serie. Eks. Xboxen har ip; 192.168.1.5, PCen din har ip; 192.168.1.6. Dette forutsetter at "net masken" er "255.255.255.0". Hvis du ikke har noe ftp program som flashfxp kan du skrive inn i internett explorer: ftp://brukernavn:passord@ip-adresse :wink: Håper du forstod det. (Jeg håper det var det du ville vite)

 

Hva er vitsen med å koble ADSL-modemet til switchen, du får jo ikke internett på pcen da. Skal man få internett må man koble den direkte til nettverkskortet i PCen, eller koble den i en router som deretter blir koblet til en switch hvis man ønsker det. En switch kan ikke dele internett, den har ingen router funksjon.

 

Takk for hjelpen, skal prøve ut det du sa. Men angående det med internett-deling med switch, så tror jeg at du tar feil. Gjennom switch deler jeg internett tilgang på to PC`er, og det fungerer... jeg vil fortsatt være i stand til å koble xboxen til PC`en vel? en ting til, hvordan stiller jeg "IP-serien" som du kalte det, slik at xboxen finner PC`en?

Lenke til kommentar
Må du ha en chippet xbox får at jeg skal finne den på nettverket?

Eller går det med orginal?

Du vil nok klare å finne en orginal Xbox på nettverket (så lenge du har de rette IPene), men noe mer enn å pinge den vil nok ikke gå bra.

 

FTP-serveren er blant annet innebygd i evox (evolution-x) som ikke fungerer på en orginal xbox. Du kan heller ikke bytte ut harddisk med den orginale softwaren til xbox...

Lenke til kommentar
Jeg får det ikke til.

fra nettverkskrtet, går en ledning til switchen, inn i uplinken, derfra går det kabler til adsl-modemet mitt, samt en annen PC. Så setter jeg TP ledningen i switchen, og så videre i xboxen. Når jeg da går inn på xboxen, finner ikke "connection". Er det noe innstillinger man må stille in? Isåfall hvor? ELler har jeg koblet feil? Setter meget stor pris på respons

 

 

 

 

Det finnes et forum for xbox entusiaster, her finner du sikkert et svar på spørsmålet ditt :) :

http://slashxbox.com/forum/

Lenke til kommentar
Må du ha en chippet xbox får at jeg skal finne den på nettverket?

Eller går det med orginal?

Du vil nok klare å finne en orginal Xbox på nettverket (så lenge du har de rette IPene), men noe mer enn å pinge den vil nok ikke gå bra.

 

FTP-serveren er blant annet innebygd i evox (evolution-x) som ikke fungerer på en orginal xbox. Du kan heller ikke bytte ut harddisk med den orginale softwaren til xbox...

 

Vet du hvordan da??

Hvilke IP'er har xboxen da...

Hadde vært kult å lasta over musikk og ting...

Lenke til kommentar
Må du ha en chippet xbox får at jeg skal finne den på nettverket?

Eller går det med orginal?

Du vil nok klare å finne en orginal Xbox på nettverket (så lenge du har de rette IPene), men noe mer enn å pinge den vil nok ikke gå bra.

 

FTP-serveren er blant annet innebygd i evox (evolution-x) som ikke fungerer på en orginal xbox. Du kan heller ikke bytte ut harddisk med den orginale softwaren til xbox...

 

Vet du hvordan da??

Hvilke IP'er har xboxen da...

Hadde vært kult å lasta over musikk og ting...

Lenke til kommentar
Vet du hvordan da??

Hvilke IP'er har xboxen da...

Hadde vært kult å lasta over musikk og ting...

Jeg har nettopp kjøpt meg xbox og der kan jeg gå inn på en xbox-live meny og stille på IPen. Etter som jeg har forstått, så har ikke alle den menyen(?).

 

Jeg har ikke prøvd å koble meg til min boks, men så lenge du og boksen har samme IP-range (192.168.0.x) så burde det funke...

 

(er verken ekspert på nettverk eller xbox-er, so don't shoot me if i'm mistaken)

 

PS:

IPen til en EvoX-boks, er rundt 212.169.72.166 (hvis du ikke har forandret den)

Lenke til kommentar
Jeg får det ikke til.

fra nettverkskrtet, går en ledning til switchen, inn i uplinken, derfra går det kabler til adsl-modemet mitt, samt en annen PC. Så setter jeg TP ledningen i switchen, og så videre i xboxen. Når jeg da går inn på xboxen, finner ikke "connection". Er det noe innstillinger man må stille in? Isåfall hvor? ELler har jeg koblet feil? Setter meget stor pris på respons

 

 

 

 

Det finnes et forum for xbox entusiaster, her finner du sikkert et svar på spørsmålet ditt :) :

http://slashxbox.com/forum/

 

Akkuratt det jeg trengte, thanx :yes:

Lenke til kommentar
Vet du hvordan da??

Hvilke IP'er har xboxen da...

Hadde vært kult å lasta over musikk og ting...

Jeg har nettopp kjøpt meg xbox og der kan jeg gå inn på en xbox-live meny og stille på IPen. Etter som jeg har forstått, så har ikke alle den menyen(?).

 

Jeg har ikke prøvd å koble meg til min boks, men så lenge du og boksen har samme IP-range (192.168.0.x) så burde det funke...

 

(er verken ekspert på nettverk eller xbox-er, so don't shoot me if i'm mistaken)

 

Hvor fant du den xbox live meny'en???

Lenke til kommentar
Hvor fant du den xbox live meny'en???
Som sagt' date=' så har jeg nettopp kjøpt meg xbox.

Den menyen er blant de tre andre valgene når du slår på boksen (Uten DVD i da).

- Memory

- Music

- Xbox live

- Settings

 

elns...[/quote']

 

det er ikke på alle xbox´er som har den live menyen ferdig instalert. Har selv ver. 1.1 og for å få opp menyen så måtte jeg "instalere" den gjennom splinter cell.

 

PS: den menyen var der i et par dager. Den forsvant samme dag EvoX ble lagt inn :smile:

Lenke til kommentar
Jeg får det ikke til.

fra nettverkskrtet, går en ledning til switchen, inn i uplinken, derfra går det kabler til adsl-modemet mitt, samt en annen PC. Så setter jeg TP ledningen i switchen, og så videre i xboxen. Når jeg da går inn på xboxen, finner ikke "connection". Er det noe innstillinger man må stille in? Isåfall hvor? ELler har jeg koblet feil? Setter meget stor pris på respons.

 

Slik gjør jeg det (Dumt at man ikke kan laste opp bilder): En ukrysset nettverkskabel fra Xboxen til switchen (ikke uplink). En ukrysset kabel fra nettverkskortet i pcen til switchen (ikke uplink).

 

Hvis du bruker evolution X har den innebygd ftp. For at den skal få kontakt med pcen din, må den være i samme ip-serie. Eks. Xboxen har ip; 192.168.1.5, PCen din har ip; 192.168.1.6. Dette forutsetter at "net masken" er "255.255.255.0". Hvis du ikke har noe ftp program som flashfxp kan du skrive inn i internett explorer: ftp://brukernavn:passord@ip-adresse :wink: Håper du forstod det. (Jeg håper det var det du ville vite)

 

Hva er vitsen med å koble ADSL-modemet til switchen, du får jo ikke internett på pcen da. Skal man få internett må man koble den direkte til nettverkskortet i PCen, eller koble den i en router som deretter blir koblet til en switch hvis man ønsker det. En switch kan ikke dele internett, den har ingen router funksjon.

 

Takk for hjelpen, skal prøve ut det du sa. Men angående det med internett-deling med switch, så tror jeg at du tar feil. Gjennom switch deler jeg internett tilgang på to PC`er, og det fungerer... jeg vil fortsatt være i stand til å koble xboxen til PC`en vel? en ting til, hvordan stiller jeg "IP-serien" som du kalte det, slik at xboxen finner PC`en?

 

Ops... Jeg glemte at man kan route i software :oops:

 

Det med ip-masken stiller man inn slik (i allefall på win XP):

 

Høyre musetast og egenskaper på andre maskiner.

 

Deretter tar du egenskaper på nettverkskortet (heter Local Area Connection på engelsk)

Så dobbeltklikker du på internet protocol tcp/ip

 

Hvis du har motta ip automatisk setter du den til bruk følgende. På ip kan man skrive; 192.168.1.5, på subnet mask skriver man 255.255.255.0, hvis det ikke står der allerede (det betyr at de 3 første rekkene i IPen må være de samme som på Xboxen for at du kan finne den. Den siste tallrekken kan være fra 1-254 man kan altså ha 254 pcer på et slikt nettverk)

 

 

Det samme gjør du på Evolution X, eller hva du nå bruker, da på en annen fremgangsmåte (skru "static IP" på og skriv inn ip og subnet mask) Håper det ble mer klart nå?

Lenke til kommentar

Hvis du skal koblet til xbox'en via en switch eller hub, må du de sette "Use Static Ip" Til "No", det gjør du i "Settings hvis du bruker EvolutionX. Du må også velge "Yes" på "Setup Network" dette gjøres også under "Settings"

Hvis du kobler rett fra pc'en til xbox'en må begge de instillingene som er nevnt over settes til "Yes", og du må bruke en krysset kable.

Håper dette var til hjelp :yes:

Lenke til kommentar
Hvis du skal koblet til xbox'en via en switch eller hub, må du de sette "Use Static Ip" Til "No", det gjør du i "Settings hvis du bruker EvolutionX. Du må også velge "Yes" på "Setup Network" dette gjøres også under "Settings"

Hvis du kobler rett fra pc'en til xbox'en må begge de instillingene som er nevnt over settes til "Yes", og du må bruke en krysset kable.

Håper dette var til hjelp :yes:

 

Dette er helt sykt...jeg har ennå ikke fått det til! Jeg har adsl fra bluecom, og dersom jeg forandrer på IP `en på daten, slutter internetten å fungere. Jeg vet heller ikke om nettverkskortet mitt støtter DHPC. Kan noen vær så snill si hva jeg skal skrive inn i IP innstillingene på PC `en og Xboxen?

Lenke til kommentar

ot: alle dere som har switcher og routere, hva er vitsen? selv har jeg adsl både hjemme og på jobb, og der er modemet, pc'er og xbox koblet rett opp til en 8-ports hub. internett funker kontinuerlig, og xbox'en fikk ip automatisk og var så lekende lett å koble seg opp til at det ikke var morsomt engang.

 

er det switcher/routere som er spesielt problematiske, eller er det bare meg som får det inntrykket?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...