Gå til innhold

Siste sjekk av spille PC til 10k

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Har nå satt sammen en PC som jeg har tenkt å bygge selv. Den skal for det meste brukes til spilling (Crysis, Far Cry 2, COD: MW2 osv.), også skal den brukes til og se mye HD i 1080p og litt virtualisering. Skal også overklokke prossesoren og skjermkortet viss jeg får tid en gang. Har tenkt og kjøpe 4GB ram til også en litt bedre CPU-kjøler litt senere, men har begrenset med penger akkurat nå.

Dette er PC-en jeg har tenkt og kjøpe:

Skjerm: BenQ G2420HD

Kabinett: Antec Performance One P183

Strømforsyning: Corsair HX 750W

Hovedkort: Asus P7P55D

Prosessor: Intel Core i5 750

Skjermkort: Sapphire Radeon HD 5770

RAM: Corsair XMS3 DDR3-1333 CL9 4 GB ( 2x2 GB ))

Harddisk: Samsung Spinpoint F3 1 TB

CD/DVD: Samsung SH-S222A

Trådløst nettverkskort: Linksys WMP54G

Mus og tastatur: Microsoft Wireless Desktop 3000

Handlevogn.

Jeg har gått over så godt jeg kan, men i tilfelle jeg har dritti meg ut, passer delene sammen? Er det noe du ville gjort anderledes? Dette er akkurat så mye penger jeg har nå, så ikke kom med forslag om et dyrere oppsett.

Eneste jeg er usikker på er skjermkortet. Det står mellom det og 4890, jeg har ikke råd til 5850. 5770 er stillere, penere, kjøligere, DX11 og billigere, men har mindre kraft en 4890. Det jeg lurer på er om 5770 kommer til og slå 4890 etter et par driveroppdateringer? Hva ville du ha kjøpt?

Endret av Pizzaen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her ville jeg ha gått litt ned i pris på ,psu og kabinett. La oss se på det først.

Du kan jo vurdere Antec three hundred Men husk , det kabinettet er ikke så stort , skal du ha et 5870 kort så går ikke det i senere tid.

her Har du en PSU som ikke er så dyr og den er samtidig modulær , den psuen du linket til er ikke dårlig men litt dyr.Du skal tross alt ha en gaming pc og det viktigste er å ha en god GPU , det er en god del forskjell på 5770 og 5850 . Med antec three hundred og psuen jeg linket deg så vil du få råd til et Radeon 5850 kort. Det er absolutt verdt det , det er ikke noe problem senere for du kan jo overklokke gpuen. ( leste om en som overklokket 9600GT til å spille crysis på fullt så alt er mulig tydeligvis ) Komplett.no er nokså overpriset og dyrt , går du på for eksempel datakjeden eller amentioså er det vesentlig billigere.

Hvis dette blir for dyrt så kan du vurdere AMD.

Skrevet

ATI 5770 kommer kanskje til å ligge rett bak 4890 i fremtiden en eller annengang, men om du skulle kjøpe en gaming pc idag så ville jo 4890 vært et mye bedre valg.

Jeg er litt usikker med valget ditt av en Core i5 pc med 5770 til å spille Crysis osv. et AMD system med 2x 4870/4890 ville ha vært et bedre alternativ kun til gaming.

Skrevet

Hehe, joda det er rom for 5870 innenfor det budsjettet med skjerm. Og som gamerigg vil det absolutt være å anbefale.

Regner dog at dette ikke er en gamerigg, selv om det absolutt er de tyngste oppaver som listes opp. En bruker ikke trådløs mus til gaming, det er en liten forskjell på trådløs og kablet mus her, er snakk om millisekunder men det kan være forskjell på liv og død.

Kr 9600 er handelekurven hos Amenitio.

Mus er en smaksak, også innefor dataverden, så det gjelder å finne musa du liker. Men de der trådløse musene har jeg inga tro på når det gjelder gaming. Min favoritt er Razer musa.

Kabinett kan være litt vanskelig til radeon 5870, men coolermaster 590 har iallefall plass, self om det går inn i en 5 1/4 brønn.

Vel jeg kom ca kr 50 over det i5-750 oppsettet, men her er det med radeon 5870.

Asus radeon 5870

MSI 770 c45 - hk

PHII 955

Kingston DDR3-1333

Sony DVD brenner

Benq 23,6"

Seagate 1 TB HDD

Razer Gamingmus

Benq tastatur

Coolermaster 690 kabinett

Corsiar 650 w psu

Totalt kr 9671,-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...