Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er Auto motorsport et seriøs bladet?


haada

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Etter at jeg har lest noen tester i Auto motorsport bladene, kom jeg fram til at dette bladet kan ikke være seriøs.

Dette bladet er mer eller midere en reklame for Tysk biler. I testene er Altid Tysk biler på topp.

Selv om bladet eies av en tysker, bør de være nøytral i testene sine.

 

Når det gjelder Tysk biler er VW og Audi er på topp etter følgt av Ford. Fransk biler har blitt brutal slaktet i disse testene.

 

Ingen Japaniske bil er god nok, selv om disse bilene er like sikkert eller bedre enn Tyske se www.euroncap.com, driftsikkerhet er på topp og burker like mye drivstoff som tysk eller franske biler (samarbeid mellom foreksampel Renulte og Nissan, Ford og Mazda og Volvo, ....osv).

 

Jeg kunne etter hvert plukker ut vinneren uten å lese bladet, kjøre eller se en gang bilene.

 

De kan spare testene sine og heller spørre meg i stede. Jeg plukker ut vinneren med mer enn 90% treff.

Tror du at jeg er synsk?

 

Har noen samme erfaring som meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en god grunn til det også. Auto Motor und Sport tar ikke i like stor grad som andre aktører hensyn til pris. Derfor vinner tyske biler. En Avensis er ikke like god å kjøre, den er ikke like pen og se på, og gir ikke samme kvalitetsfølelse som en BMW 5-serie. Det er med full rett man kaller det tysk ingeniørkunst. Tyske biler er gjennomsnittslig gode, og man betaler for det. Du skriver at du ikke trenger å prøvekjøre bilene før du vet hvilken som vinner.

 

Vel, prøv det da, for tyske biler er langt bedre å kjøre enn en japansk bil(ingen grunn til å nevne Skyline etc. dette er ikke biler som reprensenterer en vanlig japansk bil). Franske biler har generelt mye problemer, og er ikke kjent for å være spesielt gode på noen måte.

 

Du slår meg som en person som ikke har bil som hobby, men som en person som skal ha en bil fordi det er et fremkomstmiddel. Da blir grunnlagene for en testvinner selvsagt feil for deg. Du sier også at Ford ofte vinner, og her hjelper du meg og argumentere, for Ford er nemlig amerikansk.

Lenke til kommentar
Det er en god grunn til det også. Auto Motor und Sport tar ikke i like stor grad som andre aktører hensyn til pris. Derfor vinner tyske biler. En Avensis er ikke like god å kjøre, den er ikke like pen og se på, og gir ikke samme kvalitetsfølelse som en BMW 5-serie. Det er med full rett man kaller det tysk ingeniørkunst. Tyske biler er gjennomsnittslig gode, og man betaler for det. Du skriver at du ikke trenger å prøvekjøre bilene før du vet hvilken som vinner.

 

Vel, prøv det da, for tyske biler er langt bedre å kjøre enn en japansk bil(ingen grunn til å nevne Skyline etc. dette er ikke biler som reprensenterer en vanlig japansk bil). Franske biler har generelt mye problemer, og er ikke kjent for å være spesielt gode på noen måte.

 

Du slår meg som en person som ikke har bil som hobby, men som en person som skal ha en bil fordi det er et fremkomstmiddel. Da blir grunnlagene for en testvinner selvsagt feil for deg. Du sier også at Ford ofte vinner, og her hjelper du meg og argumentere, for Ford er nemlig amerikansk.

Kunne ikke vært mer enig.

Lenke til kommentar
Du sier også at Ford ofte vinner, og her hjelper du meg og argumentere, for Ford er nemlig amerikansk.

 

Og da må jo Opel også være Amerikansk?

Ford i Europa har historisk sett blitt delt opp i Tysk og Engelsk Ford, Engelsk Ford hadde vel sine siste krampetrekninger i Norge med Ford Cortina og Ford Consul tidlig på syttitallet, etter dette har Ford blitt regnet som ett Tysk bilmerke.

Lenke til kommentar
Det er en god grunn til det også. Auto Motor und Sport tar ikke i like stor grad som andre aktører hensyn til pris. Derfor vinner tyske biler. En Avensis er ikke like god å kjøre, den er ikke like pen og se på, og gir ikke samme kvalitetsfølelse som en BMW 5-serie. Det er med full rett man kaller det tysk ingeniørkunst. Tyske biler er gjennomsnittslig gode, og man betaler for det. Du skriver at du ikke trenger å prøvekjøre bilene før du vet hvilken som vinner.

 

Vel, prøv det da, for tyske biler er langt bedre å kjøre enn en japansk bil(ingen grunn til å nevne Skyline etc. dette er ikke biler som reprensenterer en vanlig japansk bil). Franske biler har generelt mye problemer, og er ikke kjent for å være spesielt gode på noen måte.

 

Du slår meg som en person som ikke har bil som hobby, men som en person som skal ha en bil fordi det er et fremkomstmiddel. Da blir grunnlagene for en testvinner selvsagt feil for deg. Du sier også at Ford ofte vinner, og her hjelper du meg og argumentere, for Ford er nemlig amerikansk.

 

Jeg går ut fra at du kjører en Tysk bil. I motsatt til dere har jeg hatt/kjørt både Tyske og Japaniske biler. Selv om jeg kjører nå Japse, har jeg gjennom leiebil i utlandet kjørt de fleste tysk biler untatt BMW og Merceds.

 

Disse bilen har vært under 1 år gammel, under 30000 km.

 

Ford: Mondeo og Fokus både bensin og diesel

Opel: Corsa, Astra (tilsvarende).

VW: Touran Diesel

Audi: A4

Peugeot: 307, 207 Diesel

Renult: Megan, Clio Bensin

 

Japansik:

De feleste fra Toyota, Mazda, Nissan og Honda

 

Jeg kunne ikke merke forkjell i kjøre egneskaper mellom disse bilene i samme klasse.

 

Jeg har studert Auto motrosport testene. For eksampel Ford fokus med 1,6 Diesel får topp karakter på miljø, mens Mazda 3 som har akurrat samme motor med samme co2 utslipp for 4 eller 5 av 6 mulig, og jeg har flere eksampler.

 

Ford er en Tysk bil, alle Ford biler som selges i Europa produsert i Tyskland. Jeg kjører forbil fabriken hver gang jeg skal kjøre til min sviger foreldrene som bor like ved Aachen Tyskland. I Tsykland har folk lite tror til Auto motorsport og ADAC ( de sier kjøpt og betalt av Tysk bil industeri). Vi ser daglig på Tyske tv kanaler og får med oss alle nyheter også bilnyhter.

 

Tysk stat er medeier i Opel, men GM er strøste aksjonaren.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nåda, påstander bør være begrunnet haada. Jeg kjører forøvrig svensk bil og som resten av sverige, kan jeg da stille meg nøytral. Jeg står på mitt, men argumentasjonen din er interessant. Jeg vil gjerne få se kilder til dette. Er det et faktm at Focus har samme motor som Mazda 3? Er de HELT identiske? En motor er ikke alt som gjør en bil miljøvennlig. Aerodynamikk, drivverk og hjul er alle viktige stikkord.

 

At du ikke merker forskjell på bilene er ikke noe som er synonymt med at det ikke ER forskjell. Jeg personlig merker STOR forskjell fra bil til bil, man må bare teste litt utdypende. Kjøredynamikk, støtdemperoppsett, utstyrsnivå, også viktige faktorer. Hvor en bil blir produsert er vel ganske uvesentlig, dets herkomst er dog noe en bedrift vil prøve å beholde.

 

At din sosiale krets sier at ADAC og Auto Motor und Sport er kjøpt og betalt er heller ingen sannhet. Dette ville i så fall være en skandale. Jeg ville vært forsiktig med hva jeg ytret på internett uten å kunne henvise til kilder. ADAC er en veldig kjent aktør, og regnes som veldig seriøse. Auto Motor und Sport har jeg fått i postkassen en del år, og jeg må si at jeg er veldig fornøyd med bladet. Det passer meg som over gjennomsnittet bilinteressert veldig bra.

 

Du bør kanskje prøve deg på NAF`s medlemsblad Motor, her er det mye som kanskje passer deg bedre :-)

Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig biltester er helt feil på noen punkter. For eksempel kjørekomfort. Avensis mot Audi A6. Noen foretrekker mora noen foretrekker dattera. Jeg foretrekker Avensis, både utseendemessig og kjøremessig. Men det er jo ikke alle.

 

Og forresten, franske biler. Peugeot har ikke så mye problemer at det er ILLE, de er gode å kjøre, mange fine løsninger, greit interiør og eksteriør, og veldig ok priser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...