Gå til innhold

Tv returnert etter reparasjon, men har fått seg en trøkk i displayet (Expert Bonus)


Anbefalte innlegg

Hei,

 

leverte en TV til reparasjon hos Expert, fikk den igjen med byttet strømforsyning, men den ser ut til å ha fått seg en trøkk i displayet slik at det nå er et område på skjermen som ikke oppdaterer seg riktig (er mørkt når det er lyst, og lyst når mørkt).

 

 

Noen som vet hva man har rett på? Er redd for at det kommer til å bli påstand mot påstand da jeg ikke har noe spesielt bevis på at det ikke var der fra før (dog jeg og samboeren min er sikre på at det ikke var der før).

 

Kan man kreve pengene igjen? Er lite lysten på å sende den til rep en gang til da det tok en måned første gang...

 

Takker for svar,

-Z

Endret av ZombieBobie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan kreve kompensasjon i kroner og øre, reparasjon, heving, eller omlevering.

Det er rimelig å få en kompensasjon i kroner og øre, eller en reparasjon.

Ser det som urimelig å få en heving eller omlevering i dette tilfellet.

 

Hvilken TV er det snakk om? husk at defekt panel ikke alltid reparasjon

Lenke til kommentar

Ta RASKT kontakt med Expert, ikke la saken ligge, men meld i fra fortest mulig. Ord mot ord burde det ikke bli, de fleste butikker stoler på kundene sine, og slike ting kan faktisk skje :).

 

De vil mest sannsynlig sende produktet inn igjen og få bytta panel. Satser på det løser seg, men er avhengig av at du reagerer raskt nå.

Lenke til kommentar

Ba du om å få byttet til ny tv?

 

I utgangspunktet, om det er snakk om å bytte tv, så vil du få en ny tv med tilsvarende spesifikasjoner. På 40" tenker jeg dette vil være en LE40B535 fra samsung, dette er det nærmeste samsung har i år med tilsvarende spec som den du har kjøpt.

 

Blir det den blir det en klar oppgradering for deg, da den har FullHD-oppløsning, flere tilkoblingsmuligheter og bedre bildekvalitet.

 

Men - hva ba du egentlig om?

Lenke til kommentar

Ringte dem opp igjen nå (prøvde i går og men da tok de ikke telefonen) - fikk ikke noe tilbud ennå - de drev og sjekket om samsung hadde paneler og snakket om at samsung måtte komme hjem til meg - så gudene vet hva som skjer.

 

Han skulle ringe opp igjen i morgen.. hvis det drøyer så får jeg bli streng med dem.

 

Er ikke superimponert over servicen så langt hos Expert Bonus Økern. Neste gang kjøper jeg hvertfall et annet sted.

Endret av ZombieBobie
Lenke til kommentar

Fikk SMS den 12. om at jeg måtte ringe Samsung Prestice Service for hjemmeservice på tven. Ringte de i dag (da de selvsagt var stengt i helgen), og de hadde ikke hørt noe fra Expert Bonus Økern, så da måtte jeg ringe tilbake til Expert, hvor det selvsagt var en ny kar som ikke ante noe som helst.

 

Så nå må jeg vente til onsdag da sjefen kommer tilbake på jobb...great.

 

Begynner å bli ganske drittlei nå.

Endret av ZombieBobie
Lenke til kommentar

Har kontaktet butikken - og han mente de måtte finne en ny dag hvor de kan plukke opp tven - noe som jeg synes er på grensen til uakseptabelt - da jeg ikke har mulighet til å være hjemme mellom 17-22 til stadighet. Hvertfall ikke før en gang uti neste uke.

 

Sendte en mail til [email protected] - kanskje de kan få ordnet dette.

Endret av ZombieBobie
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg ville tatt kontakt med forbrukerrrådet, hør hva de har å si, og så sier du ifra til butikken at om det ikke ordner seg snarest, kobler du forbruderrådet inn i saken. De færreste butikker vil ha det på seg, og ofte får de ræva i gir når du truer med det :p Hjalp ihvertfall da jeg skulle reklamere på en stol fra bohus hvor de surret og brukte altfor lang tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...