Gå til innhold

Modde P4 Boxed kjøler?


C0bra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg tror faktisk ikke det går ann... jeg tok en titt på den nå, og det ser ikke ut som man kan feste noen annen vifte på den... men jeg vet ikke om intel kanskje har endret design på boxed kjøleren etter at jeg kjøpte min (i fjor høst). :shrug: synes den ser annerledes ut på nye tester av P4 CPU'er.

Lenke til kommentar

Det bør vel gå greit med superlim, men det er tvilsomt at kjølingen blir vesentlig bedre. Husk at det er et mye større "dødpunkt" i midten av en 80mm vifte enn i originalviften, så luften vil treffe ytterkantene av kjøleren og mye av midten vil ikke få avgi så mye varme.

 

Jeg ville kanskje brukt en 80-60mm funnel (adapter) og festet det på en eller annen måte.

Lenke til kommentar

gjorde det på min gamle p4 2.4...

Det du må gjøre er å borre fire hull i kjøleribba slik at det blir et hull på hver kant..Da kan du montere en 90mm vifte eller en 80mm vifte på toppen. Denne fester du med strips. Funka bra på min ribbe. =)

Men forskjellen blir stor om du setter på en 90mm istede for en 80mm

Lenke til kommentar

Sorry at jeg var treig med å svare men...

På min vifte var det bare å hekte av vifta og festebriketten som gjorde at den sitter fast i kjøleribba og cpu..Er det ikke slik på din??

Hvis det ikke er det spørs det om du vil få noe effekt av å bytte vifte til ribba, men det hadde gått at å kappa bort den gamle cpu vifte og satt på et adapter fra 60mm til 80mm og skrudd på ribba..Avstanden mellom festebriketten som glemmer ribba fast over cpu en er jo 70mm..Det hadde funka men jeg vet ikke om det vil gi noe bedre effekt.

Hvis du vil ha bedre kjøling av den orginale vifta de og det ikke går å modde den vil jeg tro at å lage et rør som sitter oppå cpu vifta og ut av kassen og en vifte på enden av røret. Det ville nok ha vært et sinnsykt bra alternativ. Har nettopp bygd meg et slikt selv. Brukte Rørlegger rør på 80mm de er av metall men resultatet ble bra. 3 grader kaldere idle og 4 på load..

 

Vet ikke om du vil bruke noen av ideene mine med det er i alle fall noen gode forslag. Desverre har jeg ikke bilder..

Tenkt å prøve noe av det jeg har gjort??

Lenke til kommentar

Vifta mi er den originale dritten som følger med.. lik din..jeg bare blanda litt.Har tenkt å modde den med å sette på ny vifte neste uke, må bare få kjøpt as3 først..Hadde tenkt på det med funnel men skal ikke gjøre det, har modda kabinettet med noe sånnderre grill greier i sida(i stedet for plexi..) så det vil se lit merkelig ut..er festet som holder kjøleribba fast i hk festet i bare kjøleribba? trodde vifta og kjøleribba hang sammen..men men få prøve :) takk for tipsa hvertfall :):)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...