K-L-E Skrevet 7. november 2009 Skrevet 7. november 2009 (endret) Hei! Av en eller merkleig grunn har PCen min begynt å fryse seg ved startup av windows (windows 7 x64). Det har alri skjedd før og jeg har ingen clue på hva jeg skal gjøre videre. PCen starter med erroren som sier at PCen ble skrudd av på ein feil måte og jeg må velge om vanlig startup eller den "sikre". Det hele startet etter jeg fikk random pc krasj under spilling (av et nytt spill - Dragon age). Jeg skjekket på CPUen om den ble overheated. Den lå rundt 70-80 grader under spilling (alt på max med høy fps). Og det er da rimelig under spilling på max? (intel quad q9300). Har aldri hatt random krasj før heller. Jeg tviler også på at det er grafikk kortet (gtx 295) som blir defekt, siden feil ved grafikk kort vanligvis fryser bilder under spilling. PSUen (corsair 650w) vet jeg ikke om har skyllen på feilen, men vifta funker, samtidig på alle andre maskinvarer. Tok PCen for støv også, men det skjer fremdeles. Jeg prøvde å gå inn i BIOSen, men USB-enheter som tastatur og mus fungerer ikke ved startup, men det har alltid vært slik før også. Så jeg måtte finne et gammelt tastatur med den gamle tilkoblingsmåten som fungerer visstnok. Hva Kan jeg gjøre? takk REDIGERT: (Fiksa det at pcen fryser ved windows startup) Nå har det seg slik at det eneste problemet mitt er at PCen krasjer under spilling (bare av dragon age origins). Jeg la merke til at den gikk opp til 90 grader under spilling, og etter en liten stund skruer pcen seg av. Jeg tror godt det kan være CPUen som overheater. Men er det ingen utvei om å unngå dette selv om jeg spiller? Eller bør jeg bare kjøpe meg en vannkjøler? Bruker bare originalvifta, den funker fint og kjører over 2000 RPM under spilling. Takk:) Endret 8. november 2009 av K-L-E
K-L-E Skrevet 7. november 2009 Forfatter Skrevet 7. november 2009 jeg gikk inn i BIOS og og sjekket CPU systemet. Viser seg at C.I.A 2 hadde stått på "Full thrust" (automatisk overklokking?). Satt alt på default, og disabla overklokkings muligheter. Jeg har aldri prøvd å overklokke før uansett. Men jeg har sikkert trykket på "full thrust" i ET6 ved et uhell. Det dumme er at jeg fremdeles får random PC-krasj under spilling av det nye spillet :/ noe som aldri har hent før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå