Gå til innhold

Lyst på flere bra DS spill :P Tips?


Pubé

Anbefalte innlegg

Detter er de spillene jeg har (Ikke klag på at jeg bruker flash-card ulovlig, og jeg veit at jeg har litt mange spill)

dsgames1.png

 

 

Advance Wars og Final Fantasy hører IKKE til i den mappen ;)

dsgames2.png

 

Har nettop spillt gjennom det første P.W. spillet for 3. gang, blitt hekta på DS igjen, vil derfor ha et nytt spill :p

 

Den nederste lista er spill jeg syns sugde en smule, eller ble ekstremt fort lei av.

Endret av Zoro-Sama
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du MÅ spille Chrono Trigger. Beste RPG EVER, og du er en dick om du ikke liker det. Ellers er The World Ends With You det beste DS(altså bare til DS)-spillet jeg har spilt. Sjekk ut GTA: Chinatown Wars og Professor Layton også.

 

Så egentlig akkurat at du hadde TWEWY, men om du ikke har testet det ut enda, GJØR DET! Samme med Chrono Trigger, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Ellers er Chrono Trigger og Final Fantasy IV og V absolutt verdt å spille gjennom.

 

Har Final Fantasy V kommet til DS eller er det GBA versjonen? Kjøpte nettop FF IV til DS, har spilt FF3 DS før. Jeg ligger noen år etter siden jeg bare spiller i ferier hehe.

 

Chrono Trigger høres bra ut også, men er det noen andre RPG spill til DS med fugleperspektiv view? F.eks Baldurs Gate til PC er favoritten min.

Lenke til kommentar

Jeg har jRPG's som en slags favoritt på DS. Mine spill:

 

Kingdom Hearts 358/2 days - Svært bra grafikk, masse speech og lange cutscenes man ikke skulle tro gikk an å skvise inn på en flash-brikke. Spiller en kar som har mistet all hukommelsen og joinet mystiske Organization 13. Får missions der man treffer og får hjelp av masse kjente Disney-karakterer som Donald, Mikke, langbein, Skeleton Jack, Aladdin-ånden og masse flere. Ikke spilt veldig lenge, kjøpte det for bare 2 dager siden.

 

Dragon Quest V-Hand of the Heavenly Bride - O herre, dette er den store Final Fantasy dødare-serien i Japan, mange flere vet om DQ-serien enn FF-serien (som er mere pop i USA og vesten). Utrolig RPG med en stor verden å utforske og utrolig artige monstre og quests, pluss at monstre kan joine partyet og man kan levele dem som vanlige characters, gi dem armor og våpen osv.

Det er et 17 år gammelt SNES-spill, men har aldri vært released i Vesten før nå og er således nytt for oss. Grafikken er såklart nyoppusset og man kan rotere skjermen 360 grader mens man går rundt, og spillområdet bruker begge skjermene. World map og byer er fra fugleperspektiv i full 3D så det ser riktig ut når man roterer view.

 

Valkyrie Profile-Covenant of the Plume - Veldig voksent taktisk JRPG, satt i vikingetiden med norrøne guder og valkyrier, og veldig mørk stemning. Man spiller en kar som har solgt sjelen sin til en Valkyrie for å hevne drapet på moren og faren sin, og har mulighet (og oppfordres) til å ofre sine party members til "the plume of the valkyrie" så de får overpowered skills men dør permanent etter combat. Så man har endel tunge valg om å ta livet av party members man liker. Combat er av typen FF Tactics, der man først plasserer folkene på et gridmap, så tar turer i å flytte på dem og har action points når de møter fiender som begrenser antall angrep. Kan også angripe med alle 4 samtidig for uber damage. Ellers vandrer man rundt på world map og i byer som vanlige JRPG'r.

 

Pokemon Platinum - Dette har vel de fleste DS-eiere. Kjøpte en 600 siders "Official PP Strategy Guide" på Gamestop igår jeg skal kikke på. Ser ut som telefonkatalogen :-O

 

Castlevania - Portraits of Ruin - Fantastisk tillegg til den langvarige CV-serien. Megabra musikk og grafikk i dette 2D platform-RPG/super metroid-ish spillet der man styrer to karakterer som kan hjelpe hverandre med ting, slakter horder av monstre med fascinerende middelaldervåpen, og har en stor vekt på karakterutvikling gjennom at man leveler opp mens man slåss og finner nye skills og våpen og armor hele tiden. Must have.

 

Phoenix Wright-Justice for All - Det rareste spillet jeg har spilt. Er på langt nær ferdig, men blir sittende leeeeeeeeenge når man først booter det opp. Artige karakterer og dialoger, merkelig system og veldig uvant stil.

 

Har enda til gode å teste Chrono Trigger, men det kommer nok snart. Ikke noen av de nyoppussa Final Fantasy spillene heller.

 

Btw, hvis du trodde du hadde mange DS-spill, sjekk denne karen ut:

 

En utrolig trivelig supernerd som samler på vintage konsollsystemer også, har 40+ konsoller og over 1500 spill, og har drøssevis av reviews og features. Her går han gjennom alle DS-spillene sine med korte kommentarer.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...