Gå til innhold

[Løst]Elprice - Kundebehandling - Hevekjøpet


Soris81

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpe min PS3 hos Elprice Januar 2008.

En kompis av meg kjøpte lik modell på samme tidspunkt.

Etter å ha spilt litt oppdager jeg at vifta begynner å gå noe veldig, dette synstes jeg var veldig rart da jeg også har en 360 som ikke bråkte i nærheten av hva ps3`n gjorde. Hadde sett utallige artikler der sony sa at deres spiller er mer stillegående. Vel, naiv som jeg var trodde jeg at dette var normalt og at dette med at ps3 var mere stillegående enn 360 kun var et salgstriks.

Kompisen min kom så en dag for å se film, han reagerte med en gang på vifta bråkte som et uvær. Han mente at hannes vifte nesten aldri bråkte så mye. I så fall kun noen få sekunder.

Nja, tenkte jeg...skryt!!

Så fikk en annen kompis ps3 og samme regla, din ps3 er det noe feil med sa de...

 

Nå begynner problemet.

Jeg dro så til elprice for å reklamere på ps3`n. De sendte den så til servicekompaniet i Bergen for å fikse den. Etter en drøy uke fikk jeg beskjed om å komme å hente den.

Da jeg kom til elprice fikk jeg beskjed om at servicekompaniet i Bergen IKKE hadde funnet noe feil og at jeg måtte betale for frakt og service på 745,-

Jeg syns dette var veldig rart da den høye vifte lyden ikke var til å ta feil av. Jeg insisterte på at det fortsatt var feil og at jeg ville at de i butikken skulle høre på lyden. Etter 15-20 min begynte den høyevifte lyden, jeg spurte selger 1 om dette var normalt. Han var ikke helt sikker men mente å huske at den samme vifte lyden var der da han hadde lånt en ps3 av en venn. Vifte lyden hadde nå vart 10min. Jeg var fortsatt ikke overbevist, han tilkallte så en selger 2 som før ho egentlig hadde hørt på lyden konstanterte at dette var normalt, da ho kunne høre den samme lyden på et rom ved siden av der hennes ps3 stod. Jeg var fortsatt ikke overbevist så en 3. selger kom bort. Han mente at dette IKKE var normalt. Selger 1 ringte så servicekompaniet i Bergen. De ville at jeg skulle sende maskinen til Deres avdeling i Oslo. I frykt for at jeg igjen måtte betale nye 750,- bestemte jeg meg for å dra til selv med ps3.

På servicekompaniet forklarte jeg saken. De satte ps3`n på mens jeg var der...etter 15-20 min. begynte bråket samtidig som deres tekniker kom for å høre. Han sa at dette var en normal lyd, men som ville gi seg raskt. Etter 15-20 min kom han tilbake og da hadde vifta på ps3`n stått og bråkt konstant fra han gikk. Han var enig at dette IKKE var normalt.

De hadde så ps3`inne på service en ukes tid og kom frem til at det var noe feil på hovedkortet. Og at elprice var ansvarlig for å gi meg et nytt produkt.

Nå måtte jeg bare avvente svar fra elprice for å se om de aksepterte konklusjonen fra servicekompaniet avd. Oslo. Etter tre uker med masse frem og tilbake så fikk omsider svar fra Elprice. Jeg trodde dette var en ganske enkel sak siden verkstedet elprice bruker konkluderte med en såpass klar feil på produktet.

Fikk derfor ganske sjokk da Elprice avviste grunnlaget fra deres eget verksted. Begrunnelsen var at siden de i servicekompaniet i Bergen i førsteomgang ikke fant noe feil, så hjalp det ikke hva avd. Oslo kom frem til.

 

Jeg føler at dette er en ganske spesiell sak, at elprice velger å se bort i fra konklusjonen til deres eget verksted er jo helt på jordet.

Hva gjør jeg nå? Har lest på nettet at det er mulig å hevekjøpet etter 3. gang på verksted, men ser ikke noe konkret i lovverket.

 

Takk for all hjelp...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her tror jeg først og fremst det gjelder å få tak i en hos Elprice med fornuft, enn det gjelder å slå i bordet med loven.

 

Selvsagt har du rett til å bestride "ingen feil funnet", og når en servicetekniker (har ikke hørt om at servicekompaniet blir brukt på PS3, men regner med at de er autoriserte), da sier at produktet har en mangel, er det selgers ansvar at mangelen blir utbedret.

 

Dette virker for meg som helt åpenbart. Og så lenge feilbeskrivelsen ved 1. service stemmer, er det også Elprices problem at Servicekomp. ikke fant feil.

 

Om du ønsker hjelp til å klage..

 

"Varen jeg kjøpte hos dere XX.XX har en mangel som jeg ønsker å reklamere på, det ble reklamert første gang den XX.XX, og nå etter X antall uker har mangelen fortsatt ikke blitt ubedret. Jeg ønsker derfor å heve kjøpet, eller snarlig få omlevert kjøpet".

 

Eller noe i den duren :p

Lenke til kommentar

Forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å heve kjøpet dersom mangelen ikke blir reparert i løpet av to avhjelpsforsøk.

 

Slik eg ser det har Elprice nå hatt to avhjelpsforsøk, og du kan derfor kreve å heve kjøpet. Elprice har nå krav på å ta produktet inn på verkstedet sitt og få konstatert at feilen fortsatt er der, og evnt bevise at det er din feil. Men så lenge de ikke klarer å bevise dette men du får påvist at feilen er der, så har du krav på heving.

Lenke til kommentar

Takk for svar...

 

Servicekompaniet er verkstedet elprice og komplett m.fl. bruker til sony produkter.

Dere kan finne mere info om de på: www.servicekompaniet.no

 

Ang. det med å hevekjøpet noe som frister, så lurer jeg på hvor jeg finner denne loven? kjøpsloven? Har lest litt på div. sider ang. den loven men ser ikke at det står noen steder at selger er forpliktet til å la kjøper hevekjøpe etter 3. gangs reparasjon.

 

Har også lest en annen sak der elprice viser seg å være vanskelige å ha med å gjøre:

http://www.dinside.no/787577/elprice-vil-ikke-heve-kjopet

 

Edit: Vil legge til at servicekompaniet har ytet meget god service under denne saken

Endret av Soris81
Lenke til kommentar

Da er saken løst... slapp heldigvis nevne forbrukerrådet, tv2 hjelper deg, hevekjøpet osv.

Fikk en uventet tlf. fra elprice der de kunne fortelle at elprice "sentralt" har snudd i saken og ville alikevel i møte komme mitt krav om en ny ps3. Fikk riktig nok en demo modell, noe som er helt greit.

...Syns dette har vært en noe slitsom affære, vurderte lenge å gi F"&%¤. Men det viser seg at det lønner å ikke gi seg.

 

Takk for all hjelp...

Lenke til kommentar
Da er saken løst... slapp heldigvis nevne forbrukerrådet, tv2 hjelper deg, hevekjøpet osv.

Fikk en uventet tlf. fra elprice der de kunne fortelle at elprice "sentralt" har snudd i saken og ville alikevel i møte komme mitt krav om en ny ps3. Fikk riktig nok en demo modell, noe som er helt greit.

...Syns dette har vært en noe slitsom affære, vurderte lenge å gi F"&%¤. Men det viser seg at det lønner å ikke gi seg.

 

Takk for all hjelp...

 

 

Aldri gi deg, men husk når har du 5 år reklamasjon på nytt :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...