Gå til innhold

hvordan finne ut om man blir keylogget?


Anbefalte innlegg

Noen har tydeligvis sendt ut masse beskjeder og e-poster fra min facebook og hotmail, og jeg lurer da på om jeg har noe tull på pc'en eller noe. Hvordan kan jeg finne ut om jeg har det? Kjørte en full avg-scan som viste "0 threats", men må jeg gjøre noe annet? Kan vel også være mulig jeg har logget på andre sine pc'er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen har tydeligvis sendt ut masse beskjeder og e-poster fra min facebook og hotmail, og jeg lurer da på om jeg har noe tull på pc'en eller noe. Hvordan kan jeg finne ut om jeg har det? Kjørte en full avg-scan som viste "0 threats", men må jeg gjøre noe annet? Kan vel også være mulig jeg har logget på andre sine pc'er.

 

Det er vanskelig å finne ut av. Mange av keyloggerne kjøres i bakgrunnen, og aktiveres/deaktiveres med passord. Det er ikke så enkelt at man kan "view hidden files" for å se filene.

 

Jeg prøver derfor selv å skrive inn passord så sjeldent som mulig på ukjente PCer, og skriver passord og brukernavn sammen med mange andre bokstaver, og klipper de inn, slik at man ikke lett kan se hva passordet er I en keylogger.

 

Du bør såklart bytte passord, hvis du fortsatt har tilgang, men noen keyloggere kan settes til å sende loggen over internett. Hvis det fortsetter er det sikreste å formatere alt.

Endret av hungry hippo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...