Gå til innhold

Release you potensial


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å følge treningsprogrammet "Release your potensial" https://www.tn.no/assets/media/RYPver2_1.pdf, og lurer da på om om noen her gode erfaringer med dette programmet?

 

Er kun ute etter å gå ned i fettprosent og få mer muskler rundt omkring i kroppen. Hvilket proteintilskudd anbefalere dere meg å ta?

Veier 66kg, er 183cm høy.

 

http://www.proteinfabrikken.no/aspx/produk....aspx?plid=1854

Har kjøpt meg Big mass gainer, og ser nå at det er ment for de som skal opp i vekt. Dermed selger jeg denne for 350kr for de som er interessert her ;)

Endret av clfever
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sett på kostholdet ditt sånn at du er sikker på at du trenger proteintilskudd? Syns også at vekta di hørtes lav ut i forhold til høgda, det kan da ikkje vere så veldig mykje fett å få vekk? Men tilbake til det du spør om: Kjørte gjennom to runder med RYP grunnprogram i fjor, har ein treningslogg her inne der eg logga framgangen på den. Eg er veldig godt fornøgd med utbyttet eg hadde. Eit veldig greit treningsopplegg som eg i det minste hadde god framgang på gjennom heile treningsperioden. Vil mest sannsynlig komme til å ta ei ny 6vekersrunde på Ryp over jul. Så det anbefalast frå mi side.

Lenke til kommentar

RYP er et veldig bra program, bare ikke begynn å forandre på alt mulig, men gjør det slik som det er tenkt. Jeg gikk opp noe helt idiotisk mye i muskelmasse det halvåret jeg trente etter grunnprogrammet til RYP. Fra 75 kilo til 92-93 @185cm. Noe av det var sikkert fett, men det var uten å gå opp så mye som en eneste buksestørrelse slik at det var ikke så veldig mye.

Lenke til kommentar

Jeg er 18 år gammel, så er ganske tynn ;) Allikevel har vil jeg jo som sagt ha sixpack og muskler rundt omkring i kroppen (har litt fett rundt magen som jeg gjerne vil få bort :p ). Jeg har trent mye intervalltrening og gått lange gåturer (ofte 1 - 4 timer), og kiloene har rast drastisk ned + at jeg har kuttet ned all usunnhet. Jeg gikk forresten ned fra 76kg til 66kg (veier nå 64kg) selv om jeg spiser ganske mye.

Høres dette kostholdsprogrammet bra ut?

Frokost: 06.30 - 07.00

2 grove brød med sunt pålegg + 30g prozyme + start omega

Lunsj: 10.00 - 11.00

1 Skive grovt brød + 30g prozyme + start mivi

14.00 Mellomåltig

30g Prozyme

Middag:

Varierer men ut i fra spiseregelen fra RYP; Karbohydrater og proteiner tilsvarende et knyttneve + grønnsaker

Etter trening:

30g Prozyme

20-21 Kveld

1 Skrive grovt brød med sunt pålegg + 30g prozyme

 

Men jeg synes proteninntaket er ganske høyt, vil det ha bivirkninger på kroppen min? Har hørt at ved høy inntak av protein, så skader det kroppen på en eller annen måte? Stemmer det at proteiner blir omgjort til fett hvis man slutter å trene på en periode?

 

 

Takk.

Endret av clfever
Lenke til kommentar

Du blir vel ikkje direkte feit av proteinet, men dersom du får i deg veldig mykje protein så vil det omdannast til glukose. Ein veldig dyr måte å få i seg karbohydratar på med andre ord. Om nokon legger på seg ved bruk av proteintilskudd, så må det vere fordi tilskuddet øker kaloriinntaket sånn at dette er større enn kaloriforbruket over tid.

 

Eg ville likevel ikkje vore så redd for å gå litt opp i vekt når eg ser kva du veger, for eg reknar med at du vil komme til å gå opp eindel i musklar dersom du f.eks kjører gjennom eit par runder med grunnprogrammet til RYP og har eit bra kosthold.

Lenke til kommentar

For min del så ville eg kanskje prøvd å få i meg litt meir gjennom vanlig mat og ikkje fullt så mykje gjennom proteintilskudd. Når det gjelder kreatin så føler eg ikkje behov for å bruke det sjølv og det går vel an å prøve å trene ei stund først og så ser du om du har behov for det. Det må bli veldig dyrt dersom du skal ete 30g Prozyme til kvart måltid?

Lenke til kommentar

Fokuser på kostholdet.

 

Nei, protein er ikke farlig, men du bør først tenke mat før kostilskudd.

 

Stemmer det at proteiner blir omgjort til fett hvis man slutter å trene på en periode?

Nei, det stemmer ikke. Men høyt inntakk av protein fører til at proteinene blir lagret som energi, som igjen blir lagret som fett.

 

La meg få en ting klart her. Det er mye bedre å velge en vei å gå, ned i fett eller opp i muskler.

Ned i fett er så enkelt som å forbrenne mer enn du spiser.

Opp i muskler (vekt) er å spise mer enn du forbrenner, men ikke for mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...