Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaring med chiptuning til A4 1.8T - hvilken leverandør?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nettop kjøpt meg en 2006 mod A4 1.8T, 163 hesters versjonen. Som kjent så er det enkelt å få rundt 200hk ut av disse ved å "chippe" de, men jeg lurer på hvilken leverandør som er best?

 

Er på jakt etter svar fra folk som har chippet bilene sine hos de forskjellige leverandørene, erfaringer med service og selvsagt hvordan bilen ble i etterkant :D

 

Foreløpige favoritter er TS-Racing og Ultimo :)

 

/Benjamin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

http://www.autopower.no/index.php?id=ppc

Har ppc tuning på min Golf 5 2006 modell, det er en 1,9 tdi med dsg kasse

Produsenten av disse har vistnok ett sammarbeid med vw raicing så jeg regner med at de vet hva de holder på med og jeg er kjempefornøyd selv

Med denne ppc tuningen så får du med deg en boks som kobles inn i diagnosestikken din slik at du kan fjerne trimmingen enkelt med ett par tastetrykk dersom bilen skal på service eller på eu kontroll for så å plugge den inn igjen og ett par minutter og ett par tastetrykk senere så er bilen trimmet igjen :-)

en helt genial og idiotsikker metode som alle klarer å få til selv, med display som forteller deg hva du skal gjøre og når du skal trykke på de rette knappene, pluss det var det som ga mest effekt etter det jeg kunne finne til min bil

 

Lykke til

 

Mvh support81

Lenke til kommentar
http://www.autopower.no/index.php?id=ppc

Har ppc tuning på min Golf 5 2006 modell, det er en 1,9 tdi med dsg kasse

Produsenten av disse har vistnok ett sammarbeid med vw raicing så jeg regner med at de vet hva de holder på med og jeg er kjempefornøyd selv

Med denne ppc tuningen så får du med deg en boks som kobles inn i diagnosestikken din slik at du kan fjerne trimmingen enkelt med ett par tastetrykk dersom bilen skal på service eller på eu kontroll for så å plugge den inn igjen og ett par minutter og ett par tastetrykk senere så er bilen trimmet igjen :-)

en helt genial og idiotsikker metode som alle klarer å få til selv, med display som forteller deg hva du skal gjøre og når du skal trykke på de rette knappene, pluss det var det som ga mest effekt etter det jeg kunne finne til min bil

 

Lykke til

 

Mvh support81

 

Nå er det ikke diesel trådstarter har da ;)

Du burde velge et firma som justerer bilen din på rulle etter oppgraderingen, slik at du VET at alt er optimalt.

Lenke til kommentar

Den magiske grensa på 196hk er ofte ikke turboen, men bensinpumpa som lager. Men om man skal mye over 200hk så burde man ha større turbo f.eks KKK K04. Jeg får overtrykk mellom eksosmanifolden og turbinhuset, siden turbinhuset er så lite på K03, så turbotrykket går ikke så langt opp som det skal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...