Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke mailet etter ADSL inst...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den der er så ALTFOR klassisk... bytter ISP, også får dem bare mottatt mail.

 

SMTP servere (utgående mail server) er ISP avhengige, dvs. at du f.eks. ikke kan sende mail igjennom Tele2 sin SMTP server når du er koblet opp med Telenor.

Husk å bytt SMTP serveren på mailinnstillingene dine til den ISP'en du er koblet opp med....

Lenke til kommentar

Har du ADSL fra en annen leverandør enn tele2 er ikke det så rart.

 

Jeg antar at du får en feilmelding: Relaying denied

 

Grunnen er at siden det ikke kreves passord for å sende mail fra en smtp-server (mailserver). Det er derfor lagt inn sperrer som gjør at kun brukere som får tildelt IP-adresser fra mail/ISP-leverandøren som har mailserveren får sende mail gjennom denne.

 

Mitt tips: Skaff deg en mailadresse fra enten portalen.no eller start.no - disse har ikke slike begrensninger....

Lenke til kommentar

Eller bruk smtp-serveren til adsl-leverandøren.

 

Det er ikke noen god ide å støtte opp om åpne relays. Disse er hobby-spammernes beste venner (de virkelig store gutta trenger ikke slikt), og plutselig en dag er adressen din svartelistet over hele verden fordi noen har brukt smtp serveren til leverandøren din til å sende ut spam.

Lenke til kommentar

takker for svar,,,burde jo ha tenkt på det før, stemmer at jeg brukte brukernavn og passord.

 

Nå ha rjeg Bluecom, og ikke fått no mailadresse av dem, og ingen plass til hjemmeside...litt dårlig det der..

 

Har Bluecom no SMTP server da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...