Gå til innhold

Nvidia sterkt kritisk til USB 3.0-utsettelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til de som sier at de ikke trenger USB 3.0 og at enheter ikke utnytter 2.0 enda. USB 2.0 er flaskehalsen i mange eksterne harddisker. Det er grunnen til at jeg har eSATA disker. OCZ sin Trottle kan overføre i ca 50-60MBps(OCZ hevder 90) og etter det jeg har hørt så får du ikke de hastighetene i praksis med USB 2.0...

Lenke til kommentar
Til de som sier at de ikke trenger USB 3.0 og at enheter ikke utnytter 2.0 enda. USB 2.0 er flaskehalsen i mange eksterne harddisker. Det er grunnen til at jeg har eSATA disker. OCZ sin Trottle kan overføre i ca 50-60MBps(OCZ hevder 90) og etter det jeg har hørt så får du ikke de hastighetene i praksis med USB 2.0...

 

Det stemmer. Derfor er det best om vi skroter USB en gang for alle, for det er ikke en god nok standard til slike ting. USB kan holde seg til mus og tastatur.

Lenke til kommentar
si fra når esata leveres med 5V eller 12V i samme kontakt...
Du får 12v fra USB mener du?

nei, men firewire gir det...

 

poenget er at pr i dag så gir esata null strøm, så en må enten han en kloss ved siden av eller en ekstra ledning til pcen uansett...

 

pokker og, selv intel planlegger å legge inn kobber i light peak kabelen...

Lenke til kommentar
Vi vil heller ha eSata på eksterne harddisker.

Enig der. Eneste ulempen er at det ikke er plug and play. Kan kjøpe expansion kort som gir der denne løsningen, men vet ikke hvordan hastigheten er på disse.

 

 

Til de som sier at de ikke trenger USB 3.0 og at enheter ikke utnytter 2.0 enda. USB 2.0 er flaskehalsen i mange eksterne harddisker. Det er grunnen til at jeg har eSATA disker. OCZ sin Trottle kan overføre i ca 50-60MBps(OCZ hevder 90) og etter det jeg har hørt så får du ikke de hastighetene i praksis med USB 2.0...

 

Det stemmer. Derfor er det best om vi skroter USB en gang for alle, for det er ikke en god nok standard til slike ting. USB kan holde seg til mus og tastatur.

Jeg synes USB er en ganske god standard, skulle bare hatt litt bedre hastigheter, slik man får ved 3.0. Kanskje litt mer strøm også, men egentlig en nyttig standard mener nå i hvert fall jeg.

 

mulig det for en "kraftbruker", men for ola nordmann så er det veldig hyggelig å ikke ha 3-4 forskjellige plugger å forholde seg til, så får det heller ta litt lengre tid å lagre de siste mediafilene...

Joda, men jeg vil ikke bruke lengre tid på ting. Ola Norman kan bruke USB da.

 

Skulle likt å sett SATA som kunne tilby deg rikelig med strøm. Har erfart et par problemer med at man ikke får nok strøm gjennom USB.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...