Gå til innhold

Pijus kostholdslogg - Opp i vekt!


Knife

Anbefalte innlegg

Stats

 

95 model

174høy

70kg

%13 Fett

%x Muskler

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mål for sommer'n 2010

Komme opp i 80-85kg

Prøve å ikke så alt for mye opp i fett. Holde meg på %13-14

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hvorfor kostholdssplan?

Det er mange effarne kostholds folk som henger på diskusjon forumet, og vil at dere skal hjelpe meg med å nå målet mitt.

Jeg sjekker fett/muskel prosent og vekt hver 2 uke, og endrer kostholdet.

Jeg skal prøve å gå opp 1-2kg hver andre uke, hvis jeg ikke går opp så må jeg endre kostholdet. Tror at dagelig kaloriintakk skal ligge på 3500-4000.

 

Jeg har skrevet en treningsslogg, så hvorfor ikke en kostholdssplan også da?

 

Kommentarer ønskes :)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil si at sånn generelt, er det lettest å ta en ting om gangen. Enten blir du stor eller så deffer du.

 

Jeg gikk opp 20kg på 4 mnd etter jul. Da var det snakk om mye kylling og ris, trening 5 ganger i uken og mye søvn!

 

Så hvis planen din er sommeren 2010, dvs juni/juli. Så kan du jo ta å konsenterer deg på å spise masse nå og gå opp, før du i mars/april begynner på deffing.

 

Ellers har du MyEvolutions Health & fitness Concept som skal både være nok til å bygge muskler samtidig som du går ned i fett prosent.

Lenke til kommentar

Jeg laget denne loggen for å logg føre hva jeg spiser. Planen er å akkurat ligge på kalorioverskudd, ikke noe mer enn man trenger for å bygge muskler.

Kostholdet kommer snart. Og jeg vil skrive ned hva jeg spiser hver 2 dag. Og håper at folk hvis hjelpe meg med kostholdet :)

 

Dette er dog ikke snakk om Lee Prist dirty bulking..

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Mandag (Trenings dag) - Uke 1

 

Frokost kl 06-07.30

2 skiver (ca 100kcal)

2 egg (280kcal, 24g protein, 18g fett, 2g karb)

1ss tran

5dl h-melk (330 kcal, 16,5g protein, 23g karb, 19,5 g fett)

 

Mellomåltid kl 08-10

ca 110g mandler (660kcal, 20g protein, 55g fett, 8,7g karb)

En banan (89kcal, 1,09 protein, 22,84 karbo)

 

Lunsj kl 11

4 posjoner med tomatsuppe med makaroni og ost.

 

Før trening kl 14-15

5 skiver med sinke (250kcal, ca 5g protein)

 

Trening kl 15.15

4 rosinpakker (ca 200g) (660kcal, 154karb)

 

Etter trening

6dl h melk (396kcal, 19,8 g protein, 23g karb, 23,4 fett)

 

Middag kl 18

1 posjon med mammas mat

 

Mellommåltid kl 20-22:

6dl h melk (396kcal, 19,8 g protein, 23g karb, 23,4 fett)

3 ss vitapro optimal (216kcal, 24g fett)

 

Ekstra:

5 vafler (50kcal per)

 

Totalt:

3600kcal (uten lunsjen og middagene)

Ca 106g protein

Ca 134 fett

Ca 255 karb

 

Som dere ser, ekstremt mye fett.

 

Komentar ønskes, og ting jeg bør endre på.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

5 skiver med skinke 250 kcal? Jeg tror det er nærmere 400-500. En brødskive med en skive skinke er rundt 90-100 kcal anhengig av størrelsen på skivene, og hvor mye skinke du har på.

 

Vafler 50 kcal per? Det må ha vært jævla små vafler. Jeg vil nok heller si rundt 120 kcal per uten sukker, syltetøy e.l på.

 

Ellers ser det vel greit ut med menge mat, selvom matvalgene kunne ha vært litt bedre. Du havnet vel på rundt 4000+ med lunsjen og middagn, som er et ålreit inntak for deg. :)

Lenke til kommentar

Tror nok at jeg havnet på mer, fordi de 4 posjonene med tomatsuppe var ganske så store, og jeg satt der og spiste i 45 min mens alle de andre hadde friminutt :p

 

Ja, jeg vet at jeg tok litte på kcal på de diversse matvarene. Vaflene ble noe med 150kcal per (med bringebær).

Synes at protein inntakket er litt lite, så fra neste uke skal bytte om mandlene med tunfisk, og spise noe annet på skolen.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Bedre å regne for lite på noen matvarer enn for mye når man bulker, selvom det ikke er noe poeng å komme i et alt for stort kcaloverskudd. :)

 

Du ser vel på vekta om du får for fort opp(mer enn 0.5-1kg i uka), så da er det jo bare å justere matinntaket ut ifra det.

 

God idé å spise mer proteiner. Du burde helst ligge på et inntak på rundt 200g protein (1.5/pound) og det er det dobbelte av dagen i dag. Litt mindre fett også kan være lurt. :)

Lenke til kommentar

Dette kan da umulig være sant;

 

Her er gamle stats:

Fett: %13

Muskler: %15,6

Vekt: 67

 

Nye:

Fett: %16,5

Muskler: 14,6

Vekt: 70,5

 

Har jeg plutselig gått ned i muskler og opp i vekt? Muskler kan vel ikke bare plutselig bli til fett?

Jeg bruker kreatin, hvis det har noe å si..

Ja, jeg har lagt på meg fett, men kan umulig gå ned i muskelmasse.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Du er 14. Kroppen går igjennom mange store forandringer, så det fult mulig at det skjer. Du har nok ikke gått ned i fettmasse, men økt nesten bare musklelmassen som vil resultere i lavere fettprosent. :)

 

Edit: Å shit. Jeg leste ikke posten din nøye nok. Bare glem det jeg skrev over. >.>

Endret av Zarn
Lenke til kommentar

Korleis har desse målingane blitt utført?

 

Du har gått opp nokre kilo i vekt då. Dersom meir enn halvparten av denne økninga har vore fett, så vil fettprosenten øke og prosentar musklar gå ned. Du har mest sannsynlig ikkje gått ned i muskelmasse, men heller at du har økt mindre musklar enn fett.

 

Før: 10, 45 kg musklar

No: 10,22kg musklar

 

Hm. Rekna litt på det og kom fram til dette. I såfall så har du faktisk hatt eit visst muskelsvinn, noko som virkar veldig merkelig i forhold til mengda du trenar og kosthold og sånt. Blir meir spent på å få vite korleis du har målt for å få desse resultata.

Endret av archanios
Lenke til kommentar

Sånn helsevekt fra el-kjøp.

 

Hva mener du med muskelsvinn? Lite muskler?

 

Kan så si, jeg har vært skinny og undervektig før. hadde bmi på noe 18 før jeg startet, og vekten var nede på 50kg. Nå er vekten heldigvis oppe på 70kg.

 

Men jeg bare lurer på noe, jeg hører dag inn og dag ut at jeg er ekstremt sterk for denne alderen, hvordan kan det henge sammen når jeg bare har 10kg muskler?

Tenker då på disse folksa i alderen min som veier 80 kg og har muskler opp mot %17, men jeg er dobbelt så sterkere enn dem.. hmm..

 

archanios, jeg vil vel legge på meg en viss menge muskler og fett under bulk da? Tenker da liksom på, hvis jeg trener tungt 3 ganger i uken, spiser for det meste bare sunn mat, men legger ikke på meg muskler uansett om jeg blir sterkere for hver uke?

 

Når jeg dog tenker på 10kg muskler, så føler jeg at det er EKSTREMT lite. Tenk på disse folkene som ikke veier mer enn 40-50kg (ja, vi har noen par på skolen), har ikke disse mer enn 4-5kg muskler? Kan ikke stemme :S

Jeg føler også at helsevekten gir helt feil målinger, Fett %16? Her tenker jeg bare WTF? De første rutene av magen er synelige når jeg hopper opp og ned, og jeg kan kjenne dem godt når jeg strammer inn. Tror nok en gutt på %16 fett, ikke kunne ha gjort det.

 

edit: Har lest litt rundt, og fant ut at 1-4kg muskler i året er vanlig. Kanskje 10kg muskler ikke er så dumt? Men hvis jeg legger på meg 20kg på et år, så er det vel 2kg muskler og hva er vel resten?

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Du vil legge på deg endel musklar ja. Eg syns det virka litt merkelig at du skulle gått opp så mykje i fett og ned i musklar, men eg er ingen ekspert på dette. Du vil nok kunne få bedre svar av f.eks War. Samtidig så har ein nok lettare for å legge på seg fett og dersom du veks mykje på kort tid, så vil nok ein stor del av dette vere fett.

Det skal seiast at eg er temmelig usikker på kor nøyaktig denne vekta du har brukt er. Dersom du vil finne ut av dette nøyaktig, så burde du kanskje prøvd å fått testa deg med skikkelig utstyr. Prøvde sånt i forsvaret, men huskar dessverre ikkje heilt kva det heiter. Då kunne du sett om desse fullstendig nøyaktige resultata samsvara med dei du får på di.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sånn så kostholdet mitt ut sist uke;

 

Mandag, Onsdag og Fredag

Frokost (#1) kl 6-8

100g kesam med frukt, et eple eller noe sånt (Ca 74kcal, 12g protein, 4,3 karb, 1g fett)

5dl melk (ca 230kcal, 16,5g protein, 23,5g karb, 7,5g fett)

2 skiver med egg (2 egg) (Ca 140kcal, 12g protein, 9,8g fett)

Totalt: 440 kcal, Protein 40g, 27.8g karb, 18 g fett.

 

Mellommåltid kl 10

1 frukt (banan, eple, pære) Velger seff banan hvis de har det.

 

Totalt: 100kcal, Protein 0g, 10g karb, 0g fett.

 

Lunsj (#2) kl 11-12

Skolens mat, fra fisk/kylling til pizza/tacco.

 

Totalt: 300kcal

 

Etter skolen (#3) kl 14-15

5 skiver med proteinrik pålegg.

 

Totalt: 400kcal, Protein 20g, Karb 50g, Fett 3-5g.

 

Før trening kl 15-16

120g rosiner (Ca 390kcal, Protein 4g, Karb 85g)

 

Totalt: 390kcal, Protein 4g, Karb 85g.

Etter trening (#4) kl 17-18

1 liter melk (ca 450kcal, Protein 30g, karb 45g, 13g fett)

100g Gainer (350kcal, Protein 34g, karb 49g, 3g)

 

Totalt: 800kcal, 69g protein, 94g karb, 16g fett

 

Middag (#5) kl 18-19

Mammas digge mat!

 

Totalt: 300kcal

 

Mellommåltid kl 19.30-20 (hotell cæsar yay!)

1 liter melk (ca 450kcal, Protein 30g, karb 45g, 13g fett)

 

Totalt: 450kcal, protein 30g, karb 45g, 13g fett)

 

Rett før legge tid kl 20.30-21

1 boks med tunfisk (140kcal, 35g protein)

 

Totalt: 140kcal, 35g protein)

 

Totalt: 3600kcal, ca 216g protein.

 

Hvis jeg tenker meg så er dette way to overkill for my body. Ligger over 1000kcal i overskudd.. Her må jeg nok kutte ut med noe! Kom med forslag folkens!

Lenke til kommentar
Hvis jeg tenker meg så er dette way to overkill for my body. Ligger over 1000kcal i overskudd.. Her må jeg nok kutte ut med noe! Kom med forslag folkens!

 

Hvis du føler du ligger for mye i overskudd og går opp mer enn en kg i uka, hvorfor spiser/drikker du da gaineren og rosinene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...