Gå til innhold

Pijus kostholdslogg - Opp i vekt!


Knife

Anbefalte innlegg

GUD VET!

 

Men jeg skal ligge på 3330kcal, rosinene spiser jeg enkelt fordi jeg trenger det for å komme gjennom treningen. Kan prøve å spise dog 2 rosin pakker før trening.

 

Gainer kan jeg ta på off dager kanskje, fordi da føler jeg at jeg ikke får i meg så mye mat på som treningsdagene.

 

I sommer gikk jeg opp i vekt av å spise lunsj, middag og frokost og drikke en liter melk. HERLIGE TIDER! Men nå skal det litt til for å gå opp i vekt.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første så fikk du i deg mye mer enn 3600 kcal. Du regner 300 kcal på lunsjen på skolen og til middag. Det er alt for lite. Spiser du én kyllingfilet og salat til middagkanskje? Nei, jeg tror ikke det. Og fisk/kylling/pizza/taco er også MYE mer enn 300 kcal. Hvis det bare hadde vært 2-300 kcal mer hadde jeg nok ikke sagt noe, men det er nok mye mer enn som så. Hvis ikke du spiser som en mus, da.

 

For det andre så sier du at du ligger 1000 kcal i overskudd når du har spist 3600. Det kan umulig stemme. Jeg er like gammel som deg, veier 15kg mindre og spiser 3000 kcal om dagen for å han en stabil vekt! Jeg er ikke noe aktiv uten om styrketrening 3 ganger i uken. 2600 blir nok litt for lite for deg.

Lenke til kommentar

Jeg bare regnet lunsjene og middagene som 300kcal fordi jeg bokstavilig talt ikke vet hvor mye det er.

BMR min er på 2765kcal (ganske så nærme 2600), og får å legge på meg må jeg ha 500-700kcal i overskudd. Som vil si ca 3000-3300kcal.

Så jo, jeg ligger nok ganske så mye i overskudd. Men jeg får se, skal veie meg hver 2 uke, hvis jeg ikke går opp i vekt så legger jeg på litt mer. Hvis jeg går opp mer enn 1kg, så ser jeg gjennom plannen engang til.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Og tror du den er beregnet på ungdom som vokser? Nei. Den bruker alder til å bergene kcal-behovet, men den er uansett ikke korrekt. Den tar ikke med alle prosesser som skjer inni i kroppen din når du vokser og utvikler deg.

 

Her er litt om hva Robert Eilertsen sier om energibehov for barn:

http://bedreviteren.blogg.no/1245599450_hv..._et_barn_s.html

 

Og er er en kalkulator som fungerer helt utmerket etter egen og veldig mange andres erfaring:

http://www.bcm.edu/cnrc/bodycomp/bmiz2.html

 

Jeg har snakket litt med Lyle McDonald (http://www.bodyrecomposition.com) om det også, og han syntes også at den kalkulatoren jeg viste deg er nøyaktig.

 

Men bare prøv ut metoden din med å veie deg, du. Til syvende og sist er nok det det beste. Jeg vil bare frem til at 2765 er for lite. ;)

Lenke til kommentar

Nei, det tenkte jeg ikke på. Takk for den :)

 

Men betyr det at jeg må spise mer? Tror ikke at jeg klarer å stappe i meg mer mat enn det der. Jeg kan da alltid bytte om til litt fetteremat som h-melk osv.

 

Edit:

Lol, fikk opp at jeg at var på grensen for å være overvektig :cool:

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Jeg ville bare prøvd å spise det samme i noen uker og følge med på vekta. Hvis du føler deg stappmett kan det være at du spiser nok. Du regnet jo ganske lite på middag og lunsj, så hvis vi sier du du ligger på 4300 f.eks. istedenfor 3600 som du selv trodde, så går det opp. Da spiser du like mye som de kalkulatorene sier at du trenger. :)

Endret av Zarn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...