Gå til innhold

Hvordan ser folk for seg verden om 50 år?


p0pc0rn

Anbefalte innlegg

Det er 20 millarder mennesker på jorden, alt for lite mat og alle slost og kriger om det lille som er igjen.. jeg kjøper derimot inn 1000 bokser joikakaker som har utløpsdato i år 2112 og sitter i skjulestedet mitt og overlever...

 

Forskere har regnet på dette med folketall , de mener det vil begynne å stagnere i vekst på 12 milliarder mennesker på grunn av folketetthet , sykdomsutbrudd og matrasjoner

 

Selv tror jeg vi er mye mer miljøvennlig om 50 år. Det vil være flertall av el-biler, selv om ekte entusiaster fortsatt vil kjøre sin gamle klassikere , kansje noen har bygd dem om til el-biler også.

 

Veldig mange vil ha egne mini vindmøller utenfor husene sine, eller solpanel på taket.

 

Ellers tror jeg det minst vil komme 1 ny verdenskrig de neste 50 årene .

 

Folk vil bo enda mer i høyden en vi gjør i dag, grunnen folketettheten.

 

Flyvebiler vil være i full utvikling, kansje ikke så veldig kommersielt men jeg tror det vil finnes ganske mange.

 

Oljereservene synger på siste vers.

 

Klimaet vil være ganske annerledes en det er i dag

 

Vi har base( r ) på månen og vi er godt på vei til Mars, kansje vi allerede har opprettet en base der også

 

Elektronisk papir vil være meget utbredt. Returordninger vil være godt organisert

 

Flere sykdommer vil være utryddet , eller redusert kraftig

Endret av Lumpness
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pffhtt !! I dont belive it will . Om det så skjer , kan vi ikke gjøre stort når vi ser trykkbølgen i det fjerne . Eneste jeg skal gjøre er å si << å faen se der ja>>. Så skal jeg tenke over alt jeg ikke fikk gjort her i livet før trykkbølgen tar meg

 

Men denne tråden handler ikke om en eventuell dommedag i 2012, men hvordan vi som mennesker har det om 50 år

Lenke til kommentar

Tror teknologen fortsetter å utvikle seg ganske fort sånn som nå i en god stund til før den stopper opp, men det blir litt for enkelt å tenke sånn. Kanskje den stopper helt opp på noen områder mens den fortsetter i høyt tempo på noen andre. Jeg ser nok ikke for meg ett ”star wars” univers med flygende biler og lignende men det er nok utviklet noen ting som vi aldri kunne tenke oss i dag. Tror at akkurat som i dag så kommer ting til å utvikle seg i sånt tempo at du aldri får helt sjokk over hvor langt teknologien har kommet, det er jo interessant å se på osv. og man blir jo imponert og sjokkert til en vis grad men tviler på at noen gang det blir sånn ”BAM” ut av det blå kan man flytte til mars.

 

En til verdens krig er jo en mulighet vis det skjer noe ordentlig drastisk som gjør at ett land mister betydelig russer eller noe som gjør at de må erobre ett annet for å overleve, tviler på at det blir noe ordentlig krig av en liten krangel. Med det sakt er jeg er litt nervøs for (uten å prøve å virke som en stereotype retard) at Russland, nord Korea, Kina, Pakistan, eller Amerika for den grunn bare skal få ett lite ”snap” og gjøre noe idiotisk dumt med alle bombene sine.

Lenke til kommentar
Jeg tror nok aldri at teknologien blir og stoppe opp på noen punkter. Når noen har laget noe genialt så tenker dem -hva mer kan vi gjøre for å gjøre dette bedre? Så blir det bare mer og bedre, mer og bedre

Teknologien vil aldri stoppe å vokse. Til og med bord og sokker utvikles enda.

Lenke til kommentar
Jeg tror vi blir altfor mange mennesker på jorden, og vi kan bo på månen og mars :) Hadde vært kult ;)

Skjønner ikke hvordan folk klarer å tro at vi blir for "mange" folk? Hørt om skyskrapere? Større areal? Utvikle store platformet på havet? Mat er hverfall ikke noe problem. Vi kan dyrke mer en nok til mange fler en oss selv.

Fordi mat er ikke et problem i verden allerede idag?

Lenke til kommentar

Selv tror jeg landegrenser vil være fjernet/så vasket ut at det er teit å snakke om Tyskland eller Nederland, Norge eller Sverie osv.

Fler og fler oppgaver blir automatisert, dette er da 'skitne' yrker som søppeltømmere, rørleggere og slikt.

Kollektivtilbudet blir dårligere, kombinert med at bilkjøring straffes enda mer.

HjemmePC-er klarer å kjøre Crysis på Ultra High.

Lenke til kommentar

tipper at det er mye mer miljøvenlig; industri, biler og slikt gir så godt som 0 miljøskadelige utslipp.

 

mye bedre kollektiv tilbud

 

-høyhastighetstog som frakter deg mellom byene på veldig kort tid.

-eventuelt en undergrunnsbane i vakumrør som gjør at vi kan oppnå svært høye hastigheter, ivertfall mellom storbyene.

 

-kolektiv transporten blir styrt av avanserte datamaskiner, altså det er ingen sjåfør.

 

-all kolektiv transport er så godt som gratis eller svært billig

 

-privat biler er det mindre av, siden det er såpass billig å kjøre kollektivt,

men de få bilene er utstyrt med "autopilot" så en kan feks skrive inn hvor du vil dra, og du vil bli fraktet dit; altså en pc som er sjåføren.

 

-mye mer som er automatisert som forenkler hverdagen svært mye, mange jobber som blir tatt over av avanserte maskiner.

 

-det utvikles roboter som er svært intelligente iforhold til dagens, man kan blandt annent lære roboten å snakke og være selvstendig. men ikke på menneskets nivå enda.

 

-mye bedre behandling for dødelige sykdommer og mye bedre forebygging som fører til økt levealder på 20-30 år

de fleste psykiske lidelsene blir kurert enkelt, med få inngrep.

 

-billigere å finansiere romferder; mye raskere romferger; mennesker har besøkt mars og det blir mer populært og billigere med "romturisme"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...