Kaldvann Skrevet 1. november 2009 Skrevet 1. november 2009 Jeg har tatt ut bilsete av en Mazda 323 94` og skal bruke til ratt/pedaler for bilspilling også lurer jeg på om det er mulig å bruke setevarmeren når setet ikke står i bilen? Trenger jeg en 12V omformer, spesialbrytere osv? Takker for all hjelp =)
Exiter Skrevet 1. november 2009 Skrevet 1. november 2009 Du må kjøre varmeren på 12V, og i hvertfall ikke 230V. Også trekker disse endel strøm, så vær sikker på at omformeren klarer jobben. De fleste seter jeg har sett har av/på eller flertrinns brytere, andre er termostatstyrt og skrur seg på når noen sitter i setet. Har ingen anelse om hvordan ditt er satt opp.
Kaldvann Skrevet 1. november 2009 Forfatter Skrevet 1. november 2009 Du må kjøre varmeren på 12V, og i hvertfall ikke 230V. Også trekker disse endel strøm, så vær sikker på at omformeren klarer jobben. De fleste seter jeg har sett har av/på eller flertrinns brytere, andre er termostatstyrt og skrur seg på når noen sitter i setet. Har ingen anelse om hvordan ditt er satt opp. Den er satt opp med en enkel bryter av og på(mest sansynlig med en sikkring inni). Så har tenkt å se hva av brytere og sikkringer f.eks. Clas har. Noen anelse om hvor mange W en sånn varmer bruker?
Frank Stokke Skrevet 1. november 2009 Skrevet 1. november 2009 U = R * I --> I = U / R P = U * I U er spenning (volt), R er motstand (ohm), I er strøm (ampere) og P er effekt (watt). Det du må gjøre er å måle motstanden i varmematten, for så å regne ut resten
Frank Stokke Skrevet 4. november 2009 Skrevet 4. november 2009 Skiftet en slik varmematte på jobb i dag, så tok meg bryet å måle motstanden i den. Den var 2,0 ohm. Ved en batterispenning på 12V gir det en effekt på 72W
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå