Gå til innhold

Kommentar til XNA TowerDefence


Anbefalte innlegg

Kan tenke meg du er skikkelig lei ja :D (med bare nivå 2), hehe... Sånn som jeg har det nå er det 3 levels, men igjen så sliter jeg med det jeg har snakket om tidligere og det er balansering... man kan jo om man vil balansere dette langt ut i evigheten for å lage et spill som virkelig er bra. det er den store utfordringen med slike spill. kanskje jeg bare skal gå for en rett frem shooter neste gang? :p

 

Men jobber fremdeles med det... holder på å implementere hva som skal skje når spilleren ikke har flere liv.

 

 

Hah, Da kan du få opp en melding: You have now given me the time I need to crack your system, Thank you very much!

 

 

Noen sekunder senere : Naah! just kidding. Try again

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
man kan jo om man vil balansere dette langt ut i evigheten for å lage et spill som virkelig er bra. det er den store utfordringen med slike spill. kanskje jeg bare skal gå for en rett frem shooter neste gang? :p

 

Man må balansere det også for å få det bra;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Jeg lurer litt på å kjøpe den nyeste XBOXen bare for å lage noen enkle XNA-spill ala TowerDefence og har noen kjappe spørsmål:

 


  1.  
  2. Må jeg ha XBOX Live abonnement for at det skal fungere å teste fra XBOX? Hva koster det pr. mnd?
  3. Er det så enkelt at du kan trykke build på laptopen, også teste på XBOX rett etterpå uten installasjon? Hvordan fungerer det i praksis?
  4. Hva skal til for at spillet blir lagt ut på XBOX-market? (eller hva det nå heter, har bare PS3 foreløpig og kjenner lite til XBOX-verden)
  5. denne siden står ikke Norge oppført under "Countries that can download Xbox LIVE Indie Games for purchase". Vil det si at vi i Norge ikke kan laste ned TowerDefence dersom det ble godkjent?

Lenke til kommentar

2. Har du xboxen klar så er det bare å trykk build og spillet åpnes på xboxen

 

3. Det må godkjennes av noen andre brukere. (det må være bug-fritt pluss noen andre greie krav. Som du ser så er for eksempel dette spillet godkjent selv om det ikke ser veldig imponerende ut.

 

 

4. XBLIG(Xbox Live Indie Games) er ikke åpent i Norge nei. Men Norge er på lista over land som kan legge ut spill.

Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på å kjøpe den nyeste XBOXen bare for å lage noen enkle XNA-spill ala TowerDefence og har noen kjappe spørsmål:

 


  1.  
  2. Må jeg ha XBOX Live abonnement for at det skal fungere å teste fra XBOX? Hva koster det pr. mnd?
  3. Er det så enkelt at du kan trykke build på laptopen, også teste på XBOX rett etterpå uten installasjon? Hvordan fungerer det i praksis?
  4. Hva skal til for at spillet blir lagt ut på XBOX-market? (eller hva det nå heter, har bare PS3 foreløpig og kjenner lite til XBOX-verden)
  5. denne siden står ikke Norge oppført under "Countries that can download Xbox LIVE Indie Games for purchase". Vil det si at vi i Norge ikke kan laste ned TowerDefence dersom det ble godkjent?

 

* Ang linken så har jeg holdt på med litt omstrukturering på siden så alt er broken :DNY LINK

 

1) Usikker på om du må ha xboxlive, men du må iaff laste ned noe software tror jeg. Jeg kjøpte 1 års abo og det kosta meg 499 eller noe. Kanskje 599.

 

2) I praksis har du dette programmet som du lasta ned på xboxen kjørende på xboxen, så bare debugger du i visual studio så skal det funke (iaff sånn jeg har fått det fortalt).

 

3) Spillet må lastes opp til microsoft og de må teste det, at det ikke er noe LOL og at det er verdt minsteprisen. For å utvikle til xbox360 krever det at man har et tilleggs abo, usikker på hvor mye dette koster i året. Du må også registrere noe bedrift (da enkeltsmannsforetak) tror jeg pga microsoft skal være asjur med US TAX law... det var igrunn for stress til at jeg gadd å kikke noe på det. Jeg er litt for opptatt til at jeg klarer å lage noe fornuftig og som er verdt alle kostnader.

 

4) Desverre nei :( Synes dette er forferdelig dumt da alt ligger til rette for det. Microsoft må vel bare summe seg til å finlese norges lover på det området før de tør hive seg utpå.

Lenke til kommentar

3) Spillet må lastes opp til microsoft og de må teste det, at det ikke er noe LOL og at det er verdt minsteprisen. For å utvikle til xbox360 krever det at man har et tilleggs abo, usikker på hvor mye dette koster i året. Du må også registrere noe bedrift (da enkeltsmannsforetak) tror jeg pga microsoft skal være asjur med US TAX law... det var igrunn for stress til at jeg gadd å kikke noe på det. Jeg er litt for opptatt til at jeg klarer å lage noe fornuftig og som er verdt alle kostnader.

 

Tror ikke det er veldig høye krav for å komme igjennom peer review og bli godkjent for å være verd $1(80 MS Points).

 

Om det er riktig det du sier om firma så er det vell bare å registrere seg gratis i enhetregisteret.

 

Premium medlemskap i creators club er 400kr for 4mnd eller 820 for et år. Og Live medlemskap har de fleste med xbox uansett.

 

Som du ser her(prisene for spill er vanligvis 1 eller 3 USD, og MS tar 30%) så er det noen som tjener litt penger på det. ganske mange som iallefall tjener inn det medlemskapet kostet.

Lenke til kommentar

4. XBLIG(Xbox Live Indie Games) er ikke åpent i Norge nei. Men Norge er på lista over land som kan legge ut spill.

 

Det er jo litt synd :( For da kan ikke kompisen min laste ned mitt fremtidige, godkjente indie-spill :p

 

 

* Ang linken så har jeg holdt på med litt omstrukturering på siden så alt er broken :DNY LINK

 

4) Desverre nei :( Synes dette er forferdelig dumt da alt ligger til rette for det. Microsoft må vel bare summe seg til å finlese norges lover på det området før de tør hive seg utpå.

 

Prøvde spillet nå, ser bra ut det ;) Merkelig hvor hektet en kan bli av tower defence..

Vi får satse på at microsoft åpner for nedlasting av indie-spill i Norge snart :)

 

3) Spillet må lastes opp til microsoft og de må teste det, at det ikke er noe LOL og at det er verdt minsteprisen. For å utvikle til xbox360 krever det at man har et tilleggs abo, usikker på hvor mye dette koster i året. Du må også registrere noe bedrift (da enkeltsmannsforetak) tror jeg pga microsoft skal være asjur med US TAX law... det var igrunn for stress til at jeg gadd å kikke noe på det. Jeg er litt for opptatt til at jeg klarer å lage noe fornuftig og som er verdt alle kostnader.

 

Tror ikke det er veldig høye krav for å komme igjennom peer review og bli godkjent for å være verd $1(80 MS Points).

 

Om det er riktig det du sier om firma så er det vell bare å registrere seg gratis i enhetregisteret.

 

Premium medlemskap i creators club er 400kr for 4mnd eller 820 for et år. Og Live medlemskap har de fleste med xbox uansett.

 

Som du ser her(prisene for spill er vanligvis 1 eller 3 USD, og MS tar 30%) så er det noen som tjener litt penger på det. ganske mange som iallefall tjener inn det medlemskapet kostet.

 

Så da må jeg ha XBOX Live Gold til 499,- per år + Creators club premium til 820,- per år for å kunne teste på xbox og sende inn spill til godkjenning(?) Og hvis jeg lager et kjempekult spill som blir solgt til 80 microsoft points som tilsvarer 1 USD hvor Microsoft tar 30% og jeg sitter igjen med 4 kroner og 50 øre per solgte spill dersom dollarkursen er 6,46 så må jeg selge ca. 294 spill på et år for å gå i null, eller 1 spill om dagen dersom jeg bruker 50 dager på å lage det :D Men hvis jeg starter enkeltmannsforetak så kan jeg vel kjøpe XBOX uten moms og føre Live-medlemskap som utgifter og få skattefradrag? :p

Lenke til kommentar

 

Så da må jeg ha XBOX Live Gold til 499,- per år + Creators club premium til 820,- per år for å kunne teste på xbox og sende inn spill til godkjenning(?) Og hvis jeg lager et kjempekult spill som blir solgt til 80 microsoft points som tilsvarer 1 USD hvor Microsoft tar 30% og jeg sitter igjen med 4 kroner og 50 øre per solgte spill dersom dollarkursen er 6,46 så må jeg selge ca. 294 spill på et år for å gå i null, eller 1 spill om dagen dersom jeg bruker 50 dager på å lage det :D Men hvis jeg starter enkeltmannsforetak så kan jeg vel kjøpe XBOX uten moms og føre Live-medlemskap som utgifter og få skattefradrag? :p

 

Hehe... det begynner å bli tricky! Du må også føre opp inntekt på selvangivelsen så det er her jeg har gitt opp... for mye styr og jeg klarer ikke å lage grafisk pene prosjekter til at jeg kan klare alt alene :p

 

GFX pakka jeg brukte er noe alle kan laste ned, og man vil da ikke kunne tilby noe "nytt" og det er gjerne det som fenger blant folk.

Lenke til kommentar

Du får også Creators Club medlemsskap igjennom DreamSpark hvis du går på en relevant skole.

 

Hmm, det var interessant. Har faktisk nettopp komt inn ved UiB da jeg tenkte å ta noen fag ved siden av jobb. Er det hvis skolen har MSDN-medlemskap det da? Jeg fant ikke UiB i listen på DreamSpark :( Jeg får vente til skolestart og spørre noen it-ansvarlige der :=) Takk for tips!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er jo litt synd :( For da kan ikke kompisen min laste ned mitt fremtidige, godkjente indie-spill :p

Jo, det kan han. Er ikke verre enn å lage en Xbox Live Silver-account (dette er gratis) der man oppgir amerikansk adresse. Da vil han kunne laste ned spillet ditt. Er ikke 100% sikker på om han vil kunne kjøpe fullversjonen, men mener dette går også.

Tror ikke du trenger Xbox Live Gold, med mindre du har tenkt å ha en multiplayer-modus som er spillbar over Xbox Live.

 

Jeg driver forresten med XNA selv, for tiden. Lager en Asteroids-klone for å lære. Har drevet med programmering (i mindre avanserte språk) og spilldesign lenge, men bare på hobbybasis.

Lenke til kommentar

Jeg driver forresten med XNA selv, for tiden. Lager en Asteroids-klone for å lære. Har drevet med programmering (i mindre avanserte språk) og spilldesign lenge, men bare på hobbybasis.

 

Da må du mer en gjerne poste dine egne erfaringer, screenshots osv! Jeg lærer iaff av hvordan andre tenker og løser ulike problemer... selv om løsninga er dårlig :p hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...