Gå til innhold

Blanding av kobber og aliminium


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Arctic, leste du litt fort nå? Eller er det jeg som misforstår? Det var vel bare spørsmål om kombinasjonen, og ikke konsekvensene?

 

Men ok.

Jeg har nå i alle fall både kobber- og aluminiumsblokk i systemet, og CPU-blokka jeg bruker akkurat nå, har forøvrig alu topp og kobber bunn.

 

"Any further questions" PunkerGompen?

Lenke til kommentar

Skrue, leste du litt fort?

 

Jeg trodde det var spørsmål om konsekvensene :shrug:

Jeg har sett masse elendighet som følge av kobberblokker med alu-lokk, eller omvendt. (kan sende deg bilder) Men som sagt, er det bare "rent" vann i mellom blokker av alu eller kobber så skal det gå greit.

Lenke til kommentar

Tar av meg hatten, og bøyer meg i støvet Arctic!

Det var nok jeg som var litt kjapp der ja! :oops: Beklager! Jeg får vel skylde på at jeg er litt sliten etter en hektisk uke!

 

Det finnes helt sikkert noen stygge eksempler på at denne kombinasjonen ikke er så bra, spesielt om man er "uheldig" med vannkvalitet, evnt. en dårlig legering i aluminium eller kobber.

Men sjøl har jeg ikke opplevd slikt. '

Mulig at jeg har vært heldig? Den aller første vannblokka jeg lagde for et par-tre år siden, er still going strong, med aluminiums topp, og kobber bunn. Solgte den for ca 1 1/2 år siden til en annen bruker her i forumet, (Candyman), etter først å ha demontért den for kontroll. Begge delene var faktisk som nye innvendig, og blokka fungerer fortsatt meget bra, den dag i dag!

Men jeg prøver jo hele tiden å være nøye med vannet, og bruker alltid 10-15% frostvæske i dette.

Det er nok en billig forsikring, uansett!

Lenke til kommentar

Flaks? :D Men du har utvilsomt rett at legeringen har mye og si, antagelig _veldig_ mye og si. Har som sagt sett skikkelig horrible resultater av alu - kobber kombinasjonen i en vannblokk, og på den annen side hører om blokker som er flere år gamle og som ny. Men jeg har ikke sett at noe har tatt skade av den kombinasjoen som det ble spurt om her så jeg regner med den skal være helt trygg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...