Gå til innhold

E8600 CPU temp


DarthMoe

Anbefalte innlegg

Hei,,

skiftet til overnevnte cpu,, core 2 duo e8600, fra en sliten men trofast E6500.

 

Satte den inn igår kveld, men følte liksom at heatsinken (orginale sådan) ikke kom godt nok på plass selvom det klikket litt fra festene.

 

alt gikk greit ved oppstart, men cpu temp i hvile uten load lå på 50 grader C.

 

Siden det er bekkmørkt under pulten min etter solnedgang så slo jeg av pcn, og fortsat først idag i lyset.

tok ut heatsink, roterte den en gang,, tenkte kanskje passformen ble bedret og klikket den på plass.

Nåviste CPU temp 39grader C ved hvile. Rettet opp compen og fyrte opp wow. Etter en stund sjekket jeg temp,, da var den gått til 60 grader C,, og eter at compen har fått hvilt 10 min er temp 50 grader. Etter å ha ventet ytteligere 10 min fortsatt 50 grader.

 

Er tempen for høy?

Brukte en masse krefter på heatsinken, og var nesten redd MB skulle knekke. Det kjennes ut som den sitter, men er det slik at heatsinken skal lage skikkelig klikkelyd ved montering, noen med erfaring orginal heatsink til E8600?

blir litt usikker da temp uten load først var 39, men nå etter å ha flyttet på kassa, er den i 50C.

 

ble litt rotete, men:

MB asus p5b

 

takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har en e8400 klokket til 3,6, den ligger mellom 40-60 grader load.

 

men har den 60 grader idle, så e d muli at cpu ikkje har god nok kontakt med kjøler, evt den er for dårlig?

 

om det er en orginal kjøler du bruker av typen man klikker ned på hk med noen dårlige plast plugger,, så kan det være en god investering å skaffe seg en bedre.

 

eg brukte orginalen i akkurat 40 sek, det var "klikke" lyd når eg monterte den.

Lenke til kommentar

Til tross for at jeg har montert en god del kjølere opp i gjennom, så ble jeg likevel sittende og klø meg i ræven en stund når jeg skulle montere kjøler på E8500 første gangen. Og jeg brukte i hvert fall 3-4 forsøk (og 2 runder med kjølepasta) før jeg var skikkelig fornøyd. Nå tror jeg den ligger underkant av 30⁰C idle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...