Gå til innhold

Test: AVG 9.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker selv AVG 8.5 free på skolens bæårbare, og må si at kl 1200 så lagger det veldig. Merker det spesielt godt aat maskinen jobber ja. Det er en C2D @ 2,4 ghz, 3GB ram. Krever avg mye ram, nei, bryr jeg eg om ram så lengen total bruk under 85%, nei. Bruker avg mye CPU, ja! Bryr jeg meg? Når TM går fra 50fps til 25, JA!

 

AVG er lett og forholde seg til, men bruker for mye cpu-kraft for min smak. Men jeg bruker den nå alikavel ;) Kanskje jeg kjøper NOD32 snart...

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

At noen i det hele tatt bruker AVG er helt absurd. For det første så har AVG historisk sett den dårligste "detection rate" blant gratis anti virusene. Dem bruker også mest ressurser "nesten 100 Meg ++".

 

Både Avira, Avast, MSE, Comodo gjør det mye bedre. Noen AVG fanbois her vil nok si at dem scorer så bra på tester på nettet, den bruker ikke ressurser det jeg sier er løgn. sjekk litt på denne personens channel http://www.youtube.com/user/Bunyip783#p/search/4/Y42klUCYSQA

 

Vil også anbefale alle som bruker AVG om og bytte til Avast/Avira/MSE. Og om du har nyere hardware, eller PC ville jeg anbefalt Comodo som er til dags dato den beste anti virus pakka ute og den er helt gratis (bak kaspersky). Dette begrunner jeg helt og fullt på sandbox og Defence + funksjonen. Dem har jo ingen utrolig bra anti virus men Defence + (atferd skanner) og auto-sandbox gjør at denne applikasjonen Knuser, AVG, Avast, Avira, Eset etc.

 

Om du vil tilføye noe til dette, eller om du vil støtte AVG håper jeg du har konkrete bevis for at den gir deg bedre beskyttelse. VIl også si at de som støtter AVG er som oftest, Fanbois, folk uten IT sikkerhet kunnskaper, eller bare små unger

Lenke til kommentar

+ AVG bruker ikke 1 mb i bakgrunnen på Youtube testene uten og skanne bruker AVG opp mot 100 MB, jeg tror du konverter Bytes feil. 10000kB blir jo 100 MEG RAM. Noe som er helt syykt for noe så dårlig som AVG

1. Tråden er et halvt år gammel

2. Hvorfor argumenterer du med deg selv?

3. 10 000kb blir 10MB, ikke 100.

Lenke til kommentar

Jeg er hverken en liten unge eller en person med dårlige data-kunskaper men AVG har jeg brukt siden rundt år 2006. Dette er etter min mening et utrolig bra antivirus som gjør jobben når det trengs og holder kjeft når den ikke skulle hatt noe å si.

 

Jeg testet nå for å se om det var merkbare forskjeller. Først startet jeg AVG og scannet C:\ disken.

Her er resultatet:

post-63221-1272766614,5398_thumb.png

 

Så avinnstallerte jeg AVG, restartet, kjørte CCleaner for å fjerne registernøkler som ikke forsvant og installerte Comodo og restartet igjen.

 

Så scannet jeg C:\ med Comodo, to ganger! Dette for å sjekke om den var raskere en andre gang, og det var den ikke.

 

Comodo har en svakhet med å jobbe lenge på samme fil, hvorfor kan den ikke når den merker at den står fast på samme fil scanne videre mens den holder på med denne filen (scanne flere filer samtidig)?

 

Resultat av c:\

AVG scannet 243420 elementer mens Comodo scannet 484412. Comodo fant 2 "threats" der begge filene var CheatEngine exe filer som ikke gjør skade. Scan tok en og en halv time, litt mer enn AVG's 5 minutter.

 

post-63221-1272798042,7478_thumb.png

 

Også var det noen falske positiver da..

Fordi at antiviruset bruker heuristiske analyser tok den mange programmer på de andre harddiskene som trjoanere, Heur.Pck og unclassified malware.

 

Her er noen av tilfellene:

idari.swf i flash mappen min, dette er en "you are an idiot" flash som ikke gjør annet enn i verste fall psykiske skader på et eventuelt offer.

 

microdem\md_update.exe, dette er et program jeg testet til et spill for å lage spillebrett ut av verdenskartet. Også helt ufarlig.

 

MacroLauncher.exe, et program for å ta opp tastetrykk og museklikk og gjenta disse. Ufarlig og IKKE en keylogger.

 

Cheat engine, helt tullete å ta cheatengine for skadelig programvare.

 

Også har vi den litt mer alvorlige. Den trodde driverne til min Promise SATA 300 TX4 4P var malware! Dette er viktige drivere på min pc!

 

Og dette skulle være bedre enn AVG? Jeg må jo mate antiviruset med teskje så den ikke sletter filene mine! AVG har aldri varslet meg om disse filene.

 

Du kan få resten av dagen på å overbevise meg om at Comodo gjør en bedre jobb. Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg er hverken en liten unge eller en person med dårlige data-kunskaper men AVG har jeg brukt siden rundt år 2006. Dette er etter min mening et utrolig bra antivirus som gjør jobben når det trengs og holder kjeft når den ikke skulle hatt noe å si.

 

Jeg testet nå for å se om det var merkbare forskjeller. Først startet jeg AVG og scannet C:\ disken.

Her er resultatet:

post-63221-1272766614,5398_thumb.png

 

Så avinnstallerte jeg AVG, restartet, kjørte CCleaner for å fjerne registernøkler som ikke forsvant og installerte Comodo og restartet igjen.

 

Så scannet jeg C:\ med Comodo, to ganger! Dette for å sjekke om den var raskere en andre gang, og det var den ikke.

 

Comodo har en svakhet med å jobbe lenge på samme fil, hvorfor kan den ikke når den merker at den står fast på samme fil scanne videre mens den holder på med denne filen (scanne flere filer samtidig)?

 

Resultat av c:\

AVG scannet 243420 elementer mens Comodo scannet 484412. Comodo fant 2 "threats" der begge filene var CheatEngine exe filer som ikke gjør skade. Scan tok en og en halv time, litt mer enn AVG's 5 minutter.

 

post-63221-1272798042,7478_thumb.png

 

Også var det noen falske positiver da..

Fordi at antiviruset bruker heuristiske analyser tok den mange programmer på de andre harddiskene som trjoanere, Heur.Pck og unclassified malware.

 

Her er noen av tilfellene:

idari.swf i flash mappen min, dette er en "you are an idiot" flash som ikke gjør annet enn i verste fall psykiske skader på et eventuelt offer.

 

microdem\md_update.exe, dette er et program jeg testet til et spill for å lage spillebrett ut av verdenskartet. Også helt ufarlig.

 

MacroLauncher.exe, et program for å ta opp tastetrykk og museklikk og gjenta disse. Ufarlig og IKKE en keylogger.

 

Cheat engine, helt tullete å ta cheatengine for skadelig programvare.

 

Også har vi den litt mer alvorlige. Den trodde driverne til min Promise SATA 300 TX4 4P var malware! Dette er viktige drivere på min pc!

 

Og dette skulle være bedre enn AVG? Jeg må jo mate antiviruset med teskje så den ikke sletter filene mine! AVG har aldri varslet meg om disse filene.

 

Du kan få resten av dagen på å overbevise meg om at Comodo gjør en bedre jobb. Lykke til!

 

Hmm, AVG er en ineffektiv anti virus, jeg har nok 99% av dem som har testet AVG bak meg. tester gjort på nettet av uavhennige selskaper som også gir feilaktig resultat sier det samme som meg, det samme gjør majoriteten av youtube testere. Jeg har ikke hatt et false possitive problem som deg og comodo har forbedret seg utrolig mye de siste 6 mnd, jeg vet ikke om et skadelig programm som kan komme igjennom Comodo, men jeg vet om masse skadelige programmer som kommer igjennom, skader eller sletter Avg. AVG klarer faktisk kjempe dårlig og fjerne Rogues. Du har rett, comodo er treg, den har litt False Possitives, og ja den skanner tregt, men den holder deg mye tryggere en AVG, og comodo virker litt mer avansert enn for en normal bruker. Macrolauncher, om den tar opp alle tastetrykk og recorder dem er det en KEYLOGGER, og gjør det samme men den er en snill keylogger som bare finner ut hva som blir gjort på din PC, denne false possitiven er ikke noe usedvanlig.

 

Ta Pcn din, gå på malwaredomainlist.com kjør et par rogues med Comodo = Clean PC, men ta AVG = OMG YOU're FUCKED, kom tilbake med resultatet av din PC, jeg har mange filmer om AVG og vise deg om du vil :)

Lenke til kommentar

+ AVG bruker ikke 1 mb i bakgrunnen på Youtube testene uten og skanne bruker AVG opp mot 100 MB, jeg tror du konverter Bytes feil. 10000kB blir jo 100 MEG RAM. Noe som er helt syykt for noe så dårlig som AVG

1. Tråden er et halvt år gammel

2. Hvorfor argumenterer du med deg selv?

3. 10 000kb blir 10MB, ikke 100.

 

Ja det er en feil stavelse av meg, men AVG er ikke en effektiv anti virus, Faktisk om vi snakker beskyttelse gir Comodo deg best beskyttelse og jeg har ikke sett en en eneste "malware" fil som har kommet seg igjennom, klart noen har problemer med ytelse og FP men om du kjører en nyere masking og laster ned den riktige Comodo skal alt gå greit.

Lenke til kommentar

Hvis du skal bli tatt seriøst så er ikke konstant feilstaving, referanser til youtube og misjonering av et annet AV veien å gå, comodo sluker et hav av ressurser på ingenting, og antivirusen er ikke veldig oppegående (testet for en mnd siden).

 

Bruker selv avira de gangene jeg bruker AV, men det største potensialet for å stoppe virus sitter mellom tastaturet og stolen, og selv har jeg klart meg uten anti-virus i årevis. Sjeldent jeg husker på å installere det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...