Gå til innhold

[Løst]Forbydd å handle uten grunn!?


Anbefalte innlegg

For noen måneder siden var jeg å skulle handle på den lokale Bunnpris, jeg tok en lefsepakke i hånda og gikk bortover mot kassa, jeg ville ikke ha lefsa likevel så jeg la den fra meg på brushylla (A), det i seg selv er vel feil men ikke ulovlig. Jeg tok en brus å skulle gå til kassa. Så snur jeg meg og oppi trynet mitt står daglig leder og spør:

Hvor er de andre varene hen a?

 

Jeg ante jo ikke hva han snakket om så jeg ble forbauset, men jeg skjønte jo tegninga etterhvert. Han var jo sikker på at jeg hadde tatt lefsepakka siden jeg ikke hadde den i hendene lenger, så sa jeg den ligger der og pekte på den. Jeg kan sikkert legge den der den skal være... og han skriker ut: Neei, ut! vil ikke se deg her igjen! ut, ut av min butikk nå!

 

Jeg sier: Men jeg har ikke tatt noe se her (viser frem jakka mi og flater på lommene), han svarer: Nei, gå ut, nå. Så jeg blir passe sur å stikker ut som jeg får beskjed om.

 

Av prinsipp så gadd ikke jeg legge igjen noe mer penger hos han, men tre-fire uker senere så spurte noen om jeg ville bli med å handle lunsj på bunnpris, og je tenkte ja faen eller. Det hadde gått lang tid, og selv om episoden var tross alt en missforståelse så...

 

Jeg går inn og blir stopet av daglig leder: Du vet du ikke har adgang her! Ut nå, nei gå ut. Jeg prøver meg med et smil og sier: Men unskyld meg jeg har da ikke tatt noe her, jeg har ikke stjælt og det vet du godt du også, dessuten har du ikke bevis enda så er du så vrang! Han forstetter bare med: ut, nei, gå, nei... Jeg blir oppgitt og går bare ut igjen.

 

Jeg syns det er helt for jævlig av en voksen mann og oppføre seg sånn, jeg kan forstå at han har mye tyverier og at buisnissen ikke går helt som den burde, men man oppfører seg ikke sånn. Det virker som han ikke ville drite seg ut og fortsatte å være like vrang og holde seg til sin sak. Når jeg skulle fortelle han at lefsepakka lå der jeg hadde lagt han og pekte så ville han ikke engang se i den retningen.

 

Sorry lang tekst=) MEN:

 

Har han lov til å stenge meg ute sånn? Uten bevis (og grunn for den saks skyld)

 

Kan jeg eller han hente politiet og vinne frem noe i saken?

 

Jeg var 16 da det skjedde, blitt 17 nå, som opplysning om det skulle trenges...

Dette gjelder Bunnpris på Sørumsand i Akershus fylke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, de har lov til å utestenge hvem de vil. Så lenge det ikke bunner ut i hudfarge, religion, legning osv.

 

jeg syns da det hørtes fryktlig radiklt ut :p Det kan da umulig være sånn. Altså daglig leder har ansvar for buikken han eier ikke tomten, butikken eller noe som helst, (rimelig sikker hvertfall) :p

 

Det blir jo som det religiøse politiet i Dubai, de kan bare hugge hodet av deg hvis du håner religionen deres...

Lenke til kommentar
Ja, de har lov til å utestenge hvem de vil. Så lenge det ikke bunner ut i hudfarge, religion, legning osv.

 

jeg syns da det hørtes fryktlig radiklt ut :p Det kan da umulig være sånn. Altså daglig leder har ansvar for buikken han eier ikke tomten, butikken eller noe som helst, (rimelig sikker hvertfall) :p

 

Det blir jo som det religiøse politiet i Dubai, de kan bare hugge hodet av deg hvis du håner religionen deres...

 

 

Det er det mest totale und radikale jeg har hørt!! Jeg var jo med når detta skjedde!! Husker det godt!!

Ingen stjal noenting, alt var som det skulle. Jeg mener det var jo mere ordnung i nittenførr

 

Henrik Vanger

Endret av Henrik_Vanger
Lenke til kommentar
Ja, de har lov til å utestenge hvem de vil. Så lenge det ikke bunner ut i hudfarge, religion, legning osv.

 

jeg syns da det hørtes fryktlig radiklt ut :p Det kan da umulig være sånn. Altså daglig leder har ansvar for buikken han eier ikke tomten, butikken eller noe som helst, (rimelig sikker hvertfall) :p

 

Det blir jo som det religiøse politiet i Dubai, de kan bare hugge hodet av deg hvis du håner religionen deres...

 

 

Det er det mest totale und radikale jeg har hørt!! Jeg var jo med når detta skjedde!! Husker det godt!!

Ingen stjal noenting, alt var som det skulle. Jeg mener det var jo mere ordnung i nittenførr

 

Henrik Vanger

 

ja du så det jo! Han sto der bare som en pålahest og sa nei, ut, nei, ut, min butikk, jeg bestemmer, ut, nå ja,...

Lenke til kommentar
Ta kontakt med bunnpris sitt hovedkontor og klag (høflig).

Hvis det er franchise og daglig leder eier butikken selv, er det ikke sikkert det fører frem.

 

Hvis han derimot er ansatt av kjeden, hater han nok å bli mast på av sjefen sin.

 

Jo har tenkt på det, men jeg vet at det er daglig leder som har satt seg imot meg for jeg så navnskiltet hans på genseren, og det navnet er oppført so daglig leder på hjemmesida :ermm:

 

Jeg vet det virker som jeg bare spytter ifra meg mot daglig leder her nå men han er jo så barnslig, det er han som er problemet :roll:

Lenke til kommentar
Sant det, men hvis han er ansatt av kjeden sentralt, og du klager til dem. Hvis han eier butikken selv gjør han nok som han vil.

 

Husk å klage til hovedkontoret da :)

 

okei:) da blir det å sende fjorten harde brev til Bottomnprice Main HQ

 

neida:P takk for godt svar, viste ikke at det var sånne hovedkontorer man kunne hendvise seg til:)

Lenke til kommentar
Ja fy jeg har snakka med et par folk og han daglige ledern (jeg kan ikke gi navn) er vist et rasshøl om jeg kan si det uten å bli dytta hardt ut av detta forumet her:P

 

men e...:

 

# Lenke fjernet. Identifisering er uønsket.

 

xD

 

neida så... det tar folk rundt 10 sekunder ekstra å gå inn på google/yahoo/sesam/whatever å søke opp bunnpris sørumsand...

Lenke til kommentar

Synes det høres ut som at du fikk som fortjent. Virker generelt som at du har dårlige holdninger når du går rundt og legger ting på vilkårlige steder i butikker og ikke engang klarer å forsvare deg med noe bedre enn "Jeg har ikke stjelt noe!" (da høres du i mine ører ut som en tyv som prøver å snike seg unna).

 

Bra jobba av denne butikksjefen!

Lenke til kommentar
Synes det høres ut som at du fikk som fortjent. Virker generelt som at du har dårlige holdninger når du går rundt og legger ting på vilkårlige steder i butikker og ikke engang klarer å forsvare deg med noe bedre enn "Jeg har ikke stjelt noe!" (da høres du i mine ører ut som en tyv som prøver å snike seg unna).

 

Bra jobba av denne butikksjefen!

 

Jeg merket saken som løst men det datt tydligvis ikke inn i hodet på alle... Når jeg blir stoppa i en butikk og kasta ut uten grunn så vil ikke jeg kalle det god handling. Jeg prøvde i det minste å argumentere men butikksjefen sto der bare og var barnslig. Jeg viste han til og med at jeg ikke hadde tatt noe og viste han hvor jeg hadde lagt lefsa som jeg hadde hatt tidligere, men da skjønte han at han hadde driti seg ut og bare overså den.

 

Jeg hadde veldig dårlig tid det var friminutt og like før jeg skulle ha time, derfor jeg bare la den fra meg et sted jeg kunne fort. Jeg pleier ikke å lage anarki på matbutikker, det er på en måte ikke min aller største hobby da for å si det sånn... (du går rundt og legger ting på vilkårlige steder i butikker) .::. det her var et engangstilfelle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...