Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du mener at vi skal lage en logo til deg gratis, må du nok vente forgjeves. Prøv heller å lag en selv. Gjør deg kjent med effekter og slikt så kan det bli riktig så bra.

 

Og som dms sa. Det er vanskelig å gi tips hvis vi må gjøre det i blinde.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg PhotoShop er et genialt progg å lage logoer i. Lett å lage ting som ser bra ut. Prøv med enkle "hovedformer", bland gjerne inn bilder/ teksturer. Et konkret tips fra meg: Om du har noen store (ensfargede) flater, kan det ofte være bra å legge på den "olje-teksturen", en annen tekstur også forskjåvidt med en veldig lav opacity, gjerne 3 eller noe. Kan også scales opp endel 2-300%.

 

Noe som ofte er tøft, er to eller flere enkle former som "passer" inn i hverandre, men som ligger litt fra hverandre. Ikke så lett å forklare, men du kan for eksempel se på Vulcan's logo. (Vulcan har forøvrig noe av det tøffeste designet jeg har sett!). De har en "pil uten strek" og en plate med hakk som pilen passer inni. Det er slike ting som man ikke tenker over, men som er tøft.

 

Et annet tips er å ha mange småting med lav opacity, slik at bildet blir litt mer "rotete". Da blir det liksom ikke så kjedelig. Hvis du for eksempel ser i logoen til HW, ligger det mange streker og gradierte flater i bakgrunnen.

 

Klassikeren er jo likevel å finne en kul måte å skrive navnet på, som kanskje kan ha noe med temaet å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...