Gå til innhold

Trenger stille gående brenner


Anbefalte innlegg

Jeg sitter for øyeblikket med en AOpen CDRW1232 som brenner på max 12x :D Etter noen uker har den begynt å dure noe sinnsykt under brenninga (høres ut som om skiva begynner å sveve der inne) og skal kjøpe ny brenner. Dette er "uheldigvis" min første brenner, og har så og si null erfaring når det gjelder merker.

Jeg er på jakt etter en brenner som ikke bråker så mye når den leser (og skriver for den saks skyld) (Ingen jet-fly her nei! :evil: ) Har dårlig erfaring med AOpen 52x som er på skolen, fy f*** som den bråker...men så er'e jo bare billig-dritt av en CD-ROM, så.. But anyway... den skal helle ikke være dyr. Så langt under tusen-lappen som det går ann..

 

Som et lite ekstra (must, men lissom ikke helt must.. :smile: ) skal fronten av brenner'n helst passe til en av disse (Aluminium) :p

 

 

-Peat

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så vidt jeg forstår posten din, så er du interessert i en brenner som går stille? For øyeblikket så vet jeg ikke om en eneste brenner som blir levert hverken med myke såler, eller føtter sådan. Men gi meg en lyd hvis du finner en!

HAHAHA- not

 

kjøp plextor. Det er i allfall kvalitet.

Lenke til kommentar

k, men er'e verdt å kjøpe 52/32/52? Bråker de veldig i forhold til 48/24/48? (ca. 40dB anser jeg som bråk...).

Har lest endel om at CD'r eksploderer i 52x'e, både under lesing og brenning...er detta en god grunn for å ta 48 istedet...? Vil helst ikke bruke noe ekstra software som senker lese hastigheten (men "må" jeg, så "må" jeg).

 

 

-Peat

 

P.S: Ho-ho-hi-ha...morroklumpen simenp... :p (ehem, neppe..)

Lenke til kommentar

Vil med en gang si at hastigheter over 48x er unødvendig fordi du sparer minimalt med tid. CD´n skal jo spinne opp litt også ;)

 

Av anbefalinger har jeg Asus 4816A (48x 16x 48x). Måtte dessverre sende min inn igjen, men jeg fikk en Asus 4824A (48x 24x 52x) i stedet. Ingen av dem støyer mye, siden begge har DDSSII som reduserer støyen veldig. Det enseste jeg har å utsette på den er bufferen. Den er på "bare" 2mb i begge. Det er alikevel ikke stort problem siden brennerene er utstyr med FlextraLink og FlextraSpeed, Asus svar på burning proff (skrev jeg det riktig? :-?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...