Gå til innhold

Nokia 6700 "G" hjelp


Anbefalte innlegg

Hei dere!

 

Jeg har nettopp kjøpt meg nokia 6700, veldig bra mobil!

 

Noen ganger øverst til venstre i vinduet kommer det opp en G. Jeg lurer derfor på om telefonen kobler seg til internett av seg selv?

På instillinger >> tilkobling >> pakkedata -- står pakkedata tilkoblingen på "ved behov".

Jeg vil jo ikke være tilkoblet hele tiden, derfor er jeg redd den står på noen ganger å tapper penger av meg uten at jeg vil det..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Not to worry. Det betyr at den henger på et GPRS-nett, dvs GSM med pakkeswitchet data. Det betyr ikke at den sender/mottar data. (Tror det er et eget symbol for dette, men kan ta feil.)

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
Hei dere!

 

Jeg har nettopp kjøpt meg nokia 6700, veldig bra mobil!

 

Noen ganger øverst til venstre i vinduet kommer det opp en G. Jeg lurer derfor på om telefonen kobler seg til internett av seg selv?

På instillinger >> tilkobling >> pakkedata -- står pakkedata tilkoblingen på "ved behov".

Jeg vil jo ikke være tilkoblet hele tiden, derfor er jeg redd den står på noen ganger å tapper penger av meg uten at jeg vil det..

 

Istedenfor at telefonen er stilt inn til "ved behov" på internettilkobling, prøv om den kan stilles inn til "spør hver gang". Da må du godta hver gang den kobles til internett.

 

G 3,5 står det

 

Der det står 3G eller 3,5G (HSDPA), sistnevnte kalt turbo-3G eller super-3G, er en tredjegenerasjons kommunikasjonsprotokoll for dataoverføring for mobile enheter. HSDPA = High Speed Downlink Packet Access, er en videreutvikling av 3G. Mens 3G kan laste ned data med 0,35 Mb/s, kan HSDPA laste ned med 7,2 Mbps.

Endret av nisju
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Not to worry. Det betyr at den henger på et GPRS-nett, dvs GSM med pakkeswitchet data. Det betyr ikke at den sender/mottar data. (Tror det er et eget symbol for dette, men kan ta feil.)

 

Litt lenge siden det var aktivitet i denne tråden, men symbolet for sender/mottar data er to streker med en hake på hver strek (vedlagt bilde). Symbolet oppstår under tallet 3G eller 3,5G når telefonen sender eller mottar data over teleoperatørens nett.

 

Ved behov og altid tilkoblet er de eneste valgene jeg har på denne mobilen. Den står på ved behov nå. Skulle ønske det var et valg som du nevner.. hm..

 

Min telefon med WiFi har har valget "Spør hver gang". Da er det ikke sikkert det valget finnes på telefoner uten wlan.

 

Edit: Bilde av tilkoblingssymbolet under.

post-146292-1258395271.jpg

Endret av nisju
Lenke til kommentar
Not to worry. Det betyr at den henger på et GPRS-nett, dvs GSM med pakkeswitchet data. Det betyr ikke at den sender/mottar data. (Tror det er et eget symbol for dette, men kan ta feil.)

 

Litt lenge siden det var aktivitet i denne tråden, men symbolet for sender/mottar data er to streker med en hake på hver strek (vedlagt bilde). Symbolet oppstår under tallet 3G eller 3,5G når telefonen sender eller mottar data over teleoperatørens nett.

 

Ved behov og altid tilkoblet er de eneste valgene jeg har på denne mobilen. Den står på ved behov nå. Skulle ønske det var et valg som du nevner.. hm..

 

Min telefon med WiFi har har valget "Spør hver gang". Da er det ikke sikkert det valget finnes på telefoner uten wlan.

 

Edit: Bilde av tilkoblingssymbolet under.

 

Takk for svar! :)

Det bilde du postet kommer ikke opp på min skjerm av seg selv, så da er jeg nok sikker på at den ikke er tilkoblet hele tiden.

Lenke til kommentar

Jeg fant et svar på problemet mitt.

 

Instillinger -> Telefon -> Nettverksmodus ->

 

Der kan du velge mellom Dobbeltmodus,UMTS og GSM.

For og deaktivere 3G må du sette den til og kun bruke GSM.

Velger du UMTS bruker den kun 3G nettet, og dobbeltmodus bruker begge.

 

Da forsvinner 3G logoen øverst til venstre på displayet.

:w00t:

Lenke til kommentar

Eller rettare sagt: Skal du ringe eller sende sms kan du velje å bruke det gamle gsm-nettet eller det nye 3g-nettet. Skal du bruke data kan du også velje mellom det gamle gsm-nettet (gprs/edge) eller det nye 3g-nettet. 3g er berre ein type mobilnett, og at telefonen brukar dette nettet betyr ikkje at den lastar opp eller ned data utan vidare. Derimot vil evt. datatrafikk gå raskare (og samtalekvaliteten kan vere betre), men prisen er akkurat den same. Dekninga vil vanlegvis vere best på gsm.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar
Jeg vil jo ikke være tilkoblet hele tiden, derfor er jeg redd den står på noen ganger å tapper penger av meg uten at jeg vil det..

 

Bokstaven indikerer dekningen der du befinner deg og ikke at du er koblet opp mot internett. Du betaler ikke noe for at telefonen sjekker dekningen dere du er

Lenke til kommentar
Jeg vil jo ikke være tilkoblet hele tiden, derfor er jeg redd den står på noen ganger å tapper penger av meg uten at jeg vil det..

 

Bokstaven indikerer dekningen der du befinner deg og ikke at du er koblet opp mot internett. Du betaler ikke noe for at telefonen sjekker dekningen dere du er

 

Godt å høre :) Takk for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...