Gå til innhold

Et oppsett, noen forslag??


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har satt sammen en pc, gi meg en tilbakemelding!

Samsung 24" LCD Syncmaster 241MP TCO99 30,025,-

Logitech Z680 høyttalere 3,362,-

MSI K8D Master-F Hovedkort Socket 940 4,322,-

AMD Opteron 244, 1.8GHz 8,185,-x2= 16370,-

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2,5 ECC 827,-x8= 6616,-

3DLabs Wildcat IV 7210 128+256MB DDR 23,655,-

Gainward GeForce FX 5900 ULTRA 256MB DDR 7548,-

Western Digital Caviar 250GB IDE 7200RPM 2775x4= 11100,-

HP DVD-brenner IDE (300i) Retail 3412,-

Cooler Master Midi tower ATC-101 SX4 2161,-

TerraTec AudioSystem EWS MIC 8+ 9,095,-

keyboard+mus= 1000,-

tilsammen: 118666,-

Hva mener dere? Ser det greit ut? Skal bruke den mest til spill og sånn.... Jeg vet at det bare er 6 minnesloter, men tenkte det var bedre med to ekstra. Jeg er litt usikker på skjermkortet, derfor tok jeg med to forskjellige. Siden det ikke er AGP sloter på hovedkortet, så lurer jeg litt på om det egenlig er lurt å kjøpe agp-kort. Gjør det noe? Takk for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asså.......ka ska du m alt det der ? .... eg ville ikje kjøpt oooopteron hvis du skal spiiiile m dn ..... asså ....

 

eg ville heller kjøpt to fx5900, så kan du SLI koble de ..... det du har valgt tror eg e mest brukt for proffe appz lissom ..... og lsd skjermen tror jeg du må sjke om den har sånn derre oopdateringsfrekvens.....

 

husk å kjpe nåkk minne då .... ellars så det helt ok ut ... bor du i bærum eller ? ... kan du ikje hellar finne en bedre måte å investere 110000 på ? ...

Lenke til kommentar
Takk for svar! Så du mener at det ikke er bra med opteron? Hva skal jeg kjøpe da? Trodde det var de raskeste cpuen på markedet nå...

Vel Operton er ment for serverbruk og ikke til "gamer".

Skal du ha "det største og beste" så se heller på P4 3.06Ghz med 800Mhz.

Lenke til kommentar
Takk for svar! Så du mener at det ikke er bra med opteron? Hva skal jeg kjøpe da? Trodde det var de raskeste cpuen på markedet nå...

Vel Operton er ment for serverbruk og ikke til "gamer".

Skal du ha "det største og beste" så se heller på P4 3.06Ghz med 800Mhz.

 

3.86 ghz .... wow ... jeg tror jeg må ha meg en sånn en... får gi detta jeg har nuh til lillebror da ...

 

kan denne 3.86 ghz`en klokkes i noen særlig grad ?

Lenke til kommentar
Takk for svar! Så du mener at det ikke er bra med opteron? Hva skal jeg kjøpe da? Trodde det var de raskeste cpuen på markedet nå...

Vel Operton er ment for serverbruk og ikke til "gamer".

Skal du ha "det største og beste" så se heller på P4 3.06Ghz med 800Mhz.

 

3.86 ghz .... wow ... jeg tror jeg må ha meg en sånn en... får gi detta jeg har nuh til lillebror da ...

 

kan denne 3.86 ghz`en klokkes i noen særlig grad ?

 

*hosthark* Noen burde slutte å røyke gress før de poster, slike posts er IKKE morsomme for oss ikke-steine lesere.

Lenke til kommentar

Har prob med å ta sånne poster seriøst, da det vel ikke er noen som bruker 120000 på en spillemaskin. Det er greit nok å lete opp det dyreste som finnst og legge det ut her, en annen ting er å kjøpe det.

Men skal du virkelig satse på et raskt system så er det jo bare å kjøpe intel P4 3,0 800mhz og et 875P hk så har du det raskeste og sparer 100000.-

Lenke til kommentar
Har prob med å ta sånne poster seriøst, da det vel ikke er noen som bruker 120000 på en spillemaskin. Det er greit nok å lete opp det dyreste som finnst og legge det ut her, en annen ting er å kjøpe det.

Men skal du virkelig satse på et raskt system så er det jo bare å kjøpe intel  P4 3,0 800mhz og et 875P hk så har du det raskeste og sparer 100000.-

 

Opteron er liksom 10 ganger bedre enn P4. Dessuten kjører den på 64bit.

Lenke til kommentar
Har prob med å ta sånne poster seriøst, da det vel ikke er noen som bruker 120000 på en spillemaskin. Det er greit nok å lete opp det dyreste som finnst og legge det ut her, en annen ting er å kjøpe det.

Men skal du virkelig satse på et raskt system så er det jo bare å kjøpe intel  P4 3,0 800mhz og et 875P hk så har du det raskeste og sparer 100000.-

 

Opteron er liksom 10 ganger bedre enn P4. Dessuten kjører den på 64bit.

 

:D

Lenke til kommentar
Takk for svar! Så du mener at det ikke er bra med opteron? Hva skal jeg kjøpe da? Trodde det var de raskeste cpuen på markedet nå...

Vel Operton er ment for serverbruk og ikke til "gamer".

Skal du ha "det største og beste" så se heller på P4 3.06Ghz med 800Mhz.

Fins ikke, men det fins en 3 ghz med 800 fsb
Lenke til kommentar
Har prob med å ta sånne poster seriøst, da det vel ikke er noen som bruker 120000 på en spillemaskin. Det er greit nok å lete opp det dyreste som finnst og legge det ut her, en annen ting er å kjøpe det.

Men skal du virkelig satse på et raskt system så er det jo bare å kjøpe intel  P4 3,0 800mhz og et 875P hk så har du det raskeste og sparer 100000.-

 

Opteron er liksom 10 ganger bedre enn P4. Dessuten kjører den på 64bit.

 

Ja, så var det å finne programmer og applikasjoner som er laget for 64 bits system. Totalt bortkastet spør du meg. Vis du virkelig er seriøs så bruker du pengene du får til overs etter at du har kjøpt deg en P4 pc til en bil eller et annlegg.

Lenke til kommentar

Ikke AGP port på hovedkortet........ Hmmm!!!

 

klart det gjør noe! Kan ikke bruke et AGP kort uten at hovedkortet har en AGP port!

 

Håper virkelig dette er en spøk! Et vanlig AMD eller P4 system til 10K

vil virke bedre til spilling en det systemet du satt opp, pga. at de har AGP port og kan bruke AGP skjermkort!

 

Du kan kjøpe en ny PC til 12k hvert år i 10 år framemover hvis du disponerer pengene dine fornuftig, i stede for å kjøpe det du har satt opp her!!

 

Er du ikke en atomfysikker som skal løse universets gåter så

trenger du ikke den PC'n du nevner over!!

 

Hilsen Pål

Lenke til kommentar

Syntes den maskina virker sinnsykt til spill jeg!

 

GO FOR IT!

 

Spesielt med tanke på de nye 64bit/66mhz PCI skjermkorta som kommer på markedet nå snart så har du en killermaskin for alle de nyeste spillene.

 

Skjermen du har valgt er kanskje litt liten, ville heller tatt 2 slike, da har du litt mer plass å boltre deg på når du spiller avanserte spill etc.

 

Hadde jeg bodd i Blærum så hadde jeg garantert kjøpt den for å imponere naboen som akkurat har kjøpt seg ny Porsche.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...