Gå til innhold

[Løst]Installere mobilt bredbånd på Windows 7?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei. Hvordan installere chess mobilt bredbånd på Windows 7?

Holder ikke med de driverene som følgte med.

 

hvis det er den eneste løsningen, hvordan installere xp mode og hva skal lastes ned?

 

Hvilken Windows 7 versjon har du da?

 

Pro og Ultimate lar deg kjøre XP mode, og den kan du laste ned herfra:

 

http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx

 

Norsk versjon er også tilgjengelig nå..

 

Men å kjøre internett forbindelsen via XP Mode er jeg ikke helt sikker på fungerer helt.

Da må du trolig også kjøre internet explorer/firefox etc via Xp Mode også, for vet ikke om bredbåndstilkoblingen lar seg dele FRA XP Mode til W7. Det går andre veien.

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg sendte en e-post til Telenor angående dette, da jeg ikke fant noen programvare for deres mobilebredbånd som var kompatibelt med Windows7, de svarte meg tilbake at det ville fungere med programvaren for Windows Vista, det kommer således også litt an på om man har 32 eller 64bit utgaven av Windows i Telenor sitt tilfelle. Men dette er da Telenor, ikke sikker på hvordan programvare Chess har per nå, men ta en telefon til Chess og forhør der om programvaren til Windows Vista ikke fungerer. Eller selvsagt prøv Windows XP mode som tidligere foreslått om du har en Windows7 utgave som støtter dette.

Lenke til kommentar
Jeg har fått det til for lenge siden faktisk. Trengte ikke noen ekstra drivere bare man fikk forklart hvordan man gjorde det på den manuelle måten så takk for all hjelp men har tross alt fått det til [glemt å merke tråden som løst da=(]

Fint om du kunne tatt deg tid til å forklare hvordan du fikk det til da, i tilfelle andre sitter med samme problem.

Lenke til kommentar

Ja det kan jeg gjøre=)

 

Det er litt forskjellige løsninger per dags dato.

 

To nesten helt like mens en helt annen.

 

 

Dette forklarte chess til med per e-post.

 

 

 

Problemer med å installere modem på Windows 7

 

Be kunde installere driver i windows Vista kompatiblitetsmodus.

 

1. Sett modem i pc

2. Åpne "min datamaskin"

3. Velg "chess fri nett" stasjonen på venstre side i bildet

4. Merk alle installasjonsfilene og kopier disse til en mappe på skrivebordet

5. Gå til mappe å høyreklikk på filen AutoRun.exe og velg egenskaper

5. Velg arkfanen kompatiblitet

6. Huk av i boksen "kjør dette programmet i kompatiblitetsmodus for"

7. Velg Windows Vista i rullegardin og trykk OK

8. Dobbeltklikk på filen AutoRun.exe i mappen > følg installasjonsveiledning

 

 

 

Jeg gjorde ikke helt sånn.

 

Dette gjorde jeg, nesten helt likt men dette er litt greiere siden man ikke behøver å kopiere filer...:

 

 

 

Jeg tok bare å høyreklikket på free nett stasjonen og på autorun filen velgte jeg egenskaper, fanen kompatibelhet, huk av boksen "kjør dette programmet i kompatiblitetsmodus for", velg Windows Vista i den lista som kom opp.

Trykk ok. Og dobelklikk på exe. filen og følg anvisningene...

 

 

 

Så du som har problemer med Win7 og chess [funker sikkert for andre operatører også] kan følge en av de anvisningene... Funker for Win 7 32-bit og Win 7 64-bit.

 

En annen i denne tråden linket til en guide som var noe liknende tor jeg men den fikk jeg ikke til men dette jeg skrev nå VET jeg at funker...

 

Eventuelt så kan du laste ned driveroppdateringen som chess har laget til Win 7 som janaha linket til og innstallere den etter at du har installert modemet men det er ikke nødvendig å installere når man bare trenger å utføre en liten endring som er veldig enkel...

 

Noen spørsmål så er det bare å spørre her eller eventielt sende en mail til Chess kundeservice...

 

Lykke til alle sammen...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

@ArneAustenaa

 

Du hadde ikke vært inntr. å kopiere det Chess programmet som er på modemet å sende det til meg pr.mail?

Av en eller annen grunn har det blitt slettet fra modemet (trolig da jeg brukte modemet sammens med linux)

Chess kundeservice gidder tydeligvis ikke svare på mail

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...