Gå til innhold

Touch HD 2 vs Omnia II ++


Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal ha ny telefon. Min k850i ble aldri noe suksess og den begynner nå å gå mot sine siste dager..

 

Jeg har sett på:

Samsung I8910 Omnia HD

Samsung I8000 Omnia II

Samsung B7610 Omnia Pro

Sony Ericsson Xperia X2

HTC Touch HD 2

Nokia N97 (aldri helt aktuell)

Samsung S8000 Jet (aldri helt aktuell)

 

De 2 telefonene jeg fortiden liker best er Omnia Pro og Touch HD 2, der valget egentlig står mellom tastatur eller ikke. Ellers har behov for stylus eller ikke vært et tema, har kommet til at jeg foretrekker ekstra god respons med finger framfor mulighet til stylus.

 

Krav til telefon:

- GPS

- Grei batteritid

- God lyd ved samtaler

- Godt kamera

- Ikke treg!

- Touch..

- God funksjon for notater og kallender (synkronisering mot outlook)

- Vanlige funksjoner som (mms, alarm, stoppeklokke osv)

- Wifi, bluetooth osv

 

Aktuelle linker:

http://www.geekwithlaptop.com/compare-mobi...ia-x2-3646_4081 (de 2 med tastatur)

http://www.phonearena.com/htmls/HTC-HD2-ph...re-pc_3887.html (størrelse)

 

http://www.megastorenorge.no/template/next...?itemid=2131078 (god pris..)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1163210 (om tastatur.. eller ikke)

 

https://prisguiden.no/vis_side_ved_si...lign=Sammenlign (alle aktuelle?)

Endret av danif49
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Krav til telefon:

- GPS

- Grei batteritid

- God lyd ved samtaler

- Godt kamera

- Ikke treg!

- Touch..

- God funksjon for notater og kallender (synkronisering mot outlook)

- Vanlige funksjoner som (mms, alarm, stoppeklokke osv)

- Wifi, bluetooth osv

omnia ii har alle de kravene + mer er veldig god telefon, tror htc touch hd 2 blir for stor, så er det skal du ha full tstatur eller ikke?

Lenke til kommentar
omnia ii har alle de kravene + mer er veldig god telefon, tror htc touch hd 2 blir for stor, så er det skal du ha full tstatur eller ikke?

 

Ja er vell egentlig det. Har sett fram og tilbake på dette men kommer ikke til et endelig svar:|

Det jeg har kommet fram til dog er at jeg vil ha Winmo og står kun igjen med:

Omnia II (stylus uten tastatur), Omnia Pro (stylus) eller Htc touch hd2 (mest finger vennlig skjerm..)

 

Ellers er det jeg mye som taler for Hd2, raskere cpu og større skjerm..

Samsungene har dog mulighet til stylus, har AMOLED skjerm (derav bedre batteri tid?).

 

Hvordan er software tastatur å bruke på msn, sms og e-post i forhold til hardware tastatur?

Er hardware mye bedre og raskere, eller mye vanesak?

Lenke til kommentar
Det er selvfølgelig individuelt, men jeg må følge litt mer med på hva jeg skriver hvis jeg bruker softwaretastatur. Men ikke noe problem med det.

 

Så Omnia II vs Htc touch hd2? Heller mest mot HD2, men likevel ikke 100% sikker.

Dama bestilte seg en Samsung Jet i dag, den ser jo kjempe bra ut (har testa den i butikk), og de 2 samsungene ligner veldig på den..

Lenke til kommentar
Et stort spørsmålstegn med HD2 er jo batteriet, men har uansett allerede bestilt:)

Så lenge batteriet holder ut en dag med god bruk så er jeg fornøyd:)

 

Hei

 

Ja har sett litt på det, mange som mener man blir nødt til å lade den hver dag.

Dette går jo greit, men kunne tenkt meg 3-4 dager og gjerne lengre.

 

Hvordan er Omnia II og Omnia Pro på den fronten?

Lenke til kommentar
Et stort spørsmålstegn med HD2 er jo batteriet, men har uansett allerede bestilt:)

Så lenge batteriet holder ut en dag med god bruk så er jeg fornøyd:)

 

Hei

 

Ja har sett litt på det, mange som mener man blir nødt til å lade den hver dag.

Dette går jo greit, men kunne tenkt meg 3-4 dager og gjerne lengre.

 

Hvordan er Omnia II og Omnia Pro på den fronten?

omnia ii har et veldig bra batteri, med stor bruk (film, musikk, wifi, gps og masse ting) varer det 2-3 dager.

Endret av speedfrog
Lenke til kommentar
Et stort spørsmålstegn med HD2 er jo batteriet, men har uansett allerede bestilt:)

Så lenge batteriet holder ut en dag med god bruk så er jeg fornøyd:)

 

Hei

 

Ja har sett litt på det, mange som mener man blir nødt til å lade den hver dag.

Dette går jo greit, men kunne tenkt meg 3-4 dager og gjerne lengre.

 

Hvordan er Omnia II og Omnia Pro på den fronten?

omnia ii har et veldig bra batteri, med stor bruk (film, musikk, wifi, gps og masse ting) varer det 2-3 dager.

 

Hei har du noen bilder tatt av telefonen, og gjerne innendørs (med og uten blitz).

Lurer også på hvorfor og hvordan du kom til valget Omnia II og ikke Pro (så du var aktiv i den tråden..)

Lenke til kommentar
Et stort spørsmålstegn med HD2 er jo batteriet, men har uansett allerede bestilt:)

Så lenge batteriet holder ut en dag med god bruk så er jeg fornøyd:)

 

Hei

 

Ja har sett litt på det, mange som mener man blir nødt til å lade den hver dag.

Dette går jo greit, men kunne tenkt meg 3-4 dager og gjerne lengre.

 

Hvordan er Omnia II og Omnia Pro på den fronten?

omnia ii har et veldig bra batteri, med stor bruk (film, musikk, wifi, gps og masse ting) varer det 2-3 dager.

 

Hei har du noen bilder tatt av telefonen, og gjerne innendørs (med og uten blitz).

Lurer også på hvorfor og hvordan du kom til valget Omnia II og ikke Pro (så du var aktiv i den tråden..)

får tlf i mora eller onsdag, så leger ut bilder da. valgte omnia ii fordi jeg ikke ville ha fulltastatur, den blir tynnere og lettere uten fulltastatur. var 16gb internminne og litt strørre skjerm (0,2 tommer).

Endret av speedfrog
Lenke til kommentar
Et stort spørsmålstegn med HD2 er jo batteriet, men har uansett allerede bestilt:)

Så lenge batteriet holder ut en dag med god bruk så er jeg fornøyd:)

 

Hei

 

Ja har sett litt på det, mange som mener man blir nødt til å lade den hver dag.

Dette går jo greit, men kunne tenkt meg 3-4 dager og gjerne lengre.

 

Hvordan er Omnia II og Omnia Pro på den fronten?

omnia ii har et veldig bra batteri, med stor bruk (film, musikk, wifi, gps og masse ting) varer det 2-3 dager.

 

Hei har du noen bilder tatt av telefonen, og gjerne innendørs (med og uten blitz).

Lurer også på hvorfor og hvordan du kom til valget Omnia II og ikke Pro (så du var aktiv i den tråden..)

får tlf i mora eller onsdag, så leger ut bilder da. valgte omnia ii fordi jeg ikke ville ha fulltastatur, den blir tynnere og lettere uten fulltastatur. var 16gb internminne og litt strørre skjerm (0,2 tommer).

 

Ok, kjempe greier:)

 

Unasett usikker på tastatur eller ikke, usikker på om jeg virkelig må ha winmo (med andre ord er omnia hd aktuell). Rett og slett usikker på det meste :|

Vanskelig å velge mobil nå til dags gitt!

 

Oppdatering:

Vell etter mere tenking er jeg sikker på at jeg klarer meg uten tastatur, så eneste argument for Omnia pro er nå prisen (som er en del lavere enn omnia II merkelig nokk.)

 

Samsung Omnia II

kan bruke stylus

mye minne

AMOLED

bedre batteri

kamera i front og derav videotelefoni

lettere

mindre

 

Htc Touch HD2

Multi-touch

Tynnere

fingervennlig

Storskjerm

cpu

mer ram

Endret av danif49
Lenke til kommentar
Et stort spørsmålstegn med HD2 er jo batteriet, men har uansett allerede bestilt:)

Så lenge batteriet holder ut en dag med god bruk så er jeg fornøyd:)

 

Hei

 

Ja har sett litt på det, mange som mener man blir nødt til å lade den hver dag.

Dette går jo greit, men kunne tenkt meg 3-4 dager og gjerne lengre.

 

Hvordan er Omnia II og Omnia Pro på den fronten?

omnia ii har et veldig bra batteri, med stor bruk (film, musikk, wifi, gps og masse ting) varer det 2-3 dager.

 

Hei har du noen bilder tatt av telefonen, og gjerne innendørs (med og uten blitz).

Lurer også på hvorfor og hvordan du kom til valget Omnia II og ikke Pro (så du var aktiv i den tråden..)

får tlf i mora eller onsdag, så leger ut bilder da. valgte omnia ii fordi jeg ikke ville ha fulltastatur, den blir tynnere og lettere uten fulltastatur. var 16gb internminne og litt strørre skjerm (0,2 tommer).

 

Ok, kjempe greier:)

 

Unasett usikker på tastatur eller ikke, usikker på om jeg virkelig må ha winmo (med andre ord er omnia hd aktuell). Rett og slett usikker på det meste :|

Vanskelig å velge mobil nå til dags gitt!

 

Oppdatering:

Vell etter mere tenking er jeg sikker på at jeg klarer meg uten tastatur, så eneste argument for Omnia pro er nå prisen (som er en del lavere enn omnia II merkelig nokk.)

 

Samsung Omnia II

kan bruke stylus

mye minne

amoled

bedre batteri

lettere

mindre

 

Htc Touch HD2

fingervennlig

Storskjerm

cpu

mer ram

hei, jeg skal også bestille meg omnia 2, men tenkte å vente en mnd eller to til, så jeg kan betale mest mulig med det samme. men hva er stylus, ser det er nevnt flere ganger.

Lenke til kommentar
hei, jeg skal også bestille meg omnia 2, men tenkte å vente en mnd eller to til, så jeg kan betale mest mulig med det samme. men hva er stylus, ser det er nevnt flere ganger.

stylus er en pen du bruker i stede for fingrene på touch skjermer

 

Hei venter på spent på bildene:)

Og gjerne flere argumenter HD2 vs Omnia II :)

Lenke til kommentar
hei, jeg skal også bestille meg omnia 2, men tenkte å vente en mnd eller to til, så jeg kan betale mest mulig med det samme. men hva er stylus, ser det er nevnt flere ganger.

stylus er en pen du bruker i stede for fingrene på touch skjermer

 

Hei venter på spent på bildene:)

Og gjerne flere argumenter HD2 vs Omnia II :)

Får den ikke, megastore får den inn først 5.november

Lenke til kommentar
Uansett hvilken mobil du velger av HD2 og Omnia II, så vil du sitte igjen med et meget godt kjøp. Begge de 2 nevnte mobilene vil være nr. 1 og 2 på de fleste nye tester som kommer. HD2 sies å være det råeste som er å få på markedet pr. idag!

jeg kjøper omnia ii fordi den har amoled og syns hd2 er for stor.

Lenke til kommentar

Begge telefonene utsatt :(

Jeg har likevel ikke kommet fram til hva jeg skal kjøpe.

Dama fikk sin Samsung Jet i går, har tykket en del på den.

Likte den ganske bra, regner med at skjermen har samme følsomhet som Omnia II og at meny systemet ligner veldig?

Synes touchen var bra, men om HD2 har enda mer finger vennlig skjerm er jo det et pluss.

Lenke til kommentar
Samsung Omnia II

kan bruke stylus

mye minne

amoled

bedre batteri

lettere

mindre

 

Htc Touch HD2

Multi-touch

Tynnere

fingervennlig

Storskjerm

cpu

mer ram

 

- Så fingervennlig er pluss på HD2 i forhold til Omnia II? :hmm: Vil da si at O2 er fingervennlig også...

- Har den mer ram altså?

- Stor skjerm kan jo fort være et minus...får vente å se til den ligger i handa ;)

Lenke til kommentar
Samsung Omnia II

kan bruke stylus

mye minne

amoled

bedre batteri

lettere

mindre

 

Htc Touch HD2

Multi-touch

Tynnere

fingervennlig

Storskjerm

cpu

mer ram

 

- Så fingervennlig er pluss på HD2 i forhold til Omnia II? :hmm: Vil da si at O2 er fingervennlig også...

- Har den mer ram altså?

- Stor skjerm kan jo fort være et minus...får vente å se til den ligger i handa ;)

eneste plusset med hd2 i forhold to o2 er at den har 1000hz omnia 800hz og litt mer ram.

minus alt for stor, skjermen er mye bedre på o2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...