Gå til innhold

Touch HD 2 vs Omnia II ++


Anbefalte innlegg

eneste plusset med hd2 i forhold to o2 er at den har 1000hz omnia 800hz og litt mer ram.

minus alt for stor, skjermen er mye bedre på o2.

 

Vell synes størrelsen er både et + og et -..

Deilig med stor skjerm når man skal bruke telefonen, dumt når man skal "frakte"/ha telefonen i lomma.

Dog heller jeg mye mot HD2 nå, synes samsung jet'n til dama er topp, men liker det jeg ser av HD2. Blir nå å se mer på meny systemet på HD2'n for å sammenligne. For hardware messig liker jeg HD2 best.

 

Dog ser jeg at utsende messig er kanskje Omnia II en del finere:

http://www.areamobile.de/bildergalerien/74...m-fotovergleich

Endret av danif49
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Samsung Omnia II

kan bruke stylus

mye minne

amoled

bedre batteri

lettere

mindre

 

Htc Touch HD2

Multi-touch

Tynnere

fingervennlig

Storskjerm

cpu

mer ram

eneste plusset med hd2 i forhold to o2 er at den har 1000hz omnia 800hz og litt mer ram.

minus alt for stor, skjermen er mye bedre på o2.

Eneste..? Les nå hva danif49 har skrevet.

Lenke til kommentar
Samsung Omnia II

kan bruke stylus

mye minne

amoled

bedre batteri

lettere

mindre

 

Htc Touch HD2

Multi-touch

Tynnere

fingervennlig

Storskjerm

cpu

mer ram

 

- Så fingervennlig er pluss på HD2 i forhold til Omnia II? :hmm: Vil da si at O2 er fingervennlig også...

- Har den mer ram altså?

- Stor skjerm kan jo fort være et minus...får vente å se til den ligger i handa ;)

eneste plusset med hd2 i forhold to o2 er at den har 1000hz omnia 800hz og litt mer ram.

minus alt for stor, skjermen er mye bedre på o2.

 

Tror det blir Omnia II på meg:

 

- Kan bruke stylus. Mange programmer hvor det vil vær vanskelig å bare bruke fingrene. Ser at det kommer stylus for kapasitive skjermer også, men de ser ikke ut til å kunne være spesielt presise.

- Omnia II har Route 66 med lisens og gratis kart i to år. HD2 har prøveversjon av co-pilot i 14 dager...

- 16gb minne mot å kjøpe ekstra minnekort.

 

Noen som sier at batteriet på Omnia II fort blir mye dårligere. Kan det være et generelt Samsung-problem, eller kan det være at de bruker telefonen til mer etterhvert?

 

Ser at Ventelo nå har satt opp prisen på HD2 med BestPhone, slik at totalpris er 4846,- mot Omnia II på Elkjøp nettbutikk til 4995,-

Endret av Kjell_
Lenke til kommentar
Samsung Omnia II

kan bruke stylus

mye minne

amoled

bedre batteri

lettere

mindre

 

Htc Touch HD2

Multi-touch

Tynnere

fingervennlig

Storskjerm

cpu

mer ram

 

- Så fingervennlig er pluss på HD2 i forhold til Omnia II? :hmm: Vil da si at O2 er fingervennlig også...

- Har den mer ram altså?

- Stor skjerm kan jo fort være et minus...får vente å se til den ligger i handa ;)

eneste plusset med hd2 i forhold to o2 er at den har 1000hz omnia 800hz og litt mer ram.

minus alt for stor, skjermen er mye bedre på o2.

 

Tror det blir Omnia II på meg:

 

- Kan bruke stylus. Mange programmer hvor det vil vær vanskelig å bare bruke fingrene. Ser at det kommer stylus for kapasitive skjermer også, men de ser ikke ut til å kunne være spesielt presise.

- Omnia II har Route 66 med lisens og gratis kart i to år. HD2 har prøveversjon av co-pilot i 14 dager...

- 16gb minne mot å kjøpe ekstra minnekort.

 

Noen som sier at batteriet på Omnia II fort blir mye dårligere. Kan det være et generelt Samsung-problem, eller kan det være at de bruker telefonen til mer etterhvert?

 

Ser at Ventelo nå har satt opp prisen på HD2 med BestPhone, slik at totalpris er 4846,- mot Omnia II på Elkjøp nettbutikk til 4995,-

det står på elkjøp i ingressen av telefonen at den har 16gb, men i specen står det:

Minne

Internt minne (GB) 8

Minnekort inkludert

Kompatible minnekort Micro SD (Transflash)

Maks. oppgradering minnekort 32 GB

Endret av speedfrog
Lenke til kommentar
det står på elkjøp i ingressen av telefonen at den har 16gb, men i specen står det:

Minne

Internt minne (GB) 8

Minnekort inkludert

Kompatible minnekort Micro SD (Transflash)

Maks. oppgradering minnekort 32 GB

 

På samsung.no står det 16gb. Tror alle Omnia II som selges i Norge har det. Forøvrig står det i mange nettbutikker at HD2 har tv-utgang, uten at det nødvendigvis stemmer.

Lenke til kommentar

Før du tar en avgjørelse, ber jeg deg om å teste resistiv mot kapasitiv skjerm side om side, så du er sikker på at du tar korrekt avgjørelse. Resistiv skjerm har sine fordeler, men til daglig bruk (hvor tommelen er raskest å plukke frem, fremfor stylus), er kapasitiv skjerm langt mer behagelig. Forskjellen blir litt som kulemus mot optisk mus. Begge får jobben gjort, men kulemusen kan oppleves litt tyngre å bruke, da den reagerer ikke alltid like godt. Kapasitive skjermer er dessuten mer motstandsdyktige mot slitasje, riper o.l. (glass, mot plastoverflate).

 

Likevel har omnia II den desidert beste skjermen. Ikke engang de beste lcd skjermene er like gode som samsung sine amoled skjermer.

 

Jeg tror omnia II kun kommer som 16gb til norge. Og batterilevetiden tror jeg skal være bra på den. Jeg har omnia HD som jeg er veldig fornøyd med (du har ikke vurdert den, har du vel?), og på omniahd forum har det vært en del omtale om akkurat batterilevetiden. Det viser seg at korrekt lading og bruk de første dagene er essensielle for fremtidig levetid, og dette muligens også gjelder omnia II..(?) Jeg fulgte oppskriften nøye verfall og mitt batteri varer like lenge som oppgitt på samsung sine nettsider (7 timer filmavspilling).

Lenke til kommentar
Før du tar en avgjørelse, ber jeg deg om å teste resistiv mot kapasitiv skjerm side om side, så du er sikker på at du tar korrekt avgjørelse. Resistiv skjerm har sine fordeler, men til daglig bruk (hvor tommelen er raskest å plukke frem, fremfor stylus), er kapasitiv skjerm langt mer behagelig. Forskjellen blir litt som kulemus mot optisk mus. Begge får jobben gjort, men kulemusen kan oppleves litt tyngre å bruke, da den reagerer ikke alltid like godt. Kapasitive skjermer er dessuten mer motstandsdyktige mot slitasje, riper o.l. (glass, mot plastoverflate).

 

Likevel har omnia II den desidert beste skjermen. Ikke engang de beste lcd skjermene er like gode som samsung sine amoled skjermer.

 

Jeg tror omnia II kun kommer som 16gb til norge. Og batterilevetiden tror jeg skal være bra på den. Jeg har omnia HD som jeg er veldig fornøyd med (du har ikke vurdert den, har du vel?), og på omniahd forum har det vært en del omtale om akkurat batterilevetiden. Det viser seg at korrekt lading og bruk de første dagene er essensielle for fremtidig levetid, og dette muligens også gjelder omnia II..(?) Jeg fulgte oppskriften nøye verfall og mitt batteri varer like lenge som oppgitt på samsung sine nettsider (7 timer filmavspilling).

hva er det man skal gjøre for å holde batteriet lengst mulig?

Lenke til kommentar

Første lading: La den stå flere timer enn fulladet. i8910 communities sier en plass mellom 8-12 timer (men har hørt mer. Jeg tror mer en 8 ikke har noe for seg). Bruk så batteriet opp til det skrur seg av av seg selv. Repeter prosessen 3-4 ganger de første dagene. Ikke bruk telefonen når den ligger til lading. USB lading har fått et rykte på seg for å gi mer levetid på batteriet.

 

Jeg er ikke teknisk kvalifisert til å si om dette faktisk har noe virkning, da dagens batterier ikke har minne på samme måten som før. Men mange omnia HD brukere har bekreftet at de har opplevd akkurat det samme, så jeg tror det må være noe i det.

 

Du kan jo lese battery stick'en (42 sider) om batteri på forums.samsungi8910omnia.com.

LINK

Endret av apegryn
Lenke til kommentar
gratulerer, du får gi tilbakemelding om hva du synest etterpå. Sammenlign HD2 sin berøringsskjerm med Jet sin trykkskjerm, og fortell meg om angrer etterpå. Det kommer ikke til å skje : D

 

Hehe skal gjøre det.

Fikk bestilt den på ventelo før de satte opp prisen, så ble fin fin pris :).

Har fått bekrefta av moobi at forventet dato er 13.11 og at jeg er med i den første pulja med levering :)

 

Gleder meg masse. Skal poste hva jeg synes om de to skjermene mot hver andre.

(Må uansett si at AMOLED er rått, og at skjermen til yet er kjempe god å bruke)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...