Gå til innhold

I Told You I Was Freaky - Flight Of The Conchords


Proxymate

Anbefalte innlegg

Flight Of The Conchords har kommet med en ny kreasjon. En samling av spor fra sesong 2 den suksessfulle serien (enda ikke kringkastet i Norge). Albumet inneholder 13 spor av stor variasjon. Albumet skille seg mye fra det forrige albumet. Sangene spenner over flere sjangere, en samling hysteriske parodier.

 

Albumet begynner med "Hurt Feelings", en låt som garantert får deg til å le av hvordan rappere kan bli triste. Hvis du ikke er redd for skuddsikre tårer i 24-karat gull, så vil jeg vite om du kjenner Chuck Norris. Etterhvert vil man finne ut at "Hurt Feelings" åpner for en liten del med hip-hop/RnB, sett at den er etterfulgt av "Sugalumps" en verdig parodi av "My Humps" med Black Eyed Peas.

 

Conchords gjør parodi omtrent alle sjangre som er mulig å gjøre parodi på. De gjør 70's rock med "Demon Woman", 80's new age med "Fashion Is Danger", reggae med "You Don't Have To Be A Prostitute". I tillegg til alt dette finner du også noen i litt mer "akustisk" stil, noe som gutta har vært kjent for.

 

Platen er smekkfull av gode låter. Den er nødvendigvis ikke bedre enn den forrige, men det er fortsatt genialt. Det er synd at gutta fra New Zealand skal holde seg litt tilbake for en stund, men det er tydelig at presset fra TV-serien gjenspeiles i sangene. Jeg vil ikke hesitere med å si at Flight Of The Conchords er det beste av musikalsk komedie på markedet. De troner over Weird Al, Tenacious D og hva det nå skulle være. Visse parodier er så gode at de kunne ha kommet inn på hitplater i andre sjangere.

 

Albumet er allerede på Spotify og på vei til postkassen min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...