Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bedre motorlyd, enkle løsninger?


Pc96

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Dette virker kanskje litt barnslig ut, men helst kom med seriøse svar.

Det gjelder en toyota rav4 2002 mod, noen som har peiling på hvordan får bedre/kulere motorlyd på den, ganske enkle og kanskje billige løsninger.

Noen som har tips??

Sleng inn et åpent luftfilter fra biltema. Evt kan du stikke hull på potten med et skrujern :p Kommer an på hva du mener med kulere motorlyd. Du vil få en dypere lyd om du monterer ny endepotte, evt 3" rør fra kat. og bak, men dette koster litt. Tror du må ut med rundt 5000,- for cat.back-anlegg ferdig montert hos Svensen eksos.

Lenke til kommentar
Lønner seg vel å bruke et litt dyrere luftfilter, med bedre kvalitet, er ikke billige luftfiltre ofte veldig innsauset med olje?

Dyre filtre skal oljes, Biltema sitt er oljefritt.

 

Pc96: Ring Svendsen-Eksos og hør hvor mye de tar for et 3" eksosanlegg fra katalysator. Da vil du få gromlyd!

 

Edit:

har du en annen Toyota SUV med nytt eksosanlegg. Lyden vil nok ikke bli slik, men det gir en pekepinn på hvordan det vil høres ut kontra standard eksos ;) Endret av rublings
Lenke til kommentar
Opner jeg luftfilteret vil det jo bare komme skit inn, men jeg skal høre med svendsen eksos hva det koster.

Du har nok missforstått litt hva jeg mener. Åpent luftfilter er noe man pleier å si om konisk liftfilter. Det du gjør er at du fjerner luftfilterboksen og setter et åpent luftfilter rett på røret. Dette ser slik ut:

post-115792-1256241942_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Er det fordi du har problemer med å høre at bilen faktisk går? Eller er det fordi det skal høres ut som familie/gubbebilen din har grom motor?

Tro meg, det er kun du som synes dette blir kult, og du kommer til å angre etterhvert som folk ler, og etter at du har vært på langtur å hørt på den forferdelige brummelyden i flere timer... ;)

Lenke til kommentar
Er det fordi du har problemer med å høre at bilen faktisk går? Eller er det fordi det skal høres ut som familie/gubbebilen din har grom motor?

Tro meg, det er kun du som synes dette blir kult, og du kommer til å angre etterhvert som folk ler, og etter at du har vært på langtur å hørt på den forferdelige brummelyden i flere timer... ;)

 

Nei ingen av delene, din frekkas! Var bare litt nysgjerrig.

Bra nok motor på bilen min. Driftsikker og solid hvertfall, det er det viktigste.

Endret av Carisma_ftw
Lenke til kommentar

Ved vanlig kjøring f. eks. når du ligger i 80 i 5. gir, så er motoren omtrent like stillegående som med det gamle filteret. Ved aggressiv akselerasjon, full gass og høyt turtall, da kommer motorlyden godt frem, dypere og mer aggressiv, ble det på min bil ihvertfall.

 

Er det fordi du har problemer med å høre at bilen faktisk går? Eller er det fordi det skal høres ut som familie/gubbebilen din har grom motor?

Tro meg, det er kun du som synes dette blir kult, og du kommer til å angre etterhvert som folk ler, og etter at du har vært på langtur å hørt på den forferdelige brummelyden i flere timer... ;)

Nå kan det være trådstarter ikke bryr seg så mye om hva andre synes. For min del, så økte det kjøregleden med litt mer motorlyd.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...