Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er en naturlig kropp lite tiltrekkende sammenlignet med en "unaturlig" en?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, det er ikke snålt at man liker å føle seg attraktiv. Det som er rart, er hva som etter hvert blir sett på som attraktivt, og ikke minst hvor langt man er villig til å gå for å oppnå dette.

Jeg tror det handler mer om hvordan man ser på seg selv. Hvis man aldri blir fornøyd fortsetter man bare.

Lenke til kommentar
Er det snålt at ungt = attraktivt?

 

Ja og nei. Der er vi inne på det mest primitive i oss, og da skulle man i samme slengen tro at kvinner ville ha store, hårete og maskuline menn, men det blir stadig mer populært for blant guttene å være metroseksuelle, glattbarberte og duftende av rosehager.

 

Jeg tror det handler mer om hvordan man ser på seg selv. Hvis man aldri blir fornøyd fortsetter man bare.

 

Ja, og får man i tillegg god respons fra dem rundt seg er det i hvert fall ingen grunn til å bremse.

Lenke til kommentar

Vanskelig å definere naturlig, da det er så mangt. Mange jenter med fine kropper som aldri har trent et minutt i sitt liv, er ikke det en naturlig kropp?

Forøvrig trengs det som oftest ikke operasjoner o.l. for å få en fin kropp. Om en jente trener og tar vare på kroppen sin, kommer hun langt. Og jeg syns da at de som trener og gir en innsats skal få belønning for det.

Tren, form kroppen, barber under armene og trim/barber musen. Suksess!

Lenke til kommentar
Jeg skjønner fortsatt ikke poenget med å benekte det som er naturlig TheMartine. Hvis du bare lar kroppen din være har du en normal kropp, men ikke en normal hjerne. Det ligger i menneskelig natur å forbedre utseende sitt. Noen tar edt lengre enn andre, men dette er ikke de vanligste tilfellene.

 

Jeg benekter jo ikke det som er naturlig, jeg omfavner det. Det er alt det som er unaturlig jeg stusser ved. ;)

Lenke til kommentar
Vanskelig å definere naturlig, da det er så mangt. Mange jenter med fine kropper som aldri har trent et minutt i sitt liv, er ikke det en naturlig kropp?

Forøvrig trengs det som oftest ikke operasjoner o.l. for å få en fin kropp. Om en jente trener og tar vare på kroppen sin, kommer hun langt. Og jeg syns da at de som trener og gir en innsats skal få belønning for det.

Tren, form kroppen, barber under armene og trim/barber musen. Suksess!

 

Ja, nå er det ikke kroppsfasong jeg tenker mest på, men ja, jeg synes også man bør trene og holde seg i form. Og det finnes jo dem som ikke har så flott fasong, men som likevel er i god form, og da er det også naturlig.

Lenke til kommentar
Basert på samtaler jeg har hatt både her og andre steder har jeg etter hvert forstått det slik at man helst synes det som er en naturlig del av kroppen, helst ikke er det mest tiltrekkende. Enkelt illustrert slik:

 

post-183647-1255909779_thumb.jpg

 

Det virker som man skal bekjempe naturen med alle midler, og at en unaturlig kropp er en tiltrekkende kropp.

 

Stemmer dette?

 

Nope.

Men er du på jakt etter blikkfang stemmer det, men mitt inntrykk er at utseende ikke er avgjørende for varige forhold.

Lenke til kommentar
Er det snålt at ungt = attraktivt?

 

Ja og nei.

 

Kan du legge frem argumenter for svarene dine?

 

Og forresten, hva synes du selv er attraktivt? Hårete kropper, rynkete ansikter for ikke å nevne de naturlige kroppsluktene. Parfyme er tross alt fullstendig unaturlig... ;)

Endret av Raijin
Lenke til kommentar
Kan du legge frem argumenter for svarene dine?

 

Og forresten, hva synes du selv er attraktivt? Hårete kropper, rynkete ansikter for ikke å nevne de naturlige kroppsluktene. Parfyme er tross alt fullstendig unaturlig... ;)

 

Du må lese hele svaret mitt, da, og ikke klippe ut deler av det, så skjønner du kanskje litt bedre. :p

Jeg mener altså at hvis man skal argumentere med at det er naturlig å tiltrekkes av ungdom, så er man straks inne på det primitive, ikke sant? At man tiltrekkes av den som oppfattes som fruktbar og sterk, og så videre.

Men dette gjelder jo ikke på langt nær på alle områder, som for eksempel når jeg peker på den metroseksuelle trenden. Derfor synes jeg det er både rart og ikke rart.

 

Med tanke på hva jeg synes er attraktivt, så kan man godt sette strigla metro-gutter opp mot gutter som ikke legger så mye arbeid i sitt ytre, og si at jeg foretrekker den siste sorten. Og da mener jeg ikke at man lar seg selv forfalle og ser ut som en dass, men at man har et avslappet forhold til kroppen. :)

Lenke til kommentar

Martine:

 

Joda, jeg så at det kom et svar lengre nede, men jeg syns ikke primitivitet har noe med å være ung å gjøre. Altså følte jeg at avsnittet om det primitive var mer en digresjon.

 

En ting å tenke på er også motetrender. Mot slutten av renessansen i Nederland var det populært at kvinnene så pæreformete ut, ved hjelp av blant annet kjoler og sånt.

Trender forandrer seg.

 

Når det kommer til de metroseksuelle guttaboys... En ting er å ta vare på utseendet. F.eks ved hjelp av rensekremer for huden osv. En annen ting er å gå helt amok med det. Overpyntete metroboys ser jeg på som ekvivalenten til oversminkete fjortiser, med uekte blondt hår og åletrange topper.

 

Jeg får følelsen for at du, istedetfor den rike snobben i salongen, foretrekker den heite handyman'en som jobber ute i solsteken, mens du står der og betrakter ham med et cocktail-glass i hånden.

 

 

Jeg syns utseendet er viktig. Altså, ikke dra det for langt, men det å legge litt tid og energi i å være presentabel. Det sier faktisk mye om en.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner fortsatt ikke poenget med å benekte det som er naturlig TheMartine. Hvis du bare lar kroppen din være har du en normal kropp, men ikke en normal hjerne. Det ligger i menneskelig natur å forbedre utseende sitt. Noen tar edt lengre enn andre, men dette er ikke de vanligste tilfellene.

 

Jeg benekter jo ikke det som er naturlig, jeg omfavner det. Det er alt det som er unaturlig jeg stusser ved. ;)

Du omfavner det som er fysisk naturlig, men det er tydelig at du ikke innser at kropp og sjel ikke er det samme. Du ser deg selv i speilet, men hjernen din ser forbedringspotensiale. Noen mennesker har bare ikke den hemningen mot ekstreme tiltak for å forandre utseende. Få mennesker er fornøyde med kroppen sin, selv om kroppen er noe de burde være fornøyd med. En person er mer enn en kropp. Man kan ikke bare være fornøyd med kroppen sin, man vil alltid forandre den.

 

Igjen kommer problemet mellom fysisk og mental naturlighet. Det som er fysisk naturlig er å bare la kroppen utvikle seg uten å hindre/forandre den på noen måte, men dette vil se ut som en unaturlig kropp i tankene til et moderne menneske.

 

Jeg skjønner at du vil fram til en gylden middelvei med dette, men det er ting på begge sider av en gylden middelvei, det er derfor den heter akkurat det. En person som ligger på denne middelveien vil være en person som bryr seg om utseende sitt, men vet hvor grensen går når det gjelder å forandre på det. Hvis du tenker deg om er det beskrivelsen av et normalt menneske. En beskrivelse som passer folk flest, ikke den typen mennesker du har pekt ut i denne tråden som "unaturlige"

Lenke til kommentar

gjest: Det er helheten som teller, ikke hvordan én kroppsdel ser ut. For meg er ansiktet viktigst. Det er tross alt det man ser på mesteparten av tiden.

 

Dog har de som setter pen kropp som et viktigere kriterie et jævlig godt argument:

 

"It's much easier to paperbag her face than her body" :D

Endret av Raijin
Lenke til kommentar

Raijin: Ok. Jeg ser i hvert fall på det å tiltrekkes av ungdommelighet som en primitiv ting, da.

 

Ja, trender forandrer seg, og jeg vet vi mennesker har tatt det mye lenger i tidligere århundrer enn vi gjør nå, men jeg synes likevel det er en bekymringsfull utvikling. Både fordi jeg føler på presset selv, og fordi jeg synes det er helt feil å prioritere utseendet foran alt.

 

Og jada, jeg er helt enig i at utseendet sier mye om en person. Jeg gjør mitt, jeg også, for å se ålreit ut. Men jeg har mine grenser, og de går omtrent ved falske øyevipper og løsnegler. :p

Lenke til kommentar

 

Gode poenger, dette.

 

Ja, jeg vil fram til en gylden middelvei, og jeg mener jo ikke at det er riv ruskende galt å gå til frisøren eller bruke maskara. Det bare virker som det er stadig fler som går langt over den grenser jeg anser som fornuftig, og det er den utviklingen jeg reagerer mest på. Om utviklingen er reell eller bare i mitt hode, det vet jeg ikke. Derfor laget jeg denne tråden.

Lenke til kommentar

 

Gode poenger, dette.

 

Ja, jeg vil fram til en gylden middelvei, og jeg mener jo ikke at det er riv ruskende galt å gå til frisøren eller bruke maskara. Det bare virker som det er stadig fler som går langt over den grenser jeg anser som fornuftig, og det er den utviklingen jeg reagerer mest på. Om utviklingen er reell eller bare i mitt hode, det vet jeg ikke. Derfor laget jeg denne tråden.

 

Det er bare et resultat av utvikling. Du kan få ting til å gå saktere eller fortere, men du kan ikke stoppe det. Det blir bare lettere og lettere for vanlige folk å forandre utseende, og når folk har sjansen til det, vil de gjøre det.

Lenke til kommentar

Jeg er på ingen måte en fan av at kvinner(og menn for så vidt) skal føle seg presset til å utføre div operasjoner for å føle seg komfortabel med utseendet sitt, men på en annen side benekter jeg ikke at jeg synes resultatet fra slike operasjoner kan se mye veldig bra ut. Det finnes enkelte ting som tiltrekker de fleste, og hvis disse operasjonene gir disse trekkene, vil vel de fleste være enig om at det gir en viss estetisk forbedring.

 

De fleste er vel enig i at en spenstig og flott silikonpupp ser bedre ut enn en relativt slapp naturlig pupp, men på samme tid vil en spenstig og flott naturlig pupp være like flott som en med silikon.

 

Personlig synes jeg plastisk kirurgi ser bra ut, så lenge den fremhever trekk som finnes naturlig hos mennesker. Det øyeblikket ting blir seende unaturlig ut/falskt så mister jeg interessen.

 

Når alt dette er sagt så er jeg ikke for at folk faktisk skal streve etter å rette opp "feilene" ved utseendet sitt, men jeg benekter ikke at mange trolig hadde sett bedre ut om de gjorde det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...