Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kva var din førstebil?


Sigurdl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min første bil var en Volvo Amazon.

 

Fire-dørs med B18.

 

Hadde et eksosanlegg (montert av tidl.eier) som på tomgang fikk folk til å tro det var åtter under panseret.

 

Dævven det var en god vinterbil. Hadde nye piggdekk, og den klatret opp alt av bakker som kamerater med andre merker ikke hadde sjans på.

 

RIP

Lenke til kommentar
Har du kjøpt biler annenhvert år eller no da ell? ;p

 

neinei kjøper flere biler i året jeg :p

 

Hehe ok da så :) Hvilke(n) har du vært mest fornøyd med?

 

Det må være ene sierraen jeg hadde. en 1992 mod combi med 1.6 cvh motor som ikke er så vanlig i norge. altså er vanli med 1.6 l i dei eldre sierraene men ikke i mk2 og cvh er langt fra samme motor som 1.6 l :p

men den tålte alt av juling og startet ALTID uansett hvor kaldt det var ute. eneste så skjedde var at clytchen begynnte og slure på slutten, ellers så var bilen krutegod :) ett anger på at jeg solgte den :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Min første bil er fortsatt en Peugeot 406 '96 1.9TD, som bare har kjørt 657 000 km (ja, sekshundreogfemtisyvtusen km) :p

 

 

Illustrasjonsbilde, ikke min bil, men samme farge og modell.

 

Den var kanskje fin en gang ... men ikke nå lenger. Eksospotta ligger hjemme på parkeringsplassen, vindusheisen på førerplassen er helt ødelagt og vinduet holdes oppe av en trekloss som er klemt mellom vinduet og innsiden av døren, spjeldet som styrer friskluft/resirkulering er ødelagt og er satt manuelt til friskluft, setevarmen funker ikke i det heletatt ... det er det jeg klarer å huske akkurat nå. Disse bilene har også noe kodelåsgreier som heldigvis er koblet vekk på min bil :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

post-111325-1256673215_thumb.jpg

 

Suzuki SJ 413 Grei bruksbil med liten motor som bruker 0.9 på mila,starter alltid, 4WD fungerer fint som vinterbil bortsett fra kalesje som gjør at det er iskaldt uansett hvor mye varmeapperat enn har. Kjørekomfort eksisterer ikke. Dette er førstebilen som jeg fortsatt har.

 

Volvo 264. Andre bilen, veteran og billig forsikring. Stor motor som bruker meget mye bensin, rå lyd. Veldig artig å kjøre. Skal vere heilt klar til våren/sommeren

Lenke til kommentar

Min første (og hittil eneste) bil: Toyota Corolla DX 1.6 fra 1984

 

post-121454-1256677756_thumb.jpg

 

Bilen ble kjøpt for 6000 kr, og går som en drøm. Mye bedre bil enn det ser ut som. Har bare gått litt over 158000 km (156000 når jeg kjøpte den).

 

Er en del ting som må utbedres da, blandt annet bremseskivene foran, og håndbrekket,, et par lyspærer samt eksosanlegget. Ellers er et uttall lekkasjer reparert, og mye rust er fjernet og erstattet med glassfiber/polyestergreie. Det spesielle med bilen er at til tross for hvor rusten den ser ut utenpå, er den strøken under. Mange har allerede kommentert at eneste stedet bilen min ser bra ut er under :p

 

Uansett, bilen går helt glimrende, bruker ca 0,85-0,89 pr mil med mitt ikke overøkonomiske kjøremønster, og jeg er stort sett fornøyd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Kan nevne at min bil er veldig gjerrig på dieselen, jeg kjørte til Oslo og tilbake på en tank, det er 1200 km, så 0.5l på mila. Kjører i gjennomsnitt 1100 km per tank, så jeg er fornøyd :p

Lenke til kommentar

Faktisk ikke. Hele bunnen :p

Han jeg kjøpte bilen av hadde gått over bunnen med olje og skit, så det så greit ut, men da jeg kom på NAF 6mnd senere fikk jeg beskjed om at det bare var å glemme å få det EU-godkjent ><

 

Så mye for garantier fra selger om at EU-kontrollen ikke skulle være noe problem...

Hele bremsesystemet måtte byttes også, om jeg skulle fortsette å ha den. Mista bremsene totalt to ganger på 6mnd (mens jeg kjørte) :p

 

EDIT: Savner den bilen så...

Hater Doblóen jeg har nå ihvertfall. Holder jo på å omkomme hver gang jeg skal kjøre forbi noen x.X

1.2L og 65hk på 1,2tonn holder ikke...

+ at den er stygg, og vanskelig og dyr og skru på.

Endret av ze5400
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...