Gå til innhold

Vidvinkel til Nikon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei. Trenger nytt objektiv til Nikon d3000 kameraet mitt, og har sett på fisheye/vidvinkel objektiv. Men det er mye der ute ! Objektivet skal jeg bruke til skateboard/snowboard fotografering, fordi det er det det går mest i når jeg er ute og fotograferer. Så har dere noen tips til hva jeg skal velge? PS:Under 5000kr hadde vært greit. Er ingen rikmann skjønner dere.

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sett på Sigma 10-20mm objektivet da? Eller trenger du enda videre enn 10mm?

Jeg har brukt Sigma 10-20mm objektivet i flere år nå og er kjempe fornøyd.

Og det ligger innenfor din prisklasse.

Skrevet
Har du sett på Sigma 10-20mm objektivet da? Eller trenger du enda videre enn 10mm?

Jeg har brukt Sigma 10-20mm objektivet i flere år nå og er kjempe fornøyd.

Og det ligger innenfor din prisklasse.

Ja denne prisen var grei. Fungerer den bra til skate/snowboard fotografering?

Skrevet

Tror du vil bli godt fornøyd med ovennevnte Sigma. Men den gir ikke noen fisheye effekt, skal du ha det må du kjøpe et dedikert fisheye-objektiv. Og de koster vel nesten 5000 kr per stk, så jeg ville nok heller kjøpt Sigmaen. Husk at man blir fort lei av å se bare fisheyebilder, fisheye må brukes med omhu ;)

Skrevet (endret)
Tror du vil bli godt fornøyd med ovennevnte Sigma. Men den gir ikke noen fisheye effekt, skal du ha det må du kjøpe et dedikert fisheye-objektiv. Og de koster vel nesten 5000 kr per stk, så jeg ville nok heller kjøpt Sigmaen. Husk at man blir fort lei av å se bare fisheyebilder, fisheye må brukes med omhu ;)

Men hva er da den store forskjellen på min 18-55mm kit objektiv og sigmaen da?

EDIT: dette er egentlig trådstarter

Endret av pululf
Skrevet (endret)

Sigma 10-20 er bra. Skarpheten er god, men på 10mm har objektivet en rar fortegning som er veldig vanskelig å rette opp i etterkant. Vises særlig på bilder med en ren horisontlinje. Jeg bruker 12mm i de tilfellene, for da blir du kvitt fortegningene i ytterkant.

Endret av KSolfjeld
Skrevet
Til skateboard og snowborad hadde jeg gått for Nikon 10.5/2.8

Mulig det er kjedelig i lengden for noen, men for skatebilder er det et must. Men lær deg å bruke det, det er superviktig!

Fant ikke dette objektivet noe som helst sted :( Noen andre som har noen fisheye objektiv å anbefale innenfor en rimelig pris?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...