Gå til innhold

Mafia-Legenden.net V2 [Søker scripters]


Gjest medlem-160666

Anbefalte innlegg

1. Du gidder vell å bruke 900kr per mnd for webhosting som jeg har?

 

Betaler du tre ganger så mye i måneden som jeg betaler for et helt år? :dontgetit: Hvilken leverandør er det?

Tipper det er hostingselskapet «Fri fantasi» :green: Seriøst, man er vel ikke langt unna å kunne leie dedikert server hos noen ok selskaper for 900kr (man må vel ut med ca 1100kr pr. mnd. og oppover). Uannsett får man glatt en kraftig VPS til halve prisen, og i startfasen (før man får masse trafikk) kan man vel slippe unna med 150-250kr pr. mnd. Kort sagt, 900kr pr. mnd. stemmer enkelt og greit ikke med mindre det er snakk om dedikert server.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kommer hit på Diskusjons forumet med veldig store forhåpninger. Det er liten sjanse for at du klarer finne en god nok koder til og gjøre masse arbeid for deg. 900kr i mnd til webhotell? Dette er jo prisen til en egen dedikert server gutt! Eller i hvertfall en VPS. Dessuten verker det ikke som om du har så stort kontakt nettværk heller. For er ikke så vanskelig og få tak i billigere host eller sponsor.

 

Skal du opprette en slik trååd som dette burde den vel være litt mere gjennomtenkt.

Lenke til kommentar

Masse skrivefeil i første post så orket ikke lese hele.

 

En annen ting er at takk til alle dere som snakker om dedikerte server, VPS, og alt så blir prosjektet sikkert utsatt noen mnd/år pga trådstarter må finne ut av hva alt dette "proff-snakket" handler om.

 

Kan starte med å gi tipset; dedikert server er IKKE det samme som "Dedicated Server" på Steam.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-160666
spørs jo hva du bruker den til da :p

kan jo installere xp så kjøre en dedicated server i steam lol

 

 

Kjeft du hayer, vet du ka faen en dedikert server er du? nei sikkert ikke, og vet du hva webhost er? Kanskje du vet så vidt om det. Vår webhost kjørers på en dedikert server -.-

Lenke til kommentar

har 2dedikerte servere om det teller? :) om du ikke skjønte det var en spøk så var det jo virkelig synd...

poenget er vell mer at bare dedikert server sier ingenting om hvor bra den faktisk er, en dårlig server yter verre enn selv shared hosting fra en bra levrandør.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Neida, poenget er at det er fullstendig irrelevant hvorvidt det er en bra eller dårlig server disse gutta betaler 900kr måneden for. De kan betale rundt 200-300kr året for en shared host og fortsatt ha mer enn nok kapasitet til å serve et par hundre brukere, forutsatt at de ikke skriver kode og SQL som ufaglærte aper. =P

 

Og Simpson S.. ikke for å være slem, men vet du hva grammatikk og rettskrivning er? Skal du fremstå som seriøs (noe du nødvendigvis må når du presenterer et prosjekt/en prosjektidé) er det greit å ikke ha 3 skrivefeil på 3 settninger og en settningoppbygning som knappest kan kalles Norsk selv med all verdens godvilje.

 

Igjen, dette er ikke for å være en drittsekk. Jeg må selv slå opp et ord eller to når jeg skriver et innlegg som dette. Det var ment som et godt råd, nemlig at dersom du vil at folk skal ta deg seriøst må du ta deg 5 minutter til å sjekke over hvordan du skriver. Du blir ikke tatt seriøst om du kommer på jobbintervju ikledd Rimi-poser og teip, og du blir ikke tatt seriøs når du -med en språkbeherskelse som hører hjemme på barneskolen- ber om gratis hjelp til et svært omfattende prosjekt som (uavhengig av hva du måtte tro) ikke bringer noe nytt eller orginalt til Mafia-konseptet!

 

Ha en fin dag!

Endret av PlastBox
Lenke til kommentar

Du kan starte med å lære deg litt rettskriving, da virker spillet ditt mer seriøst og du har større sjanse for å få flere spillere. Utifra bildet du viste tidligere i tråden kan jeg heller ikke se så stor forskjell på ditt og andre "mafia-spill". Hvorfor stor B i InnBoks og UtBoks? Ord som hasjplantasje og nummerspillet ville jeg skrevet i ett ord.

Lenke til kommentar

hadde det vært når jeg fortsatt gikk på skole og prosjektet virket en smule organisert hadde jeg sikkert kastet meg på.

greie prosjekter for og jobbe på php ferdighetene imo, praktisk bruk som ikke er særlig hitech og kan jobbes mye på for og forbedre etterhvert.

 

laget et par sånne småspill selv når jeg starta med php men da mer i gamle planetarion stilen med bygge romskip og krige, som var morro på utviklingsdelen og lærerikt.

men har for lengst ditcha slikt nå og heller selge scripts/themes og videreselge hosting til noen av de ørten som mener de med 3frivillige fra ungdomskolen skal slå ut de store firmaene som har proffe fulltids utviklere.

 

spesielt mafia spill dukker det jo opp 100 for dagen nesten, de bruker penger på script/hosting og har store drømmer så går det på ræva når den ene som har skrevet de viktige delene av koden ikke gidder mer og nestemann ikke skjønner hva forige tenkte i oppbyggingen.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Jeg jobber fulltid alene på ett back office-system til ett middels firma i norsk skala, er jeg proff nok for jobben? :p

 

Never the less, jeg husker når jeg startet på å modifisere PHP-kode på diverse forum, gjestebøker o.l. uten og egentlig skjønne en dritt. En plass må man jo starte. Lykke til!

Endret av xibriz
Lenke til kommentar
Mafia-Legenden:

Mafia-Legenden er et helt nytt såkalt "tekstbasert mafia spill" Som har vært oppe før og kjørt v1. Nå har vi bestemt oss for å utvikle en v2, v2 skal være veldig unikt en andre mafia spill. Rankene blir kjiftet, og denne gangen er vi kreative. Vi skal utvikle funsjoner som ikke er funnet på og utvikle noen funsjoner som er på andre mafia spill men VIDER UTVIKLE dem. Så dem ikke er lik! Noe kan ligne på andre spill, men vil bare si at KOPIERING er ikke no jeg er fan av. For å si det kort så har jeg prøvd det på skolen :p og vil nok ikke teste det igjen :p

 

Diverse funsjoner som skal komme:

-Kriminalitet - Er på de fleste spill, designet og funsjonene blir veldig unikt.

-GTA - Er på de fleste spill, Designet og biler man kan stjele blir veldig unikt! Det skal gå an å stjele fra andre folk og for gjengmedlemmere kan man stjele biler av hverandre som er i gjeng garasjen.

-Utpressing - Skal gå an å utpresse folk, men det er kun mulig vist spilleren er samme rank som deg.

 

 

Og masse mer vil komme! Jeg skal oppdattere alt dette på siden senere i kveld, da skal jeg skrive fult ut hva funsjonene kommer til å bli

 

Vær så snill ikke gidd å sleng dritt kommentarer, ikke bry deg vist du ikke er INTRESERT!

 

Hohohoho. Nei, alle mafia-spill på nettet er en kopi av et annet. Vær original, og folk vil bry seg ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor kommer dere med at mafiaspill kun er kopi og lite orginalt. Slik et det med resten av verden også.

 

Noen eksempler:

4 stjerners middag VS klokka 8 hos meg

Diskusjon VS norskwebforum.......

Mafia-Legend VS nordicmafia......

TV2 Nyhetene VS NRK1 Dagsrevyen

 

 

Alt er kopier av andre det som er tingen er hva som er mest spennende og klarer trekke til seg medlemmer/seere. Har selv liten tro på dette spillet som nevnt i en tidligere tråd ettersom kunnskapen til personene bak konseptet ikke har god nok forståelse innen for dette emnet slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

Nå? Hva har trådstarter utviklet til nå? Eller var ikke arbeids og lære viljen stor nok? Hvis dere i det hele tatt skal lage ett mafia basert spill som fra før av egentlig ikke skiller seg noe ut, bør dere iallefall tenke på bruker opplevelsen. Om en webside kun inneholder kjedelge div'er og bilder som repeterer seg selv i headeren graver dere deres egen grav. Vennene dine synes nok det er fint, men det betyr ikke at hvermansen synes det. Det er nok sikkert folk her inne som er uenig med meg når det gjelder dette, men et utseende på en webside har utrolig mye og si for hvordan brukeren opplever siden, og om han kommer tilbake.

 

Dette til side, jeg er veldig enig med andre i denne tråden, det kan bli veldig vanskelig og feilsøke php når du har et design som sikkert heller ikke er som det skal og når jeg ser at du lager det med Photoshop, har du jo mulighet til og utvikle php og design hver for seg, og implementere dette senere når du er ferdig! Nå har du jo virkelig mulighet til å bruke dine forhåpentligvis kreative evner og lage noe unikt. Bruk god tid med å lage ett design som er både bruker vennlig og originalt for denne type spill. Her er jo selvfølgelig fult fungerende php vel så viktig, men akkurat for øyeblikket tror jeg trådstarter gav opp, den mentaliteten skaper ingenting. Enten slutt med noe du er dårlig på, eller bli bedre på noe du har interesse for.

 

EDIT: måtte lage et mellomrom :p

Endret av andr3asb
Lenke til kommentar

@andr3asb:

 

Må si meg enig i at trådstarter biter over alt for mye her og har totalt urealistiske oppfatninger av hvor mye arbeid et slikt prosjekt er. Dette er ikke et helgeprosjekt, dette er noe et utviklerfirma antagelig ville satt av 3-4 utviklere og en designer i en måneds tid til. Nå er selvfølgelig ikke kravene så voldsomme for bugfri launch ol. for et prosjekt i hobby-klassen som et kommersielt backet prosjekt men alikevel snakker vi noen hundre timers jobb, og det ville jo være rimelig teit av noen å si ja til et så stort prosjekt uten en eneste orginal idé, god ledelse eller betaling.

 

Slightly off topic: du legger veldig mye vekt på design-biten her, andr3asb. Nå ser jeg kanskje verden med fargede briller siden jeg er utvilker, men i mine øyne er designet på en side like viktig som lakken på en bil mens jobben utviklerene gjør tilsvarer kvaliteten på motor, girkasse, dempere og akslinger. Et veldig viktig punkt er, som du sier, brukervennlighet/brukeropplevelsen men du legger dette på designet..? Nå vet jeg ikke helt hvor mye du har drevet med webdesign/-utvikling men "design" er per definisjon noe statisk som bringes til live av koden som ligger bak. Design uten kode er en bildefil og det er da ingen interessant brukeropplevelse? ;)

Endret av PlastBox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...