Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Tempratur Radeon HD4860


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan dog nevnes at de fleste problemer jeg har er under startup. Når datamaskinen kommer i gang fungerer den som oftest knall bra.

 

Har også fått litt problemer med høy temp på cpuen i det site. Fikk fiksa det ved å rengjøre vifteblokka. Med høy så mener jeg opp mot 70. Fikk ikke gjort det samme på skjermkortet siden jeg ikke kommer ordentlig til.

Lenke til kommentar
Er etter at jeg har brukt datamaskinen en time. Da har jeg bare surfet på weben og hørt på musikk. Ikke gjort noe som burde stresse kortet.

Det vil si idle, ser at viften kjører bare på 23%, hvis du ikke kan justere den opp i ati kontrollpanel, så kan du prøve RivaTuner, eller Radeon Bios Editor, som du forandrer bios i skjermkortet med.

 

Skjermkortet skal klare en GPU:OCCT test på en time med OCCT Perestroïka, uten at du får error eller for høy temp. Hvis du skal prøve CPU:OCCT testen, så sett Max CPU Temp til 72.0°C, hvis det er E8400 du har.

Lenke til kommentar

Radeon kortet ditt er ganske så varmt, men det må være noe problem med driveren siden turtallet på viften ikke øker mer.

 

Prøv å øk viftehastigheten til 40% og se om det blir noe forandring på temperaturen.

 

Når det gjelder akseptable temps :

 

Cpu : 50 - 60 ved last.

Gpu :70-90 ved last.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...