Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg er 20 år og i ferd med å få måne...


Gjest g20

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg blir gal av å tenke på at jeg skal begynne å bekymre meg for måne allerede når jeg er 20 år!! Kjenner INGEN på min alder som har samme problem...

En kompis av meg fikk måne når han bikket 19 og mistet det meste innen han var 20. Ikke at jeg skal prøve å skremme deg.

 

Men spis sundt og hør med noen fagfolk om det er noe du kan gjøre. Har sett det finnes noe midler det går ann å anvende for å tykke håret :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Ville aldri tålt å miste håret, men er vel temmelig safe...

Bestefaren min på 91 har ALT håret, og pappa har ravnsvart hår i en alder av snart 60.

 

Men det skjer med mange av oss, to venner av meg har problemer allerede (vi er 17)

Han ene har en liten måne og giga viker, n2 har bare litt tynnere der månen snart kommer.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
  • 2 år senere...

Hårtap skyldes androgene hormoner (dihydrotestosteron, DHT). For å stanse det må du blokkere denne testosteronformen.

 

Den mest effektive kuren krever at du ofrer noe:

 

- Finasterid

- Spironolakton

- Østrogen (østradiol)

 

Finasterid alene kan tas av alle og er helt uproblematisk for alle, og kan hjelpe deg å beholde eksisterende hår. Spironolakton og østradiol er hardcore medisiner/hormoner som vil gjøre deg til jente. Siden spironolakton kjemisk kastrerer deg er det den mest effektive måten å bli kvitt DHT. Østrogen i tillegg har den effekten at det stimulerer til gjenvekst (om du er ung nok). Den aller mest effektive måten å stanse, evt. reversere hårtap er altså å bli jente, da disse medisinene virker mer effektivt sammen enn hver for seg.

(Jeg tar disse medisinene selv, riktignok ikke primært på grunn av håret).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...