Gå til innhold

Windows 7 - kompatibel med det meste?


Ayjay

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp lagt inn windows 64 bit på pc`en som jeg har fått av ntnu.

Problemet er at det virker ikke som om det er kompatibelt med noe særlig. feks VPN klienten støttes ikke av windows 7, noe som er et viktig program jeg må bruke.. I tillegg får jeg feilmeldinger når jeg prøver å starte opp fifa 10. Denne feilmeldingen sier : Fifa 10 requiert une acceleration graphique materielle..

 

Har jeg gjort en feil ved å legge inn windows 7?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nettopp lagt inn windows 64 bit på pc`en som jeg har fått av ntnu.

Problemet er at det virker ikke som om det er kompatibelt med noe særlig. feks VPN klienten støttes ikke av windows 7, noe som er et viktig program jeg må bruke.. I tillegg får jeg feilmeldinger når jeg prøver å starte opp fifa 10. Denne feilmeldingen sier : Fifa 10 requiert une acceleration graphique materielle..

 

Har jeg gjort en feil ved å legge inn windows 7?

Du har funnet 2 programmer som ikke fungerer og konkluderer med at Windows 7 ikke er kompatibelt med "noe særlig"? Wow!

 

Er det noen spesiell grunn til at du valgte 64-bit-versjonen på din PC?

(Med 32-bit W7 ville VPN-problemet ditt løse seg selv.)

 

FIFA10-feilmeldingen sier forøvrig at den krever hardware-aksellerert grafikk, så enten har du ikke grafikkhardware som er "god nok", eller så mangler du grafikkdrivere som støtter det. Det er mulig at de driverne som følger med W7 ikke duger for spill - sjekk hos produsenten av grafikkortet om det finnes bedre drivere der.

Lenke til kommentar
Eneste som ikke fungerer sikkelig hos meg i Windows 7 64 bit er Truecrypt.

 

Hva er det som ikke fungerer da? Jeg har W7 Pro 64bit og bruker TrueCrypt 6.2a versjonen uten problemer.

Men fikk problemer da jeg installerte programvaren til fingeravtrykk leseren på pcen. Men så fort jeg fjernet dem, så fungerte TrueCrypt igjen.

Har en disk på pcen som er kryptert med TrueCrypt, så truecrypt er aktivt hele tiden og fungerer som sagt uten problemer.

Lenke til kommentar
Problemet er at det virker ikke som om det er kompatibelt med noe særlig. feks VPN klienten støttes ikke av windows 7, noe som er et viktig program jeg må bruke..
Cisco har ingen fungerende versjon av vpn-klienten for 64-bits Win 7. Et alternativ er å installere Virtual XP mode og kjøre vpn-klienten derfra.
64-bit-klient får du på http://sslvpn.ntnu.no/

Den fungerer som bare juling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...