Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med skole pc - Windows starter ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har et problem med en skole pc. Når jeg starter opp pc'en får jeg opp følgende melding:

Windows kunne ikke starte opp. En maskin- eller programvareendring som nylig er utført kan være årsaken. Slik reparerer du problemet:

1. Sett inn installasjonsplaten for windows, og start datamaskinen på nytt.

2. Velg språkinstillinger, og klikk deretter neste.

3. Klikk reparer datamaskinen.

Da har det seg sånn at dette er en skole pc, og jeg har ikke noen vista cd. Jeg gikk ut av denne skolen i august så jeg får ikke levert den inn til it - ansvarlig der lenger, så jeg lurte på om det var noen muligheter for å få fiksa dette?

Tusen takk for alle forslag dere måtte komme med :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde samme problem på mindre gammle, ikke så stort problem ba reog formatere. Se om en kompiss av deg har enwindows cd du kan formatere til.

Skrevet

som Cruzader sa - ta kontakt med skolen der du gikk. I Buskerud fylke har man også krav på å få med softwaren som du brukte på skolen. Dvs. microsoft office og windows vista. På skolen der jeg jobber får elever som slutter tilbud om å kjøpe en pakke med dette for 50 kroner.

Skrevet

Tusen takk for alle svar. Jeg skal begynne på et vg3 år på den samme skolen, siden jeg ikke fikk noen lærlingplass, så jeg skal få levert den inn til it - ansvarlig der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...